2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.577
Rīgā (prot. Nr.60 57.§)
Grozījums likumā "Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un
uzturēšanos Latvijas Republikā"
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
1. Izdarīt likumā "Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 27./28.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.; 1998, 2., 12., 23.nr.; 1999, 11.nr.; 2000, 23.nr.; 2002, 3., 10.nr.) grozījumu un izteikt 7.panta otrās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
"5) Austrālijas Savienības, Jaunzēlandes un Kanādas pilsoņiem, kuri izmanto savas pilsonības valsts ceļošanas dokumentu;".
2. Noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 1.janvāri.
Ministru prezidents E.Repše
Ārlietu ministre S.Kalniete
Ministru kabineta noteikumu projekta Grozījums likumā Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijas Republika pašlaik atrodas sarunu procesā ar valstīm, kas iekļautas to valstu sarakstā, kuru pilsoņiem nav nepieciešama vīza Eiropas Savienības ārējās robežas šķērsošanai, lai līdz iestāšanās brīdim Eiropas Savienībā noslēgtu divpusējus bezvīzu līgumus. No atsevišķām valstīm (Austrālijas Savienības, Jaunzēlandes, Kanādas) saņemta informācija, ka jautājums par bezvīzu režīma attiecināšanu uz Latvijas pilsoņiem varēs tikt izskatīts tikai pēc tam, kad Latvijas Republika būs noteikusi vienpusēju bezvīzu ieceļošanas kārtību to pilsoņiem. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ministru kabineta noteikumu projekts nosaka vienpusēju bezvīzu ieceļošanas kārtību Latvijas Republikā Austrālijas, Jaunzēlandes un Kanādas pilsoņiem. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts neietekmēs pašvaldību budžeta ieņēmumu daļu. Valsts budžeta ieņēmumu daļas tiešais samazinājums būs nenozīmīgs aptuveni Ls 23.000 gada laikā neiekasētu valsts nodevu par vīzu izsniegšanu; to daļēji kompensēs netiešo nodokļu ieņēmumi, palielinoties šo valstu tūristu patēriņam Latvijas Republikā. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akta projekts neietekmēs valsts un pašvaldību budžeta izdevumu daļu. |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akta projektam nebūs finansiālās ietekmes uz pašvaldību budžetu; finansiālā ietekme uz valsts budžetu būs nenozīmīga. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Laika posmā no 2002. gada 1. janvāra līdz 15. decembrim Austrālijas, Jaunzēlandes un Kanādas pilsoņiem izsniegtas kopumā 3.242 vīzas, par ko kopumā iekasētas valsts nodevas aptuveni Ls 22.700 apmērā (par pamatu ņemot vidējo likmi Ls 7 par vīzu; precīzu summu nav iespējams noteikt, jo tā atkarīga no vīzas kategorijas, veida un valūtas kursu svārstībām); aptuveni ar šādas summas zaudējumu gadā jārēķinās kā neiegūtajiem valsts nodevas maksājumiem par vīzu izsniegšanu. Ievērojot to, ka viens tūrists no šīm valstīm Latvijas Republikā caurmērā uzturas apmēram 3,5 diennaktis, diennaktī iztērējot vidēji Ls 32,40 (dati par 2001. gadu), var rēķināt, ka, saglabājoties pašreizējai tūristu plūsmai, šo valstu tūristi gadā Latvijas Republikā iztērēs ap Ls 370.000, kas kopsummā dod Ls 59.200 apgrozījuma nodokļa, kas nonāk valsts budžetā. Tomēr jārēķinās ar to, ka, atceļot vīzu režīmu, tūristu plūsma un līdz ar to arī viņu devums valsts budžetā pieaugs par 10 līdz 20 %. |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildu tiesību aktu izdošana nav nepieciešama. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts sekmēs bezvīzu režīmu ieviešanu atbilstoši Eiropas Savienības Padomes apstiprinātajam valstu sarakstam, kuru pilsoņiem nav nepieciešama vīza Eiropas Savienības ārējās robežas šķērsošanai. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Eiropas Savienības Padomes 2001. gada 15. marta noteikumi Nr. 539/2001 |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst / neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
1. pants |
Eiropas Savienības Padomes 2001. gada 15. marta noteikumu Nr. 539/2001 II pielikuma 1. punkts |
Atbilst pilnībā. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību aktu izpildi un tā ievērošanas kontroli savas kompetences ietvaros nodrošinās Valsts robežsardze un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde. Jaunas valsts institūcijas netiek veidotas, un esošo funkcijas netiek paplašinātas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Ārlietu ministrija sniegs informāciju presei, kā arī pa diplomātiskajiem kanāliem, izmantojot diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību tīklu ārvalstīs, informēs ārvalstu sabiedrību un kompetentās institūcijas. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts neparedz indivīda tiesību ierobežošanu. |
Ārlietu ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
S.Kalniete |
M.Riekstiņš |
I.Upmacis |
E.Vijupe |
U.Simsons |
23.12.2002 11:36
839
U.Simsons
7016229, uldis.simsons@mfa.gov.lv