Likumprojekts
Grozījums likumā "Par policiju"
Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4., 16., 22.nr.; 2003, 2.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
"8.pants. Policijas starptautiskā sadarbība
Policija sadarbojas ar citu valstu policiju (miliciju), starptautiskajām organizācijām, savienībām vai kopienām, kā arī piedalās starptautiskajās misijās un operācijās saskaņā ar Latvijas Republikai saistošajiem starptautiskajiem līgumiem.
Kārtību, kādā policijas pārstāvjus norīko un nosūta dalībai starptautiskajās operācijas un misijās, kā arī to finansēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
Likumprojekta
Grozījums likumā Par policiju
anotācija
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums.
|
Kopš 1995.gada Valsts policija nosūta savus darbiniekus uz civilo policistu apmācības kursiem dalībai starptautiskajās misijās. Saistībā ar Latvijas Republikas izteikto vēlmi iestāties Eiropas Savienībā, jau šobrīd, mums kā kandidātvalstij, tiek izteikti piedāvājumi piedalīties dažāda veida starptautiskajās misijās, kurus policija iespēju robežās arī pieņem, lai veicinātu darbinieku izglītošanu un pieredzes bagātināšanu, kas ir visai būtiska policijas starptautiskās sadarbības jomā. Šobrīd Valsts policija ir saņēmusi oficiālu uzaicinājumu dalībai Eiropas Savienības policijas misijā Bosnijā-Hercegovinā. ES Padomes 11.03.2002. apstiprinātajos Kopīgajos pasākumos 2002/210/CFSP paredzēts, ka policijas misijā piedalās NATO kandidātvalstis un EDSO dalībvalstis. Tā kā Latvijas Republika ir ceļā uz iestāšanos Eiropas Savienībā (ES), tad ir visai daudz normatīvo aktu, kuros nepieciešams veikt grozījumus un papildinājumus, lai regulētu Latvijas Republikas sadarbību ar ES. Grozījums likumā Par policiju nepieciešams, lai Latvijas Republikā radītu tiesisku pamatu Valsts policijas darbinieku dalībai starptautiskajās misijās un operācijās. Saskaņā ar ES un LR līguma projekta par LR dalību ESPM Bosnijā-Hercegovinā, LR nodrošina, ka uz ESPM komandētais personāls pilda savus pienākumus saskaņā ar Kopīgo pasākumu 2002/210/CFSP noteikumiem. No 2002. līdz 2005.gadam starptautiskajā misijā iecerēts sūtīt četrus policijas darbiniekus ik gadu. |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
Likumprojekts Grozījums likumā Par policiju izstrādāts, lai noregulētu policijas starptautisko sadarbību un deleģētu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā policijas darbinieki tiek nosūtīti starptautiskajās operācijās un misijās un šīs dalības finansēšanas kārtību. |
|||||||||||||
3. Cita informācija. |
|
|||||||||||||
II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita informācija. |
||||||||||||||
III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
|
196 |
211,3 |
211,3 |
208 |
|||||||||
3.Finansiālā ietekme. |
|
-196 |
-211,3 |
-211,3 |
-208 |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||||||
5.. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Nepieciešamie papildu izdevumi Valsts policija 1100 - Atalgojumi 1140 piemaksa policijas darbiniekiem* : Kopā mēnesī: Ls 671 + Ls 735 +Ls 734 + Ls 708 = Ls 2 848 Ls 2 848 x 11 mēneši = Ls 31 328 Kopā gadā: Ls 671 x 12 mēneši =Ls 8 052 Ls 735 x 12 mēneši =Ls 8 820 Ls 734 x 12 mēneši =Ls 8 808 Ls 708 x 12 mēneši =Ls 8 496 Ls 8 052 + Ls 8 820 +Ls 8 808 + Ls 8 496 = Ls 34 176 1200 - Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas: Kopā mēnesī: Ls 3 565 x 0,2409 = Ls 859 Kopā 11 mēnešos: Ls 39 215 x 0,2409 = Ls 9 447 Kopā gadā: 1563 Ēdināšanas izdevumi un 1459 Pārējie pakalpojumi - dienas nauda**: 4 cilvēki x 30 dienas x 40$ x 0,61 = Ls 2 928 Kopā 11 mēnešos: Ls 2 928 x 11 mēneši = Ls 32 208 Kopā gadā: Ls 2 928 x 12 mēneši = Ls 35 136 - Naktsmītnes izdevumi **: 4 cilvēki x 30naktis x117$x 0,61= Ls 8 564 Kopā 11 mēnešos: Ls 8 564 x 11 mēneši = Ls 94 204 Kopā gadā: Ls 8 564 x 12 mēneši = Ls 102 768 - ceļa izdevumi :
1400 - Pakalpojumu apmaksa: dzīvības un veselības apdrošināšana vīzas noformēšana: 4 cilvēki x 50$ x 0,61 = Ls 122
1500 - Materiālu, energoresursu, ūdens un inv. vērtībā līdz Ls 50 par vienību iegāde: ekipējums Ls 1500 - 1 cilv. 4 cilv. x Ls 1500 = Ls 6000 Dalības maksa: 25 000 eiro x 0,63 = Ls 15 750 Kopā mēnesī: Ls 2 848 + Ls 859 + Ls 2 928 + Ls 8 564 = Ls 15 199 Kopā 11 mēnešos: Ls 31 328 + Ls 9 447 + Ls 32 208 + Ls 94 204 + Ls 1400 + Ls 5 600 +Ls 122 + Ls 6 000 + Ls 15 750 = Ls 196 059 Kopā gadā: Ls 34 176 + Ls 10 306 + Ls 35 136 + Ls 102 768 + Ls 1 400 + Ls 5 600 +Ls 122 + Ls 6 000 + Ls 15 750 = Ls 211 258
|
196
|
211,3
|
211,3
|
208
|
||||||||||
6. Cita informācija. * Aprēķinos piemēroti Ministru kabineta 20.06.1995. noteikumi Nr.158 Noteikumi par kārtību, kādā veidojamas un finansējamas Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vienības, kas piedalās starptautiskajās operācijās. ** Naktsmītnes un dienas naudas izdevumi tiks precizēti pēc Aprēķinos izmantots : 1 eiro = 0,63 Ls, 1 $ = 0,61Ls |
|
|
|
|
|
|||||||||
IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Ministru kabineta noteikumu projekts tiks sagatavots, lai noteiktu kārtību, kādā policijas darbinieki tiks nosūtīti starptautiskajās operācijās vai misijās. |
|||||||||||||
2. Cita informācija. |
|
|||||||||||||
V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Dalība starptautiskās operācijās vai misijās notiek līguma starp Eiropas Savienību un attiecīgo valsti, ietvaros. |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Tiek slēgti starptautiskie līgumi. |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
|
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums. 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Eiropas Savienības Padomes 2002.gada 11.martā apstiprinātie Kopīgie pasākumi 2002/210/CFSP par Eiropas Savienības Policijas misiju (ESPM), kas norāda, ka ESPM jānodrošina ilgtspējīgi policijas pasākumi. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
|
||||||||||||||
5. Cita informācija. |
|
|||||||||||||
VI Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas. |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta). |
|
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis. |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
5. Cita informācija. |
|
|||||||||||||
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās jau esošās valsts institūcijas, jaunas institūcijas netiks radītas. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā. akta ieviešanu. |
Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks informēta ar publikāciju oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
|||||||||||||
4. Cita informācija. |
|
Iekšlietu ministrs M.Gulbis
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
M.Gulbis |
R.Bluķis |
I.Šnepsta |
S.Poličuka |
A.Marhels |
07.01.2003. 15:39
1185
I.Ķēniņa
7075018, ilze.rudovica@vp.gov.lv