2002

2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.577

Rīgā (prot. Nr.60 57.§)

Grozījums likumā "Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un

uzturēšanos Latvijas Republikā"

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

1. Izdarīt likumā "Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 27./28.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.; 1998, 2., 12., 23.nr.; 1999, 11.nr.; 2000, 23.nr.; 2002, 3., 10.nr.) grozījumu un izteikt 7.panta otrās daļas 5.punktu šādā redakcijā:

"5) Austrālijas Savienības, Jaunzēlandes un Kanādas pilsoņiem, kuri izmanto savas pilsonības valsts ceļošanas dokumentu;".

2. Noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 1.janvāri.

 

 

Ministru prezidents E.Repše

 

 

Ārlietu ministre S.Kalniete

 

 

 

Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījums likumā “Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā”” anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Latvijas Republika pašlaik atrodas sarunu procesā ar valstīm, kas iekļautas to valstu sarakstā, kuru pilsoņiem nav nepieciešama vīza Eiropas Savienības ārējās robežas šķērsošanai, lai līdz iestāšanās brīdim Eiropas Savienībā noslēgtu divpusējus bezvīzu līgumus. No atsevišķām valstīm (Austrālijas Savienības, Jaunzēlandes, Kanādas) saņemta informācija, ka jautājums par bezvīzu režīma attiecināšanu uz Latvijas pilsoņiem varēs tikt izskatīts tikai pēc tam, kad Latvijas Republika būs noteikusi vienpusēju bezvīzu ieceļošanas kārtību to pilsoņiem.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Ministru kabineta noteikumu projekts nosaka vienpusēju bezvīzu ieceļošanas kārtību Latvijas Republikā Austrālijas, Jaunzēlandes un Kanādas pilsoņiem.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Tiesību akta projekts neietekmēs pašvaldību budžeta ieņēmumu daļu. Valsts budžeta ieņēmumu daļas tiešais samazinājums būs nenozīmīgs – aptuveni Ls 23.000 gada laikā neiekasētu valsts nodevu par vīzu izsniegšanu; to daļēji kompensēs netiešo nodokļu ieņēmumi, palielinoties šo valstu tūristu patēriņam Latvijas Republikā.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Tiesību akta projekts neietekmēs valsts un pašvaldību budžeta izdevumu daļu.

3. Finansiālā ietekme

Tiesību akta projektam nebūs finansiālās ietekmes uz pašvaldību budžetu; finansiālā ietekme uz valsts budžetu būs nenozīmīga.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Tiesību akta projektam nav nepieciešami kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Laika posmā no 2002. gada 1. janvāra līdz 15. decembrim Austrālijas, Jaunzēlandes un Kanādas pilsoņiem izsniegtas kopumā 3.242 vīzas, par ko kopumā iekasētas valsts nodevas aptuveni Ls 22.700 apmērā (par pamatu ņemot vidējo likmi Ls 7 par vīzu; precīzu summu nav iespējams noteikt, jo tā atkarīga no vīzas kategorijas, veida un valūtas kursu svārstībām); aptuveni ar šādas summas zaudējumu gadā jārēķinās kā neiegūtajiem valsts nodevas maksājumiem par vīzu izsniegšanu.

Ievērojot to, ka viens tūrists no šīm valstīm Latvijas Republikā caurmērā uzturas apmēram 3,5 diennaktis, diennaktī iztērējot vidēji Ls 32,40 (dati par 2001. gadu), var rēķināt, ka, saglabājoties pašreizējai tūristu plūsmai, šo valstu tūristi gadā Latvijas Republikā iztērēs ap Ls 370.000, kas kopsummā dod Ls 59.200 apgrozījuma nodokļa, kas nonāk valsts budžetā. Tomēr jārēķinās ar to, ka, atceļot vīzu režīmu, tūristu plūsma un līdz ar to arī viņu devums valsts budžetā pieaugs par 10 līdz 20 %.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Papildu tiesību aktu izdošana nav nepieciešama.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts sekmēs bezvīzu režīmu ieviešanu atbilstoši Eiropas Savienības Padomes apstiprinātajam valstu sarakstam, kuru pilsoņiem nav nepieciešama vīza Eiropas Savienības ārējās robežas šķērsošanai.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Eiropas Savienības Padomes 2001. gada 15. marta noteikumi Nr. 539/2001

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst / neatbilst)

Komentāri

1. pants

Eiropas Savienības Padomes 2001. gada 15. marta noteikumu Nr. 539/2001 II pielikuma 1. punkts

Atbilst pilnībā.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību aktu izpildi un tā ievērošanas kontroli savas kompetences ietvaros nodrošinās Valsts robežsardze un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde. Jaunas valsts institūcijas netiek veidotas, un esošo funkcijas netiek paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Ārlietu ministrija sniegs informāciju presei, kā arī pa diplomātiskajiem kanāliem, izmantojot diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību tīklu ārvalstīs, informēs ārvalstu sabiedrību un kompetentās institūcijas.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo

Tiesību akta projekts neparedz indivīda tiesību ierobežošanu.

 

Ārlietu ministre

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

       

S.Kalniete

M.Riekstiņš

I.Upmacis

E.Vijupe

U.Simsons

 

23.12.2002 11:36

839

U.Simsons

7016229, uldis.simsons@mfa.gov.lv