Likumprojekts
Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā
Izdarīt Ministru kabineta iekārtas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 28.nr.; 1994, 13.nr.; 1995, 14.nr.; 1996, 13.nr.; 1998, 15.nr.; 2000, 6.nr.; 2002, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.panta 4.punktu šādā redakcijā:
"4) finanšu ministra,".
2. Izteikt 1.panta 12.punktu šādā redakcijā:
"12) vides ministra,".
3. Papildināt 1.pantu ar 14. un 15.punktu šādā redakcijā:
"14) veselības ministra,
15) reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra."
Likums stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.
Likumprojekts Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Patreiz Ministru kabineta iekārtas likuma 1.pants neparedz veselības ministra un reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra amatus. Lai īstenotu valsts politiku veselības aprūpes lietās un reģionālās attīstības un pašvaldību lietās, Ministru kabineta 2002.gada 3.decembra sēdē (prot. Nr.54 27.§) tika atbalstīts priekšlikums izveidot Veselības ministriju un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju (veicot funkciju un finansējuma pārdali Labklājības ministrijā, Finanšu ministrijā un Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariātā) un līdz ar to Ministru kabineta sastāvs tiek papildināts ar diviem jauniem ministra amatiem. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Tiesību akta projekts paredz: 1) papildināt Ministru kabineta sastāvu ar veselības ministru un reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministru. 2) vienlaikus tiek precizēts vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra amats, jo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai ir paredzēts jauns nosaukums. 3) redakcionāli tiek precizēts finanšu ministra amats. |
3. Cita informācija |
Ar Ministru kabineta 2002.gada 3.decembra sēdes protokollēm.(prot. Nr.54 27.§)) ir dots uzdevums Valsts kancelejai sagatavot un līdz 2000.gada 16.decembrim iesniegt Ministru kabinetā likumprojektu par nepieciešamajiem grozījumiem Ministru kabineta iekārtas likumā. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
||||||||
Valsts budcets |
517,5 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
517.5 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
||||||||
Valsts budcets |
517.5 |
225,1 |
137,7 |
137,7 |
155,2 |
|||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
517.5 |
225,1 |
137,7 |
137,7 |
155,2 |
|||
Pašvaldību budžets |
0 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
0,0 |
-225,1 |
-137,7 |
-137,7 |
-155,2 |
|||
Valsts budcets |
0,0 |
-225,1 |
-137,7 |
-137,7 |
-155,2 |
|||
Pašvaldību budžets |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšana |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||
Valsts budcets |
517,5 |
225,1 |
137,7 |
137,7 |
155,2 |
|||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
517.5 |
225,1 |
137,7 |
137,7 |
155,2 |
|||
1100 Atalgojumi |
261.9 |
44,6 |
44,6 |
44,6 |
44,6 |
|||
t.sk. 1115 Algas (jaunajām 6 štata vietām) |
208.4 |
39,3 |
39,3 |
39,3 |
39,3 |
|||
1140 Piemaksas |
38.1 |
5,3 |
5,3 |
5,3 |
5,3 |
|||
1150 Pabalsti |
0.1 |
|||||||
1170 Atalgojums ārštata darbiniekiem |
15.3 |
|||||||
1200 Valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas |
63.1 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
|||
1300 Komandējumi un dienesta braucieni |
24.4 |
|||||||
1400 Pakalpojumu apmaksa |
110.2 |
55,7 |
54,0 |
54,0 |
54,3 |
|||
1500 Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra vērtībā līdz Ls 50 |
32.6 |
2,3 |
2,3 |
2,3 |
2,3 |
|||
4100 Izdevumi kaitālieguldījumiem- kopā |
25.3 |
111,8 |
26,0 |
26.0 |
43,1 |
|||
t.sk. datori un skaitļošanas tehnika |
12.7 |
63,6 |
21,0 |
21.0 |
29,5 |
|||
transportlīdzekļi |
8.9 |
|||||||
kancelejas mēbeles un telpu iekārtas |
3.4 |
13,4 |
0,2 |
0,2 |
2,8 |
|||
Pārējie kustamie īpašumi |
0.3 |
34,8 |
4,8 |
4,8 |
10,8 |
|||
Cita informācija |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 27.novembra rīkojumu Nr.660 Par institūciju nodošanu īpašu uzdevumu ministra reģionālās attīstības un pašvaldību lietās padotībā Īpašu uzdevumu ministram reģionālās attīstības un pašvaldību lietās padotībā ir nodota |
|||||||
Finanšu ministrijas pakļautībā esošā Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde, Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās pakļautībā esošā Pašvaldību lietu pārvalde un Finanšu ministrijas pārziņā esošās reorganizējamās bezpeļņas organizācijas valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību Reģionu attīstība un Teritorijas attīstības plānošanas centrs. Īpašu uzdevumu ministram reģionālās attīstības un pašvaldību lietās nodoto funkciju izpildei finansējums 2003.gadam nodrošināts, pārdalot 2002.gada valsts pamatbudžeta programmas. Ņemot vērā to, ka Ministru kabinetā turpinās funkciju pārdale starp ministrijām, tad iespējama arī cita finansējuma piesaiste, tāpēc uz esošo brīdi nav iespējams veidot prognozes nākamajiem 3 gadiem. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Tiesību akta pieņemšanas gadījumā ir nepieciešams izstrādāt grozījumus attiecīgu ministriju nolikumos, kā arī izstrādāt jaunu Veselības ministrijas nolikumu un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas nolikumu. Grozījumi nepieciešami arī tiesību aktos, kuros ir minēts vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra amata vai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums. |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
- |
- |
- |
- |
|
5. Cita informācija |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrība par normatīvo aktu nav informēta. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta projekts paredz jaunu institūciju izveidi - Veselības ministriju un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas izveidošanu. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiks sagatavota informācija Ministru kabineta mājas lapā, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
- |
Ministru prezidents E.Repše