2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.575
Rīgā (prot. Nr.60 55.§)
Grozījums Veterinārmedicīnas likumā
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt Veterinārmedicīnas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 11.nr.; 2002, 2.nr.) grozījumu un aizstāt pārejas noteikumu 4.punktā skaitli "2003" ar skaitli "2004".
Ministru prezidents E.Repše
Zemkopības ministrs M.Roze
Ministru kabineta noteikumu projekta Grozījums Veterinārmedicīnas likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Veterinārmedicīnas likums (26.04.2001.) uzdod Ministru kabinetam izdot vairāk nekā 40 normatīvos aktus. Pašlaik nav izstrādāti un līdz 2003.gada 1.janvārim nevar tikt izstrādāti (vai izdoti) Ministru kabineta noteikumu projekti šādu Veterinārmedicīnas likuma noteikumu izpildei: 11.panta 4.punkts, 12.pants, 15.panta pirmā daļa, 17.panta pirmā daļa, 20.panta otrā un ceturtā daļa, 21.panta 1., 3. un 4.punkts, 25.panta 3.punkts, 27.panta trešā daļa, 35.panta otrā daļa, 36.pants, 37.panta otrā daļa, 38.panta otrā daļa, 41.panta pirmā daļa, 42.panta 4. un 6.punkts, 47.panta pirmā daļa, 51.pants, 53.pants, 54.panta ceturtā daļa, 55.panta 1.punkts, 59.panta 3., 5. un 10.punkts. Atsevišķu likumā noteikto uzdevumu izpildei ir izstrādāti normatīvo aktu projekti, bet to virzība nav iespējama tādēļ, ka to realizācijai nepieciešams papildus finansējums no valsts budžeta. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ministru kabineta noteikumu projekts paredz pagarināt termiņu, kurā Ministru kabinetam jāizdod Veterinārmedicīnas likumā paredzētie normatīvie akti, šādu iemeslu dēļ: 1. atsevišķu normatīvo aktu izstrāde un izdošana līdz 2003.gada 1.janvārim nav iespējama tādēļ, ka to realizācijai nepieciešams papildus finansējums no valsts budžeta; 2. lai izpildītu Veterinārmedicīnas likumā noteiktos uzdevumus, nepieciešami papildus cilvēku resursi, jo pašlaik šos uzdevumus Zemkopības ministrijā veic tikai divi darbinieki. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Ministru kabineta noteikumu projekts uz laiku atliek stingrāku prasību ieviešanu atsevišķos, ar dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu apriti saistītos jautājumos, piemēram, pasākumu organizēšanai ar dzīvnieku piedalīšanos, rīcībai ar dzīvnieku līķiem u.c. Tomēr šos jautājumus daļēji regulē citi normatīvie akti. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Veterinārmedicīnas likumā noteiktie uzdevumi, kas paredz izdot normatīvos aktus pārtikas drošības jomā, ir izpildīti, tādēļ likumprojekts sociālas sekas nerada. |
4. Ietekme uz vidi |
Ministru kabineta noteikumu projekts uz laiku atliek noteikumu izstrādi par dzīvnieku kapsētu iekārtošanas un uzturēšanas kārtību, tomēr no vides aizsardzības aspekta jautājums regulēts citos normatīvajos aktos, t.i., Aizsargjoslu likumā un Ministru kabineta noteikumos Nr.225 Aizsargjoslu ap dzīvnieku kapsētām noteikšanas metodika (22.06.2002.). |
5. Cita informācija |
Ministru kabineta noteikumu projekts neietekmēs 2003. - 2005.gada Zemkopības ministrijas darbības stratēģijas sagaidāmos politikas rezultātus, jo Zemkopības ministrijas darbības stratēģija ir izstrādāta, ņemot vērā reālo situāciju Veterinārmedicīnas likumā noteikto uzdevumu izpildē. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
- |
- |
- |
- |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Līdz 2004.gada 1.janvārim jāizstrādā Ministru kabineta noteikumu projekti, kuru plānotie iesniegšanas termiņi ir šādi: līdz 01.03.2003.: Par kompensāciju piešķiršanas kārtību epizootijas uzliesmojuma gadījumos saskaņā ar 35.panta otro daļu un 38.panta otro daļu; līdz 01.04.2003.: Kārtība, kādā rīkojamas savvaļas dzīvnieku medības karantīnas apstākļos saskaņā ar 27.panta trešo daļu; Par veterinārajām un higiēnas prasībām zvejas kuģiem, zvejas saldētājkuģiem, zvejas produktu apstrādes kuģiem un zvejas laivām saskaņā ar 42.panta 4.punktu; Kārtība, kādā Latvijas Veterinārārstu biedrība izsniedz un anulē sertifikātus, kas apliecina tiesības nodarboties ar veterinārmedicīnisko praksi saskaņā ar 54.panta ceturto daļu; Dzīvnieku identifikācijas un reģistrācijas noteikumi saskaņā ar 21.panta 1.punktu un 59.panta 5.punktu; līdz 01.05.2003.: Dzīvnieku pārvadāšanai un dzīvnieku izcelsmes produktu apritei nepieciešamie veterinārie pavaddokumenti saskaņā ar 20.panta ceturto daļu un 41.panta pirmo daļu; Kārtība, kādā iekārtojamas suņu un kaķu patversmes saskaņā ar 21.panta 3.punktu; Kārtība, kādā saņem apliecību par tiesībām veikt veterināro ekspertīzi saskaņā ar 47.panta pirmo daļu; Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 5.septembra noteikumos Nr.309 Dzīvnieku pārvadāšanas noteikumi saskaņā ar 59.panta 3.punktu; Kārtība, kādā veicama samaksa par Veterinārmedicīnas likumā noteiktajām uzraudzības un kontroles darbībām un veterināro ekspertīzi, un Pārtikas un veterinārā dienesta maksas pakalpojumu veidi saskaņā ar 12.pantu, 51.pantu un 53.panta 5.punktu; līdz 01.06.2003.: Veterinārajai kontrolei pakļautās importa un tranzīta kravas saskaņā ar 53.panta 1.punktu; Robežkontroles punkti, caur kuriem drīkst vest veterinārajai kontrolei pakļautās kravas saskaņā ar 53.panta 2.punktu; Prasības attiecībā uz iekārtojumu robežkontroles punktos, kuros tiek veikta veterinārā kontrole, un to atzīšanas kārtību saskaņā ar 53.panta 3.punktu; Kārtība, kādā tiek veikta veterinārā kontrole uz valsts robežas, brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās saskaņā ar 53.panta 4.punktu; Robežu šķērsojošo kravu veterinārās kontroles sertifikātu izsniegšanas un noformēšanas kārtība saskaņā ar 53.panta 6.punktu; līdz 01.07.2003.: Par ierobežojumiem dzīvnieku izcelsmes pārtikas jēlproduktu un mājas apstākļos ražoto dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu tirdzniecībā saskaņā ar 42.panta 6.punktu; Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 13.novembra noteikumos Nr.477 Dzīvnieku izcelsmes atkritumproduktu pārstrādes un iznīcināšanas kārtība saskaņā ar 59.panta 10.punktu; līdz 01.09.2003.: Dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas noteikumi saskaņā ar 36.pantu; Par valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku infekcijas slimību (izņemot epizootijas) apkarošanas finansēšanas kārtību saskaņā ar 37.panta otro daļu; līdz 01.10.2003.: Kārtība, kādā veicami laboratoriskie izmeklējumi dzīvnieku slimību diagnostikā, kā arī laboratoriskie izmeklējumi saistībā ar vidi un veterināro zāļu, farmaceitisko produktu, dzīvnieku barības, barības piedevu un pārtikas apriti saskaņā ar 11.panta 4.punktu; Kārtība, kādā organizējamas dzīvnieku sacensības, tirgi, izsoles un citi pasākumi ar dzīvnieku piedalīšanos saskaņā ar 20.panta otro daļu; līdz 01.11.2003.: Valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku infekcijas slimību saraksts saskaņā ar 15.panta pirmo daļu; līdz 01.12.2003.: Kārtība, kādā aizvācami mājdzīvnieku līķi saskaņā ar 21.panta 4.punktu; Dzīvnieku kapsētu iekārtošanas un uzturēšanas kārtība saskaņā ar 25.panta 3.punktu; līdz 01.01.2004.: Kārtība, kādā tiek apmaksāta dzīvnieku infekcijas slimību profilaktiskās uzraudzības programmā noteikto pasākumu veikšana saskaņā ar 55.panta 1.punktu. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā aktu projektā paredzēto normu izpildi uzraudzīs un kontrolēs esošā valsts institūcija - Pārtikas un veterinārais dienests. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts indivīda tiesības neierobežo. |
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
K.Šteina |