Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Izteikt 23.panta 5.punktu šādā redakcijā:

"5) personai piešķirto speciālo tiesību atņemšanu;".

2. Izslēgt 26.pantā skaitli "61".

3. Papildināt kodeksu ar 55.1 pantu šādā redakcijā:

"55.1 pants. Zemes dzīļu izmantošanas noteikumu pārkāpšana

Par normatīvajos aktos noteikto zemes dzīļu izmantošanas noteikumu un zemes dzīļu atļaujā (licencē) noteikto prasību pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem."

4. Izteikt 57.pantu šādā redakcijā:

"57.pants. Vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslā un tauvas joslā noteikto prasību un aprobežojumu pārkāpšana

Par vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslā un tauvas joslā noteikto prasību un aprobežojumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem."

5. Papildināt kodeksu ar 57.2 pantu šādā redakcijā:

"57.2 pants. Dabas aizsardzības noteikumu meža apsaimniekošanā pārkāpšana

Par dabas aizsardzības noteikumu meža apsaimniekošanā pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem."

6. Izslēgt 58.pantu.

 

7. Izteikt 59. un 60.pantu šādā redakcijā:

"59.pants. Piesārņojošo vielu novadīšana vai izplūde gaisā, ūdeņos vai ūdens objektos vai kaitīga fizikālā iedarbība uz gaisu, pārsniedzot atļaujā noteiktos emisijas limitus

Par piesārņojošo vielu novadīšanu vai izplūdi gaisā, ūdeņos vai ūdens objektos vai kaitīgu fizikālo iedarbību uz gaisu, pārsniedzot atļaujā noteiktos emisijas limitus, –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.

60.pants. Ūdens resursu aizsardzības režīma pārkāpšana ūdens sateces baseinos

Par ūdens resursu aizsardzības režīma pārkāpšanu ūdens sateces baseinos, izraisot to piesārņošanu, augsnes eroziju, ūdenstilpes gultnes un krastu izmaiņu, ūdenstilpes normālā ūdenslīmeņa izmaiņu vai citas kaitīgas parādības, kas veicina auglīgās augsnes virskārtas vai tās kvalitātes pasliktināšanos, –

uzliek naudas sodu no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem."

8. Izslēgt 61.pantu.

9. Izteikt 62.pantu šādā redakcijā:

"62.pants. Virszemes un pazemes ūdeņu aizsardzības vai lietošanas noteikumu vai prasību pārkāpšana

Par virszemes un pazemes ūdeņu aizsardzības vai lietošanas noteikumu vai prasību pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem."

10. Izteikt 64.pantu šādā redakcijā:

"64.pants. Ūdens objektu lietošanas noteikumu pārkāpšana

Par hidrotehnisko vai citu darbu patvaļīgu veikšanu ūdens objektos vai ūdensteču un ūdenstilpju aizsargjoslās; mazo hidroelektrostaciju tehnisko noteikumu un ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu; ūdenssaimniecisko būvju, ietaišu vai ūdens objektu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem."

 

11. 66.pantā:

izslēgt panta nosaukumā un tekstā vārdu "dabas";

aizstāt sankcijā vārdus "līdz divsimt latiem" ar vārdiem "no divsimt līdz piecsimt latiem".

12. Papildināt kodeksu ar 74.1 pantu šādā redakcijā:

"74.1 pants. Vides kvalitātes normatīvu pārkāpšana, ekspluatējot degvielas uzpildes stacijas, naftas bāzes un pārvietojamās cisternas

Par vides kvalitātes normatīvu pārkāpšanu, ekspluatējot pārvietojamās cisternas, –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.

Par vides kvalitātes normatīvu neievērošanu, ekspluatējot degvielas uzpildes stacijas, –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no divsimt līdz piecsimt latiem.

Par vides kvalitātes normatīvu neievērošanu, ekspluatējot naftas bāzes, –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no piecsimt līdz pieciem tūkstošiem latu."

13. Izteikt 75.pantu šādā redakcijā:

"75.pants. Atkritumu apsaimniekošanas noteikumu pārkāpšana

Par atkritumu savākšanas, šķirošanas, uzglabāšanas, pārvadāšanas, pārstrādes, sadedzināšanas, apglabāšanas vai atkritumu pārrobežu (starptautisko) pārvadājumu noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no simt līdz piecsimt latiem."

14. Papildināt kodeksu ar 75.1 pantu šādā redakcijā:

"75.1 pants. Normatīvo aktu par iepakojumu pārkāpšana

Par normatīvajos aktos noteikto prasību iepakotājam reģistrēties pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no divsimt līdz piecsimt latiem.

Par normatīvajos aktos noteikto prasību iepakotājam sniegt ikgadējo ziņojumu par izlietotā iepakojuma savākšanas un resursu atgūšanas apjomu un veidiem pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no divsimt līdz piecsimt latiem.

Par normatīvajos aktos noteikto prasību iepakojuma ražotājam (importētājam) sniegt ikgadējo ziņojumu par saražotā, eksportētā vai importētā iepakojuma apjomu un veidiem, kā arī izlietotā iepakojuma savākšanas un resursu atgūšanas apjomu un veidiem pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no simt līdz divsimt piecdesmit latiem."

15. Izteikt 77., 78., 79. un 80.pantu šādā redakcijā:

"77.pants. Normatīvajos aktos par dzīvnieku aizsardzību ietverto prasību pārkāpšana

Par normatīvajos aktos par dzīvnieku aizsardzību ietverto prasību pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem.

78.pants. Normatīvajos aktos par sugu un biotopu aizsardzību ietverto prasību pārkāpšana

Par normatīvajos aktos par sugu un biotopu aizsardzību ietverto prasību pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem.

79.pants. Reto vai izzušanas draudiem pakļauto dzīvnieku un augu sugu īpatņu un to daļu starptautisko tirdzniecību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana

Par reto vai izzušanas draudiem pakļauto dzīvnieku un augu sugu īpatņu un to daļu starptautisko tirdzniecību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem, konfiscējot nelikumīgi iegūtos reto vai izzušanas draudiem pakļauto dzīvnieku vai augu sugu īpatņus un to daļas.

80.pants. Medību, zvejas, makšķerēšanas, zivju izkraušanas un zivju krājumu aizsardzības noteikumu pārkāpšana

Par medību, zvejas, makšķerēšanas, zivju izkraušanas un zivju krājumu aizsardzības noteikumu un noteiktās kārtības, kā arī par citu dzīvnieku izmantošanas veidu noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, konfiscējot pārkāpuma izdarīšanas priekšmetus vai to pārdošanā iegūtos finanšu līdzekļus un izdarīšanas rīkus vai bez konfiskācijas.

Par medībām vai zveju bez attiecīgas atļaujas, aizliegtās vietās saudzēšanas laikā, ar aizliegtiem rīkiem vai paņēmieniem, kā arī par citu medību, zvejas, makšķerēšanas vai zivju izkraušanas noteikumu atkārtotu pārkāpšanu gada laikā (no dienas, kad uzlikts iepriekšējais administratīvais sods par šādu pārkāpumu) –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem, konfiscējot pārkāpuma izdarīšanas priekšmetus vai to pārdošanā iegūtos finanšu līdzekļus un izdarīšanas rīkus, vai atņem medību tiesības vai zvejas licenci uz laiku līdz trim gadiem, konfiscējot pārkāpuma izdarīšanas priekšmetus un izdarīšanas rīkus."

16. Izteikt 81. un 82.pantu šādā redakcijā:

"81.pants. Īpaši aizsargājamo dabas teritoriju vispārējo un individuālo aizsardzības un izmantošanas noteikumu un dabas aizsardzības plānos ietverto prasību pārkāpšana

Par īpaši aizsargājamo dabas teritoriju vispārējo un individuālo aizsardzības un izmantošanas noteikumu un dabas aizsardzības plānos ietverto prasību pārkāpšanu, tai skaitā dabas pieminekļu bojāšanu vai iznīcināšanu, –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem.

82.pants. Baltijas jūras Latvijas Republikas ekskluzīvās ekonomiskās zonas, teritoriālo vai iekšējo jūras ūdeņu piesārņošana no kuģiem

Par Baltijas jūras Latvijas Republikas ekskluzīvās ekonomiskās zonas, teritoriālo vai iekšējo jūras ūdeņu (arī jūras ostu akvatoriju un upju grīvu) piesārņošanu, ko pieļāvuši kuģu vai citu peldošo līdzekļu kapteiņi vai citas komandējošā sastāva personas:

1) par nelikumīgu naftas un naftas produktu vai citu kaitīgo vielu novadīšanu –

uzliek naudas sodu amatpersonai no tūkstoš līdz pieciem tūkstošiem latu;

2) par pienākumu nepildīšanu attiecībā uz prasību reģistrēt kuģa vai cita peldošā līdzekļa dokumentos operācijas ar cilvēka veselībai vai bioloģiskajiem resursiem kaitīgām vielām vai tādiem maisījumiem, kuri satur šādas vielas vairāk par noteiktajām normām, kā arī ja minētās personas izdara kuģa vai cita peldošā līdzekļa dokumentos nepareizus ierakstus par šīm operācijām vai nepamatoti atsakās uzrādīt pieprasītos dokumentus likumā noteiktajām amatpersonām, –

uzliek naudas sodu amatpersonai no simt divdesmit līdz diviem tūkstošiem latu;

3) par neatļautu atkritumu ievadīšanu –

uzliek naudas sodu amatpersonai no simt divdesmit līdz četrsimt latiem;

4) par neatļautu notekūdeņu novadīšanu –

uzliek naudas sodu amatpersonai no astoņdesmit līdz divsimt latiem;

5) par neatļautu kuģa radīto atkritumu sadedzināšanu uz kuģa –

uzliek naudas sodu amatpersonai no četrdesmit līdz simt latiem."

17. Aizstāt 82.2 panta pirmās daļas sankcijā vārdus "amatpersonām līdz divsimt latiem" ar vārdiem "amatpersonai no simt līdz vienam tūkstotim latu".

18. Izteikt 84.pantu šādā redakcijā:

"84.pants. Ar ekoloģisko situāciju saistītās informācijas slēpšana vai sagrozīšana

Par neziņošanu vides aizsardzības vai pašvaldības institūcijām par piesārņojošo vielu izplūdi (novadīšanu) apkārtējā vidē, kā arī par faktiskās ekoloģiskās situācijas slēpšanu vai tās atspoguļošanu sagrozītā veidā; par dabas resursu izmantošanas un vides aizsardzības statistikas gada pārskatu datu nesniegšanu vai nepamatotu datu sagrozīšanu, par atļaujā noteiktā monitoringa neveikšanu vai tā datu slēpšanu vai sagrozīšanu –

uzliek naudas sodu fiziskai vai juridiskai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."

19. Izslēgt 86.pantu.

20. 87.pantā:

aizstāt nosaukumā vārdu "Ražošanas" ar vārdu "Bīstamo";

aizstāt pantā vārdu "rūpniecības" ar vārdu "bīstamo".

21. Papildināt 88.panta nosaukumu un tekstu pēc vārdiem "ķīmisko vielu" ar vārdiem "un ķīmisko produktu".

22. Izteikt 88.1 pantu šādā redakcijā:

"88.1 pants. Noteiktās kārtības pārkāpšana, veicot darbības ar ozona slāni noārdošajām vielām

Par neatļautu ozona slāni noārdošo vielu ievešanu (importu) –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no divsimt līdz vienam tūkstotim latu.

Par ozona slāni noārdošo vielu izmantošanas, ražošanas, ievešanas (importa) un izvešanas (eksporta) pārskatu neiesniegšanu –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."

 

23. Papildināt kodeksu ar 88.4, 88.5 un 88.6 pantu šādā redakcijā:

"88.4 pants. Normatīvo aktu pārkāpšana, veicot darbības ar ķīmiskajām vielām un ķīmiskajiem produktiem

Par bīstamo ķīmisko vielu vai bīstamo ķīmisko produktu marķējuma neesamību, neatbilstošu (nepareizu) vai nekvalitatīvu bīstamo ķīmisko vielu vai bīstamo ķīmisko produktu klasifikāciju vai marķējumu, veicot darbības ar ķīmiskajām vielām un ķīmiskajiem produktiem, –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no piecsimt līdz vienam tūkstotim latu, konfiscējot bīstamo ķīmisko vielu vai bīstamo ķīmisko produktu vai bez konfiskācijas.

Par ķīmisko vielu un ķīmisko produktu drošības datu lapas neesamību, par neatbilstošu (nepareizu) vai nekvalitatīvu ķīmisko vielu un ķīmisko produktu drošības datu lapu, veicot darbības ar ķīmiskajām vielām un ķīmiskajiem produktiem, –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no simt līdz divsimt latiem.

Par atbilstoša izglītības līmeņa neievērošanu personām, kuras veic darbību ar ķīmiskajām vielām un ķīmiskajiem produktiem, par informācijas nesniegšanu par darbībām ar bīstamajām ķīmiskajām vielām vai bīstamajiem ķīmiskajiem produktiem, šo vielu vai produktu klasifikāciju, marķējumu un drošības datu lapām –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem.

88.5 pants. Darbības ar bīstamajām vielām, pārkāpjot noteikumus par rūpniecisko avāriju riska novērtēšanas kārtību un riska samazināšanas pasākumiem

Par pieteikuma par bīstamajām vielām neiesniegšanu, par drošības pārskata, rūpnieciskās avārijas novēršanas programmas neiesniegšanu Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā vai objekta avārijas gatavības plāna neiesniegšanu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā, informācijas par drošības un aizsardzības pasākumiem un rīcību rūpnieciskās avārijas gadījumā nesniegšanu sabiedrībai –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no piecdesmit līdz divsimt latiem.

Par drošības pārskatā, rūpnieciskās avārijas novēršanas programmā vai objekta avārijgatavības plānā norādīto datu vai informācijas neatbilstību, par drošības sistēmas darbības neatbilstību (tai skaitā, ja objektā nav nepieciešamais personāls un materiāltehniskie līdzekļi rūpnieciskās avārijas seku likvidēšanai un tās ietekmes uz cilvēkiem un vidi samazināšanai objekta teritorijā un ārpus objekta teritorijas), par patvaļīgu atkāpšanos no drošības pārskatā vai rūpnieciskās avārijas novēršanas programmā paredzētā, ja šī atkāpšanās var izraisīt rūpniecisku avāriju, –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no tūkstoš līdz pieciem tūkstošiem latu.

Par pasākumu neveikšanu, lai novērstu (nepieļautu) rūpniecisko avāriju, par pasākumu neveikšanu, lai rūpnieciskās avārijas gadījumā ierobežotu vai samazinātu tās sekas, par rūpnieciskās avārijas seku likvidēšanas pasākumu neveikšanu pēc rūpnieciskās avārijas –

uzliek naudas sodu juridiskai personai no tūkstoš līdz pieciem tūkstošiem latu.

88.6 pants. Piesārņojošas darbības veikšana bez attiecīgas atļaujas un darbības neatbilstība normatīvo aktu prasībām

Par A kategorijas piesārņojošas darbības veikšanu bez nepieciešamās atļaujas –

uzliek naudas sodu fiziskai vai juridiskai personai no divsimt līdz diviem tūkstošiem latu.

Par B kategorijas piesārņojošas darbības veikšanu bez nepieciešamās atļaujas –

uzliek naudas sodu fiziskai vai juridiskai personai no simt līdz septiņsimt latiem.

Par piesārņojošas darbības A kategorijas atļaujas nosacījumu neievērošanu –

uzliek naudas sodu fiziskai vai juridiskai personai no simt līdz vienam tūkstotim latu.

Par piesārņojošas darbības B kategorijas atļaujas nosacījumu neievērošanu –

uzliek naudas sodu fiziskai vai juridiskai personai no piecdesmit līdz piecsimt latiem.

Par C kategorijas piesārņojošas darbības veikšanu, neiesniedzot paziņojumu reģionālajai vides pārvaldei, –

uzliek naudas sodu fiziskai vai juridiskai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.

Par piesārņojošas darbības neatbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām –

uzliek naudas fiziskai vai juridiskai personai sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem."

24. 152.pantā:

aizstāt pirmās, otrās un trešās daļas sankcijā vārdus "līdz divsimt piecdesmit latiem" ar vārdiem "no piecdesmit līdz piecsimt latiem";

aizstāt ceturtās daļas sankcijā vārdus "līdz divsimt latiem" ar vārdiem "no piecdesmit līdz četrsimt latiem".

25. Izslēgt 211.1 panta pirmajā daļā skaitli un vārdu "86.pantā".

26. 213.pantā:

papildināt pantu pēc vārdiem "(ja pārkāpumu izdarījusi amatpersona)" ar skaitli un vārdu "74.1 pantā";

papildināt pantu pēc skaitļa un vārda "84.1 pantā" ar skaitļiem un vārdu "88.1, 88.4, 88.5 un 88.6 pantā".

27. Papildināt 228.panta pirmo daļu pēc vārdiem "pārkāpumu (ja tie ir higiēnas prasību pārkāpumi) lietas" ar skaitli un vārdu "88.4 pantā".

28. Izteikt 231.pantu šādā redakcijā:

"231.pants. Vides aizsardzības valsts iestādes

Vides aizsardzības valsts iestādes izskata lietas par administratīvajiem pārkāpumiem, kuri paredzēti šā kodeksa 47.–49., 51.–53., 53.2–69., 71., 72.–88.1 un 88.4– 88.6 pantā.

Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus vides aizsardzības valsts iestāžu vārdā ir tiesīgi:

1) Vides valsts inspekcijas priekšnieks un viņa vietnieki, Jūras vides pārvaldes direktors un viņa vietnieki –

uzlikt naudas sodu līdz piecsimt latiem, atņemt mazā kuģa vadītāja apliecību un piemērot konfiskāciju;

2) Vides valsts inspekcijas un Jūras vides pārvaldes kontroles daļu vadītāji un viņu vietnieki, sektoru vadītāji, reģionālo vides pārvalžu vadītāji un viņu vietnieki –

uzlikt naudas sodu līdz divsimt piecdesmit latiem un piemērot konfiskāciju;

3) Vides valsts inspekcijas, reģionālo vides pārvalžu, Jūras vides pārvaldes, īpaši aizsargājamo teritoriju administrāciju vides aizsardzības valsts inspektori –

uzlikt naudas sodu līdz divsimt latiem un piemērot konfiskāciju.

Par pārkāpumiem, kuri paredzēti šā kodeksa 82., 82.1 un 82.2 pantā, ja tos pieļāvuši ārvalstu pilsoņi, ārvalstu kuģu kapteiņi vai citu peldlīdzekļu kapteiņi vai komandējošā sastāva personas:

1) šā panta pirmās daļas 1. un 2.punktā minētās amatpersonas uzliek naudas sodu līdz maksimālajam šajos pantos paredzētajam naudas sodam;

2) šā panta pirmās daļas 3.punktā minētās amatpersonas uzliek naudas sodu līdz diviem tūkstošiem latu.

Naudas sodu līdz divdesmit latiem, ja pārkāpējs neapstrīd viņam uzlikto naudas sodu, šajā pantā minētās amatpersonas var iekasēt pārkāpuma izdarīšanas vietā."

 

29. Izteikt 231.2 pantu šādā redakcijā:

"231.2 pants. Valsts būvinspekcija un pašvaldību būvvaldes

Valsts būvinspekcija un pašvaldību būvvaldes izskata šā kodeksa 152.pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.

Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Valsts būvinspekcijas vārdā ir tiesīgi:

1) Valsts būvinspekcijas priekšnieks un viņa vietnieki – naudas sodu līdz piecsimt latiem;

2) Valsts būvinspekcijas daļu vadītāji un viņu vietnieki – naudas sodu līdz trīssimt latiem;

3) Valsts būvinspekcijas valsts būvinspektori – naudas sodu līdz divsimt latiem.

Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus pašvaldību būvvalžu vārdā ir tiesīgi pašvaldību būvvalžu būvinspektori – naudas sodu līdz simt latiem.

Amatpersonas par atbilstoši to kompetencei izskatāmajiem pārkāpumiem sastāda protokolu. Naudas sodu līdz divdesmit latiem, ja pārkāpējs neapstrīd viņam uzlikto naudas sodu, šajā pantā minētās amatpersonas var iekasēt pārkāpuma izdarīšanas vai atklāšanas vietā."

30. Papildināt 233.panta pirmo daļu pēc skaitļa "57.1" ar skaitli "57.2".

31. Aizstāt 277.pantā vārdus "Latvijas Republikas Vides aizsardzības komitejas teritoriālajiem (reģionālajiem) dienestiem" ar vārdiem "reģionālajām vides pārvaldēm".

32. Izteikt 304.panta 3.punktu šādā redakcijā:

"3) Vides valsts inspekcijas, Jūras vides pārvaldes, reģionālo vides pārvalžu, īpaši aizsargājamo teritoriju administrāciju pilnvarotas amatpersonas – ja izdarīti pārkāpumi, kas paredzēti šā kodeksa 79., 80., 80.1, 80.2 un 88.4 pantā;".

 

 

 

 

 

 

Anotācija

Likumprojektam “Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā”

 

  1. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss pašreiz neparedz administratīvo sodu par likuma „Par piesārņojumu”, Sugu un biotopu likuma, Iepakojuma likuma, likuma „Par vides aizsardzību”, Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likuma un šiem likumiem pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumiem.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Paredzētie grozījumi ļaus administratīvi sodīt par likuma „Par piesārņojumu”, Iepakojuma likuma, Sugu un biotopu likuma, likuma „Par vides aizsardzību”, Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likuma un šiem likumiem pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumiem.

3. Cita informācija

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Uzlabojot vides stāvokli, samazinās vides faktoru izraisīto slimību daudzums un apjoms.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts veicinās vides aizsardzības normatīvo aktu ievērošanu, un sekmēs vides aizsardzības prasību īstenošanu.

5. Cita informācija

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Izmaiņas budžeta ieņēmumos nav aprēķināmas

         

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Izmaiņas budžeta izdevumos nav paredzētas

         

3. Finansiālā ietekme

Finansiālā ietekme nav aprēķināma

         

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai nav paredzēti

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Nav aprēķināms

6. Cita informācija:

IV. Kāda var būt normatīvā akta

ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nav nepieciešams papildus izdot normatīvos aktus

2. Cita informācija

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām

saistībām atbilst normatīvais akts

  1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Likumprojekts nav saistīts ar Eiropas Savienības tiesību aktiem.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Atbils tības izvērtējuma

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktorīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst)

Komentāri

       

5. Cita informācija

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas notikušas ar sabiedrisko organizāciju „Latvijas makšķernieku asociācija”

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Sabiedriskā organizācija „Latvijas makšķernieku asociācija” atbalsta grozījumu nepieciešamību, iesniegti priekšlikumi likumprojektam, kuri daļēji iestrādāti projektā.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšana nav notikusi

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

VARAM Interneta mājas lapās tiks ievietots likumprojekts

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvos aktos noteiktajā vispārējā kārtībā

4. Cita informācija

Vides ministrs R.Vējonis

 

17.01.2003 15:42

598

D.Vilkaste

7026504, daiga.vilkaste@varam.gov.lv

Vides ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktora vietniece

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

R.Vējonis

G.Puķītis

A.Stašāne

K.Šlesere

D.Vilkaste