Izdarīt Finanšu instrumentu tirgus likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 2.nr.; 2005, 10., 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdu "eiras" (attiecīgā locījumā) ar
vārdu "eiro".
2. 1.pantā:
izteikt 16. un 17.punktu šādā redakcijā:
"16) mērķa sabiedrība akciju sabiedrība, kuras akcijas
atrodas publiskajā apgrozībā un par kuras akcijām ir izteikts atpirkšanas
piedāvājums;
17) piedāvātājs persona vai savstarpēji saistītu personu
grupa, kas izsaka obligāto, brīvprātīgo vai galīgo akciju atpirkšanas
piedāvājumu vai kurai ir pienākums izteikt obligāto akciju atpirkšanas
piedāvājumu;";
papildināt pantu ar 43. un 44.punktu šādā redakcijā:
"43) atpirkšanas
piedāvājums publiski izteikts piedāvājums (kas nav pašas mērķa
sabiedrības izteikts piedāvājums) mērķa sabiedrības akcionāriem iegādāties no
tiem visas akcijas vai daļu akciju, lai iegūtu kontroli mērķa sabiedrībā;
44) personas, kuras rīkojas saskaņoti, piedāvātājs un
fiziskas vai juridiskas personas, kas sadarbojas ar piedāvātāju vai mērķa
sabiedrību saskaņā ar vienošanos, kuras mērķis ir iegūt mērķa sabiedrībā
kontroli vai izjaukt veiksmīgu piedāvājuma rezultātu."
3. 3.pantā:
izslēgt ceturtās daļas 7.punktu;
papildināt piekto daļu ar 6.punktu šādā redakcijā:
"6) konsultāciju
sniegšana par ieguldījumiem finanšu instrumentos.";
izslēgt septītās daļas ievaddaļā vārdus "un 41.panta prasības".
4. Aizstāt
3.1 panta otrās daļas 3.punktā vārdu "pieteikums" ar
vārdu "iesniegums".
5. Aizstāt 14.panta otrās daļas 2.punktā vārdus "emitenta
pilnvarotas pārvaldes institūcijas" ar vārdiem "publiskā piedāvājuma
izteicēja, ja publiskā piedāvājuma izteicējs ir juridiska persona".
6. 16.pantā:
aizstāt panta nosaukumā vārdu "publicēšanas" ar vārdu
"sagatavošanas";
aizstāt pirmās un otrās daļas ievaddaļā vārdu "publicēt" ar
vārdu "sagatavot";
izslēgt otrās daļas 5.punktu.
7. Aizstāt 22.panta ceturtajā daļā vārdus un skaitļus "Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 4.novembra direktīvu 2003/71/EK par prospektu,
kurš jāpublicē, piedāvājot vērtspapīrus vai atļaujot to tirdzniecību, ar ko
groza direktīvu 2001/34/EK" ar vārdiem "prasībām, kas noteiktas spēkā
esošos tiesību aktos par emisijas prospekta saturu un sagatavošanas
kārtību".
8. Aizstāt 28.panta trešajā daļā vārdu "padomē" ar vārdu
"valdē".
9. 35.pantā:
izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) apstiprina tirgus organizētāja noteikumus un nodrošina tajos
minēto prasību ievērošanu;";
izslēgt trešo daļu.
10. Izslēgt 41.panta ceturtajā daļā skaitli "8.".
11. 47.pantā:
aizstāt nosaukumā vārdu "publicēšanas" ar vārdu
"sagatavošanas";
aizstāt pirmās daļas ievaddaļā vārdu "publicēt" ar vārdu
"sagatavot".
12. Aizstāt 49.panta ceturtās daļas ievaddaļā vārdu un skaitļus
"direktīvu 2003/71/EK" ar vārdiem "spēkā esošiem tiesību aktiem
par prospekta sagatavošanu".
13. Izteikt 55.panta piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Ja tirgus organizētājs vai Komisija ir pieņēmusi lēmumu par
finanšu instrumentu izslēgšanu no regulētā tirgus, jo attiecīgo finanšu
instrumentu emitents nav ievērojis likuma un tirgus organizētāja noteikumus,
emitenta valde vai padome mēneša laikā sasauc akcionāru ārkārtas sapulci, un
akcionāru sapulce izskata jautājumu par finanšu instrumentu izņemšanu no
regulētā tirgus. Ja akcionāru sapulce pieņem lēmumu par finanšu instrumentu
izņemšanu no regulētā tirgus, tie akcionāri, kuri balsojuši "par"
finanšu instrumentu izņemšanu no regulētā tirgus, izsaka obligāto akciju
atpirkšanas piedāvājumu atbilstoši šā likuma D sadaļas V nodaļas
noteikumiem."
14. Papildināt 56.panta piekto daļu aiz vārdiem "noteiktajā
kārtībā" ar vārdiem "četru mēnešu laikā pēc pārskata perioda
beigām".
15. Papildināt likumu ar 56.1 pantu šādā redakcijā:
"56.1 pants.
Gada pārskatā papildus iekļaujamā informācija
(1) Kapitālsabiedrības,
kuru akcijas ir iekļautas regulētajā tirgū, gada pārskatā norāda arī šādu
informāciju:
1) kapitāla
struktūru, akciju kategorijas, no katras akciju kategorijas izrietošās tiesības
un pienākumus un to procentuālo daļu no pamatkapitāla, atsevišķi norādot to
akciju skaitu, kuras nav iekļautas regulētajos tirgos;
2) ziņas
par akciju atsavināšanas ierobežojumiem vai nepieciešamību saņemt
kapitālsabiedrības vai pārējo akcionāru piekrišanu akciju atsavināšanai;
3) personas,
kurām pieder tiešā vai netiešā veidā iegūta būtiska līdzdalība
kapitālsabiedrībā (norādot līdzdalības daļu);
4) akcionārus,
kuriem ir īpašas kontroles tiesības, un šo tiesību aprakstu;
5) veidu,
kādā tiks izmantotas no darbinieku akcijām izrietošās balsstiesības, ja tās
neizmanto paši darbinieki;
6) balsstiesību ierobežojumus gadījumos, ja ir
noteikts maksimālais balsstiesību apjoms (neatkarīgi no piederošo balsstiesīgo
akciju skaita), akcionāru tiesības uz peļņas daļu, kas nav saistīta ar tiem
proporcionāli piederošo akciju daļu, un citus līdzīgus ierobežojumus;
7) akcionāru
vienošanās, kas ir zināmas kapitālsabiedrībai un var radīt ierobežojumus akcionāriem piederošo akciju vai
balsstiesību nodošanai citām personām (arī nosacījumus, kuri paredz šādas
nodošanas iepriekšēju apstiprināšanu);
8) noteikumus, kas reglamentē valdes
locekļu iecelšanu un aizstāšanu un statūtu grozīšanu;
9) valdes
locekļu pilnvaras (īpaši pilnvaras emitēt vai atpirkt akcijas);
10) visas
būtiskās vienošanās un līgumus, kurus noslēgusi mērķa sabiedrība un kuros
paredzēts, ka kontroles maiņas gadījumā tie stājas spēkā, tiem beidzas termiņš
vai tie tiek grozīti, un to spēkā stāšanās, izbeigšanās vai grozīšanas sekas.
Ja šādas informācijas izpaušana nopietni kaitētu komercsabiedrībai, Komisija
ir tiesīga pēc sabiedrības lūguma atļaut minēto informāciju neizpaust;
11) visas
vienošanās starp kapitālsabiedrību un tās valdes locekļiem, kuras paredz
kompensāciju gadījumos, ja tie a
tkāpjas no amata, tos atlaiž bez pamatota
iemesla vai tie tiek atcelti akciju atpirkšanas piedāvājuma rezultātā.
(2) Par
šā panta pirmajā daļā minēto informāciju valde sniedz ziņojumu arī kārtējā
akcionāru sapulcē."
16. Papildināt 61.panta pirmo daļu aiz vārdiem "nodrošina vismaz"
ar vārdiem "vienu divdesmito daļu".
17. Izteikt 65.pantu šādā redakcijā:
"65.pants. Šīs nodaļas darbības
joma
Šīs nodaļas
noteikumi par obligātā, brīvprātīgā un galīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma
izteikšanu un obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma neizteikšanas sekām
attiecas uz personām, kuras izsaka vai kurām ir pienākums izteikt mērķa
sabiedrības akciju atpirkšanas piedāvājumu."
18. 66.pantā:
aizstāt
pirmajā daļā vārdu "kas" ar vārdiem "vai personas, kas rīkojas
saskaņoti, ja tās";
izteikt pirmās
daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) tieši
vai netieši iegūst no akcijām izrietošās balsstiesības tādā daudzumā, ka šo
personu balsstiesības sasniedz vai pārsniedz 50 procentus no akciju sabiedrības
balsstiesīgo akciju kopskaita;";
papildināt
pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11) Obligātais
akciju atpirkšanas piedāvājums nav jāizsaka, ja persona vai personas, kas
rīkojas saskaņoti, iegūst šā panta pirmās daļas 1.punktā minēto balsstiesību
daudzumu brīvprātīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma rezultātā."
19. Izteikt
69.pantu šādā redakcijā:
"69.pants. Akciju atpirkšanas piedāvājuma vispārīgie noteikumi
(1) Lai nodrošinātu mērķa sabiedrības akcionārus ar pietiekamu informāciju
pamatota lēmuma pieņemšanai par piedāvājumu, piedāvātājs sagatavo un iesniedz
Komisijai akciju atpirkšanas piedāvājuma prospektu.
(2) Piedāvātājs piedāvā visiem vienas kategorijas mērķa sabiedrības
akciju īpašniekiem vienādus akciju atsavināšanas noteikumus.
(3) Akciju atpirkšanas piedāvājuma termiņš nedrīkst
būt īsāks par 30 dienām un garāks par 70 dienām, skaitot no tā
izteikšanas dienas. Ja brīvprātīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma laikā tiek
nolemts sasaukt mērķa sabiedrības akcionāru sapulci, kuras darba kārtībā ir
iekļauts jautājums par izteikto akciju atpirkšanas piedāvājumu, piedāvājuma
termiņš tiek pagarināts par laiku, kas nepieciešams sapulces sasaukšanai, bet
tas nedrīkst pārsniegt 70 dienas.
(4) Obligātā un galīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma termiņā nedrīkst
notikt:
1) mērķa sabiedrības dividenžu aprēķins;
2) mērķa sabiedrības akciju nominālvērtības maiņa;
3) mērķa sabiedrības akciju emisiju apvienošana un dalīšana.
(5) Ja kāds no šā panta
ceturtajā daļā minētajiem notikumiem ir iepriekš ieplānots un publiski
izziņots, Komisija nosaka obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma sākuma
termiņu pēc minētā notikuma pabeigšanas. Šādā gadījumā obligātā akciju
atpirkšanas piedāvājuma cena tiek precizēta pēc šā panta ceturtajā daļā minētā
notikuma pabeigšanas.
(6) Nekādi mērķa sabiedrības statūtos vai mērķa sabiedrības un tās
akcionāru savstarpējos līgumos noteiktie akciju atsavināšanas ierobežojumi nav
spēkā attiecībā uz akciju atpirkšanas piedāvājuma izteicēju akciju atpirkšanas
piedāvājuma termiņā.
(7) Izsakot
brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu, mērķa sabiedrības darbība nedrīkst
tikt kavēta ilgāk nekā ir nepieciešams, lai varētu veikt akciju atpirkšanas
piedāvājumu, un brīvprātīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma termiņš nedrīkst būt
garāks par šā panta trešajā daļā noteikto termiņu.
(8) Ja komercsabiedrība ir emitējusi akcijas ar dažādas
nominālvērtības balsstiesīgo kategoriju akcijām, tad akcionāru sapulcē, kurā
lemj par aizstāvības pasākumiem pret sabiedrības pārņemšanu brīvprātīgā akciju
atpirkšanas piedāvājuma laikā, katra akcionāra balsstiesību skaits ir atbilstošs
tā ieguldījumam mērķa sabiedrības kapitālā.
(9) Ja
komercsabiedrība ir emitējusi akcijas ar dažādas nominālvērtības balsstiesīgo
kategoriju akcijām, tad pirmajā akcionāru sapulcē, ko pēc piedāvājuma beigu
termiņa sasauc pēc piedāvātāja iniciatīvas, lai grozītu statūtus vai atbrīvotu
no amata esošos padomes locekļus un ieceltu amatā jaunus padomes locekļus,
katra akcionāra balsstiesību skaits ir atbilstošs tā ieguldījumam mērķa
sabiedrības kapitālā.
(10) Ja pēc piedāvājuma izteikšanas piedāvātājam ir vismaz
75 procenti balsstiesīgo akciju, mērķa sabiedrības akcionāriem nav
saistoši mērķa sabiedrības statūtos noteiktie akciju atsavināšanas vai
balsstiesību ierobežojumi. Tāpat nav spēkā mērķa sabiedrības statūtos vai
akcionāru savstarpējos līgumos noteiktās izņēmuma tiesības kādam no akcionāriem
iecelt amatā vai atbrīvot no amata valdes vai padomes locekļus.
(11) Ja,
pamatojoties uz šā panta piekto, septīto, astoto un devīto daļu, tiek
ierobežotas kāda mērķa sabiedrības akcionāra tiesības un tādēļ minētajai
personai rodas zaudējumi, tai ir tiesības pieprasīt akciju atpirkšanas
piedāvājuma izteicējam atbilstošu kompensāciju. Ja puses nespēj vienoties par
kompensācijas apmēru, to nosaka tiesa.
(12) Šā
panta septītajā, astotajā un devītajā daļā noteiktie ierobežojumi nav spēkā, ja
balsstiesību ierobežojumiem ir paredzēta atbilstoša mantiska kompensācija.
(13) Šo
pantu nepiemēro attiecībā uz kooperatīvajām sabiedrībām, dalībvalstu tiesību
aktos paredzētām īpašām tiesībām, kas ir saderīgas ar Eiropas Kopienas dibināšanas
līgumu, un gadījumos, ja dalībvalstīm pieder mērķa sabiedrības akcijas, kas tām
piešķir īpašas tiesības, kuras ir saderīgas ar Eiropas Kopienas dibināšanas
līgumu."
20.
Papildināt likumu ar 69.1 pantu šādā redakcijā:
"69.1
pants. Atpirkšanas piedāvājumu uzraudzība
(1) Akciju
atpirkšanas piedāvājumu regulē šis likums, un tā norisi uzrauga Komisija, ja:
1) mērķa
sabiedrības juridiskā adrese ir Latvijā
un tās akcijas ir iekļautas Latvijā reģistrētā regulētajā tirgū;
2) mērķa
sabiedrības juridiskā adrese nav Latvijā, bet tās akcijas ir iekļautas Latvijā
reģistrētā regulētajā tirgū;
3) mērķa
sabiedrības juridiskā adrese nav Latvijā un tās akcijas ir laistas publiskā
apgrozībā Latvijā un citā dalībvalstī, bet Latvijā reģistrētā regulētajā tirgū
tās ir iekļautas pirms laišanas publiskā apgrozībā šajā dalībvalstī.
(2) Ja
mērķa sabiedrības akcijas ir laistas publiskajā apgrozībā vienlaikus vairākās
dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, mērķa sabiedrība nosaka, kuras
dalībvalsts uzraudzības iestāde uzraudzīs akciju atpirkšanas piedāvājumu. Ja
mērķa sabiedrība par iestādi, kas uzraudzīs akciju atpirkšanas piedāvājumu,
izvēlas Komisiju, mērķa sabiedrība paziņo par to regulētā tirgus
organizētājiem, kuru organizētajos regulētajos tirgos ir iekļautas mērķa sabiedrības
akcijas, un Komisijai pirmajā dienā, kad vērtspapīri iekļauti regulētajā
tirgū."
21. Izteikt 70.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Piedāvātājs ne vēlāk kā 10 darbdienu laikā pēc šā
likuma 66.panta pirmās daļas 1.punktā minēto apstākļu iestāšanās vai 66.panta
pirmās daļas 2.punktā minētā akcionāru sapulces lēmuma pieņemšanas, vai
piedāvātāja lēmuma izteikt brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu iesniedz
Komisijai iesniegumu par akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanu."
22. Izteikt 71.pantu šādā redakcijā:
"71.pants. Akciju atpirkšanas
piedāvājuma prospekts
Akciju atpirkšanas piedāvājuma prospektā norāda:
1) mērķa sabiedrības firmu, reģistrācijas numuru, juridisko adresi,
tālruņa numuru, kā arī faksa numuru, e-pasta adresi (ja tāda ir) un mājas lapas
internetā adresi (ja tāda ir izveidota);
2) informāciju par piedāvātāju un personām, kas rīkojas saskaņoti ar
piedāvātāju vai mērķa sabiedrību, ja iespējams, norādot to attiecības ar
piedāvātāju un mērķa sabiedrību:
a) fiziskajām personām vārdu, uzvārdu, personas kodu (ja tāds ir)
vai dzimšanas gadu un datumu,
b) juridiskajām personām firmu, reģistrācijas numuru, datumu un
vietu un juridisko adresi;
3) piedāvājuma veidu (obligātais vai brīvprātīgais). Ja izteikts
obligātais akciju atpirkšanas piedāvājums, norāda, kurš no normatīvajos aktos
minētajiem nosacījumiem attiecīgā piedāvājuma izteikšanai ir iestājies;
4) akciju ISIN kodu (unikāla burtu vai ciparu kombinācija, ko Latvijas
Centrālais depozitārijs pirms iegrāmatošanas piešķir finanšu instrumentiem, lai
tos identificētu) un, ja izteikts brīvprātīgais akciju atpirkšanas piedāvājums, maksimālo
vai minimālo akciju skaitu (daļu procentos no akcijām), ko piedāvātājs apņemas
iegādāties;
5) vienas akcijas atpirkšanas cenu un tās noteikšanai izmantotās
metodes (ja izteikts obligātais vai galīgais akciju atpirkšanas piedāvājums);
6) informāciju par akciju apmaksas un maiņas kārtību un termiņiem un
gadījumos, ja kā atlīdzība par akcijām tiek piedāvāti citi finanšu instrumenti,
informāciju par šiem finanšu instrumentiem;
7) piedāvājuma termiņu;
8) kārtību, kādā mērķa sabiedrības akcionāri var pieņemt piedāvājumu,
atsevišķi norādot kārtību, kādā piedāvājumu var pieņemt:
a) personas, kurām pieder publiskajā apgrozībā esošas mērķa
sabiedrības akcijas,
b) personas, kurām pieder publiskajā apgrozībā neesošas mērķa
sabiedrības akcijas;
9) piedāvātāja nodomus par mērķa sabiedrības
turpmāko darbību, darba vietu saglabāšanu, ieskaitot visas būtiskās izmaiņas
nodarbinātības nosacījumos, piedāvātāja komercsabiedrību (ja piedāvātājs ir
juridiska persona un piedāvājums ietekmē tā turpmāko darbību) un stratēģiskos
plānus attiecībā uz abām komercsabiedrībām un to iespējamo ietekmi uz mērķa
sabiedrības un piedāvātāja komercsabiedrības nodarbinātību un komercsabiedrības
atrašanās vietas maiņu;
10) citu būtisku informāciju, kura tieši attiecināma uz piedāvājumu un
kuru piedāvātājs uzskata par nepieciešamu;
11) piedāvāto
zaudējumu kompensācijas apmēru mērķa sabiedrības akcionāriem, kuru tiesības
tiek ierobežotas saskaņā ar šā likuma 69.panta vienpadsmito daļu, sniedzot
detalizētu informāciju par to, kā minētā kompensācija tiks izmaksāta, un
norādot metodi, kas izmantota kompensācijas noteikšanā;
12) informāciju
par piedāvājuma finansēšanas avotiem;
13) norādi,
kādi tiesību akti reglamentēs piedāvātāja un mērķa sabiedrības akcionāru
noslēgtos līgumus saistībā ar piedāvājumu, un kompetentās tiesas."
23. Aizstāt 72.panta ceturtajā daļā vārdu "pieteikums"
ar vārdu "iesniegums".
24. Papildināt likumu ar 72.1 pantu šādā redakcijā:
"72.1 pants. Atpirkšanas piedāvājuma prospektu
savstarpējā atzīšana
(1) Pēc atpirkšanas piedāvājuma prospekta apstiprināšanas piedāvātājs,
iztulkojot atpirkšanas piedāvājuma prospektu attiecīgo dalībvalstu kompetento
institūciju atzītās valodās un papildinot to ar attiecīgo dalībvalstu
normatīvajos aktos noteikto informāciju, ir tiesīgs izteikt akciju atpirkšanas
piedāvājumu visās dalībvalstīs, kuru regulētajos tirgos ir iekļautas mērķa
sabiedrības akcijas.
(2) Piedāvātājs ir tiesīgs izteikt atpirkšanas piedāvājumu par Latvijā
reģistrētā regulētajā tirgū iekļautu citā dalībvalstī reģistrētu sabiedrību
akcijām, iesniedzot Komisijā šajā dalībvalstī apstiprinātu akciju atpirkšanas
piedāvājuma prospektu un tā notariāli apliecinātu tulkojumu latviešu valodā,
papildinot akciju atpirkšanas piedāvājuma prospektu ar kārtību, kādā
piedāvājumu var pieņemt Latvijā esošie mērķa sabiedrības akcionāri, un kārtību,
kādā notiks norēķini par šīm akcijām."
25. 74.pantā:
izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) cenu, par kuru piedāvātājs vai personas, kas rīkojas
saskaņoti ar piedāvātāju, pēdējo 12 mēnešu laikā ir ieguvušas mērķa sabiedrības
akcijas. Ja akcijas iegādātas par dažādām cenām, atpirkšanas cena ir augstākā
akciju iegādes cena pēdējo 12 mēnešu laikā pirms šā likuma 66.panta pirmajā
daļā norādīto apstākļu iestāšanās;";
papildināt otro daļu ar piekto un sesto teikumu šādā redakcijā:
"Ja mērķa sabiedrība sagatavo arī konsolidēto gada pārskatu, tad,
nosakot atpērkamās akcijas vērtību, izmanto konsolidētā pārskata datus. Ja
mērķa sabiedrība sagatavo gada pārskatus gan saskaņā ar reģistrācijas valsts
likumiem, gan saskaņā ar starptautiskajiem finanšu pārskatu standartiem, tad,
nosakot atpērkamās akcijas vērtību, izmanto saskaņā ar starptautiskajiem finanšu
pārskatu standartiem sagatavotā pārskata datus."
26. 77.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Mērķa sabiedrības valde piecu darbdienu laikā pēc tam, kad
publicēts sludinājums par akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanu, sagatavo
atzinumu, kurā pauž savu viedokli par piedāvājumu un tā pamatojumu, par
piedāvājuma īstenošanas ietekmi uz mērķa sabiedrības interesēm (īpaši uz
nodarbinātību), kā arī par piedāvātāja stratēģiskajiem plāniem attiecībā uz
mērķa sabiedrību un šo plānu iespējamo netiešo ietekmi uz nodarbinātību un
komercsabiedrības atrašanās vietas maiņu.";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Mērķa sabiedrības valde par savu viedokli informē mērķa
sabiedrības darbiniekus vai to pārstāvjus. Ja mērķa sabiedrības darbinieku pārstāvji
līdz valdes viedokļa publicēšanai ir iesnieguši valdei atsevišķu atzinumu par
piedāvājuma ietekmi uz nodarbinātību, šādu atzinumu pievieno valdes atzinumam.";
papildināt pantu ar piekto un sesto daļu šādā redakcijā:
"(5) Mērķa
sabiedrības valde un padome no brīža, kad piedāvātājs ir informējis to par savu
nodomu izteikt brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu, līdz piedāvājuma
termiņa beigām pirms tādu pasākumu veikšanas, kuri var izjaukt atpirkšanas
piedāvājuma sekmīgu norisi, iegūst akcionāru sapulces atļauju šādām darbībām.
Minētā atļauja nav nepieciešama, ja tiek meklēti alternatīvi akciju atpirkšanas
piedāvājumi.
(6) Ja šā panta piektajā daļā noteiktie lēmumi ir pieņemti pirms tam,
kad sabiedrības valde vai padome ir uzzinājusi par brīvprātīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanu, un piedāvājums
vēl nav daļēji vai pilnīgi īstenots, akcionāru sapulces piekrišana ir
nepieciešama jebkuram lēmumam, kas nav daļa no mērķa sabiedrības parastās
saimnieciskās darbības un kura īstenošana var izjaukt akciju atpirkšanas
piedāvājumu."
27. Aizstāt 80.panta otrajā un trešajā daļā vārdu
"pieteikums" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "iesniegums"
(attiecīgā locījumā).
28. 81.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Persona, kura, ievērojot visas šā likuma prasības, tiešā
veidā iegūst vai brīvprātīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma rezultātā ir
noslēgusi līgumus, ar kuriem saskaņā tā tiešā veidā iegūs no akcijām izrietošās
balsstiesības tādā daudzumā, kas sasniedz vai pārsniedz 95 procentus no
balsstiesīgo akciju kopskaita, var pieprasīt, lai pārējie akcionāri tai pārdod
sev piederošās akcijas. Šāds piedāvājums uzskatāms par galīgo akciju
atpirkšanas piedāvājumu.";
papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:
"(21) Galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu persona ir
tiesīga izteikt triju mēnešu laikā no brīža, kad tā ir ieguvusi tādu akciju
skaitu, kas sasniedz vai pārsniedz 95 procentus balsstiesīgo akciju
kopskaita.";
papildināt ceturto daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja persona iegūst šā panta pirmajā daļā noteikto balsstiesību
daudzumu brīvprātīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma rezultātā, tā ir tiesīga
izteikt galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu par cenu, kāda bija noteikta
brīvprātīgajā akciju atpirkšanas piedāvājumā."
29. Papildināt likumu ar 83.1 pantu šādā redakcijā:
"83.1 pants. Mazākuma akcionāru pieprasījums
atpirkt akcijas
Ja personai tiešā vai netiešā veidā pieder 90 vai vairāk procentu no
kapitālsabiedrības akcijām, katrs no kapitālsabiedrības pārējiem akcionāriem
līdz brīdim, kad tiek izteikts galīgais akciju atpirkšanas piedāvājums, var
pieprasīt, lai šī persona atpērk tam piederošās akcijas par cenu, kas nav
mazāka par cenu, ko nosaka atbilstoši šā likuma 74.pantam."
30. 86.pantā:
izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) personām, kas cieši saistītas ar šā panta
pirmās daļas 1. un 3.punktā minētajām personām. Par cieši saistītām personām
uzskatāmi: laulātais, aizgādībā esošie bērni, citi radinieki, kuriem vismaz
gadu ar minēto personu ir kopīga saimniecība,
jebkura juridiskā persona, ja tajā pārvaldes pienākumus pilda vai tieši vai
netieši šo juridisko personu kontrolē šā panta pirmās daļas 1. un 3.punktā
minētās personas vai šo personu laulātais, aizgādībā esošie bērni vai šajā
punktā minētie radinieki.";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Iekšējās informācijas turētāju sarakstu, kā arī jebkādus
grozījumus tajā ietvertajā informācijā emitents iesniedz tirgus organizētājam.
Grozījumus sarakstā izdara nekavējoties, ja saraksts papildināms ar informāciju
par jaunu iekšējās informācijas turētāju, ja mainās pamatojums iekšējās
informācijas turētāja iekļaušanai sarakstā vai ja iekšējā informācija personai
vairs nav pieejama, norādot gadu un datumu, ar kuru sākot attiecīgā informācija
personai ir vai vairs nav pieejama. Tirgus organizētājs nodrošina Komisijai
elektronisku pieeju datiem par iekšējās informācijas turētāju sarakstiem un to
grozījumiem, nodrošinot, ka grozījumu izdarīšanai ir iespējams izsekot."
31. Papildināt 87.panta pirmo daļu ar trešo un ceturto teikumu šādā
redakcijā:
"Iekšējās informācijas atklāšanu nedrīkst maldinošā veidā apvienot ar
emitenta darbības reklamēšanu. Emitents ir nodrošinājis iekšējās informācijas
atklāšanu, ja tas ir nekavējoties informējis sabiedrību par apstākļu kopuma
iestāšanos vai notikumu, pirms to var uzskatīt par oficiāli notikušu."
32. Izteikt 93.panta devīto daļu šādā redakcijā:
"(9) Šā panta astotajā daļā minētos
naudas līdzekļus Centrālais depozitārijs ir tiesīgs izvietot dalībvalstu
emitētos vērtspapīros vai citos zema riska parāda vērtspapīros un izmantot
ienākumus (augļus), kas iegūti no šā ieguldījuma."
33. Izslēgt 94.panta pirmajā daļā skaitli "1.".
34. Aizstāt 104.panta otrās daļas 5.punktā vārdu
"pieteikumu" ar vārdu "iesniegumu".
35. Papildināt 106.panta piektās daļas ievaddaļu aiz vārdiem
"īpašnieki (akcionāri)" ar vārdiem "kuriem ir būtiska
līdzdalība".
36. Izteikt 126.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pirms ieguldījumu pakalpojumu un ieguldījumu
blakuspakalpojumu sniegšanas uzsākšanas ieguldījumu brokeru sabiedrība un
kredītiestāde noslēdz ar klientu rakstveida līgumu par ieguldījumu pakalpojumu
un ieguldījumu blakuspakalpojumu sniegšanu. Minētajā līgumā iekļauj šādus
nosacījumus:
1) ieguldījumu brokeru sabiedrības vai kredītiestādes klienta
identifikācijas dati un klienta adrese. Ja tiek atvērts nominālais
konts, norāda nominālā konta atvērēja identifikācijas datus un adresi;
2) kārtība, kādā klients
ieguldījumu brokeru sabiedrībai vai kredītiestādei sniedz rīkojumu darījuma
veikšanai ar finanšu instrumentiem, un klienta autentifikācijas kārtība;
3) kārtība, kādā notiek ar
finanšu instrumentu darījumu veikšanu saistītās informācijas apmaiņa starp
ieguldījumu brokeru sabiedrību vai kredītiestādi un klientu (piemēram,
informācijas nodošanas un saņemšanas veidi, līdzekļi, termiņi);
4) finanšu
instrumentu notikumu (piemēram, akcionāru sapulce, dividenžu, procentu izmaksa,
parāda finanšu instrumentu dzēšana, finanšu instrumentu nominālvērtības maiņa,
finanšu instrumentu emisiju apvienošana, finanšu instrumentu emisiju dalīšana,
parakstīšanās tiesību emitēšana) apkalpošanas kārtība;
5) ieguldījumu brokeru
sabiedrības vai kredītiestādes un klienta norēķinu kārtība par finanšu
instrumentu darījumu veikšanu;
6) klienta informēšanas kārtība ieguldījumu
brokeru sabiedrības vai kredītiestādes pakalpojumu tarifu maiņas gadījumā;
7) savstarpējā zaudējumu
atlīdzināšanas kārtība;
9) savstarpējā strīdu
izskatīšanas kārtība;
10) līguma grozīšanas kārtība."
37. Izslēgt XIII nodaļā vārdus "vai dalībvalsts sabiedrība"
(attiecīgā locījumā).
38. Izslēgt XIII nodaļas nosaukumā un 134.panta nosaukumā vārdus
"un dalībvalstīs".
39. Izslēgt 135.panta septītajā daļā vārdus "un dalībvalstu
sabiedrību".
40. Papildināt likumu ar 144.2 pantu šādā redakcijā:
"144.2 pants.
Informācijas apmaiņa ar dalībvalstu uzraudzības institūcijām akciju atpirkšanas
piedāvājumu uzraudzības nodrošināšanai
(1) Komisija ir atbildīga par
informācijas apmaiņu ar citu dalībvalstu uzraudzības institūcijām, kuras mērķis
ir nodrošināt akciju atpirkšanas piedāvājumu norises uzraudzību visu
dalībvalstu teritorijā.
(2) Komisija, pamatojoties uz attiecīgu motivētu pieprasījumu, sniedz
dalībvalstu uzraudzības institūcijām informāciju un dokumentus par akciju
atpirkšanas piedāvājumu, mērķa sabiedrības akcionāriem, darījumiem ar mērķa
sabiedrības akcijām un citu informāciju, kas dalībvalstu uzraudzības
institūcijām ir nepieciešama akciju atpirkšanas piedāvājumu uzraudzības
nodrošināšanai vai iespējamo ar akciju atpirkšanas piedāvājumu saistīto pārkāpumu
izmeklēšanai."
41. Papildināt 147.panta pirmo daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:
"4) akciju atpirkšanas piedāvājumiem, kas izteikti par mērķa
sabiedrībām, kuru akcijas ir laistas publiskajā apgrozībā Latvijā."
42. Papildināt pārejas noteikumus ar 17., 18., 19., 20., 21. un 22.punktu
šādā redakcijā:
"17. Ja mērķa sabiedrības akcijas šā likuma spēkā
stāšanās dienā ir laistas publiskajā apgrozībā vienlaikus vairākās
dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un nevienā no tām neatrodas mērķa
sabiedrības juridiskā adrese, Komisija kopā ar pārējo dalībvalstu uzraudzības
iestādēm četru nedēļu laikā no 2006.gada 20.maija vienojas, kura no uzraudzības
iestādēm uzraudzīs atpirkšanas piedāvājumus, kas tiks izteikti par mērķa
sabiedrības akcijām. Ja Komisija kopā ar pārējo dalībvalstu uzraudzības
iestādēm noteiktajā termiņā nav vienojušās, tad pirmajā dienā pēc minētā četru
nedēļu termiņa beigām mērķa sabiedrība nosaka, kura no minētajām iestādēm
uzraudzīs piedāvājumus, kas tiks izteikti par mērķa sabiedrības akcijām.
18. Kapitālsabiedrības, kuru akcijas iekļautas
regulētajā tirgū līdz 2006.gada 20.maijam, šā likuma 56.1 pantā
minēto informāciju iekļauj gada pārskatā, kas sagatavots par 2006.gadu.
19. Akciju sabiedrību (kuru akcijas ir laistas publiskajā apgrozībā)
akcionāri, kuri ieguvuši vismaz 95 procentus no balsstiesīgo akciju
kopskaita, ir tiesīgi izteikt galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu triju
mēnešu laikā no šā likuma 69.1 panta spēkā stāšanās dienas.
20. Akciju sabiedrību (kuru akcijas ir izņemtas no publiskās
apgrozības) akcionāri, kuri ieguvuši no akcijām izrietošās balsstiesības tādā
daudzumā, kas sasniedz vai pārsniedz 95 procentus no balsstiesīgo akciju
kopskaita, triju mēnešu laikā pēc šā likuma 69.1 panta spēkā
stāšanās dienas ir tiesīgi izteikt galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu,
neiekļaujot akciju sabiedrības akcijas regulētajā tirgū.
21. Persona, kas tieši vai netieši ir ieguvusi līdzdalību akciju
sabiedrībā (kuras akcijas iekļautas regulētajā tirgū) tādā daudzumā, kas
nodrošina vismaz vienu divdesmito daļu, bet nepārsniedz vienu desmito daļu,
triju mēnešu laikā pēc šā likuma 69.1 panta spēkā stāšanās
dienas par to informē to tirgus organizētāju, kura regulētajos tirgos ir
iekļautas šīs akciju sabiedrības akcijas, un pašu akciju sabiedrību.
22. Šā likuma 56.1 pants stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī."
43. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar
12.punktu šādā redakcijā:
"12) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 21.aprīļa Direktīvas
2004/25/EK par pārņemšanas piedāvājumiem."
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Likumprojekta
"Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā " anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Finanšu
instrumentu tirgus likums šobrīd regulē virkni jautājumu, kas saistīti ar
pārvedamu vērtspapīru publisku piedāvāšanu un apgrozību, ieguldījumu brokeru
sabiedrību, Latvijas Centrālā depozitārija un regulēto tirgu organizētāju
darbību, obligāto un brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu izteikšanu,
tirgus manipulāciju aizliegumu un citus jautājumus, kas saistīti ar finanšu
instrumentu apgrozību un to emitentiem. Pieņemot 2004. gada 21. aprīļa Eiropas Padomes un Parlamenta
Direktīvu 2004/25/EK par pārņemšanas piedāvājumiem, tajā tika paredzēts obligāto
un brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu regulējums, kas nedaudz
atšķiras no Finanšu instrumentu tirgus likumā ietvertā. Tāpat,
piemērojot likumu, ir atklājušies vairāki jautājumi, kuri likumā nav
pietiekami skaidri noregulēti un par kuriem vairākkārt ir saņemti jautājumi
no tirgus dalībniekiem. Lai
ieviestu direktīvas
2004/25/EK prasības un novērstu Finanšu instrumentu tirgus
likuma piemērošanas gaitā konstatētās neskaidrības, ir nepieciešams veikt
atbilstošus grozījumus minētajā likumā. |
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts ievieš 2004. gada 21. aprīļa Eiropas
Padomes un Parlamenta Direktīvas 2004/25/EK par pārņemšanas piedāvājumiem prasības, precizējot informāciju, kāda jāpublisko mērķa sabiedrībai un
piedāvātājam, nosaka akcionāru un mērķa sabiedrības tiesības un pienākumus
akciju atpirkšanas piedāvājuma laikā, regulē jautājumus, kas saistīti ar citā
valstī izteikta akciju atpirkšanas piedāvājuma prospektu atzīšanu Latvijā. Tāpat tiek precizēti atsevišķi
jautājumi, kas saistīti ar publisko piedāvājumu izteikšanu par pārvedamiem
vērtspapīriem, iekšējās informācijas turētāju sarakstā iekļaujamo personu
loku, termiņiem, kādos komercsabiedrībām, kuru vērtspapīri ir iekļauti
regulētajā tirgū, ir jāsniedz regulētā tirgus organizētājam gada pārskati, un
informāciju, kas ieguldījumu pakalpojumu sniedzējiem ir jāiekļauj to līgumos
ar klientiem. |
3. Cita informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiek palielināts informācijas apjoms, kas
komercsabiedrībām, kuru akcijas ir iekļautas regulētajā tirgū, ir jāiekļauj
gada pārskatā. Tiek vienkāršota kārtība, kādā personas var izteikt
akciju atpirkšanas piedāvājumu vienlaicīgi Latvijā un citās dalībvalstīs. |
|
|||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
|
Noteikumu projekts šo jomu neskar. (tūkst. latu) |
|
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts neparedz pilnvarojumu
citu tiesību aktu izstrādei. Grozījumi citos tiesību aktos nav
nepieciešami. |
|
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Ar likumprojektu tiek ieviestas Eiropas
Padomes un Parlamenta Direktīvas 2004/25/EK par pārņemšanas piedāvājumiem
prasības. Saskaņā ar direktīvas 2004/25//EK 21. pantu direktīvas
prasības jāievieš līdz 20.05.2006. |
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu nekar. |
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu nekar. |
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.
tabula |
|
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 21. aprīļa
Direktīva 2004/25/EK par pārņemšanas
piedāvājumiem (OJ L 142 2004, p.12-23.) Padomes 1993. gada 10. maija
Direktīva 93/22/EEK par ieguldījumu pakalpojumiem vērtspapīru jomā (OJ L 141 1993, p. 27.) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.
gada 15. decembra Direktīva 2004/109/EK par atklātības prasību saskaņošanu attiecībā uz informāciju par
emitentiem, kuru vērtspapīrus atļauts tirgot regulētajā tirgū, un par
grozījumiem direktīvā 2001/34/EK (OJ L 390 2004, p. 38-57.) |
|
|||||||||||
2.tabula |
|
||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||||
1. pants 2. pants 3. pants 4. pants 5. pants 6. pants 7. pants 8. pants 9. pants 10. pants 11. pants 12. pants 13. pants 14. pants 15. pants 16. pants 17. pants 18. pants 19. pants 20. pants 21. pants 22. pants 23. pants 24. pants 25. pants 26. pants 27. pants 28. pants 29. pants 30. pants 31. pants 32. - 39. pants 40. pants 41. pants 42. pants |
Direktīvas 2004/25/EK 2. panta pirmās daļas a, b, c un
d apakšpunkts Padomes 1993. gada 10. maija Direktīva 93/22/EEC
par ieguldījumu pakalpojumiem vērtspapīru jomā, pielikuma C iedaļas 6. punkts Direktīvas 2003/71/EK par
prospektu, kurš jāpublicē, publiski piedāvājot vērtspapīrus vai atļaujot to
tirdzniecību, ar ko groza Direktīvu 2001/34/EK 18. pants Direktīvas 2003/71/EK par
prospektu, kurš jāpublicē, publiski piedāvājot vērtspapīrus vai atļaujot to
tirdzniecību, ar ko groza Direktīvu 2001/34/EK 18. pants Direktīvas 2004/109/EK 4. panta pirmā daļa Direktīvas 2004/25/EK
10. pants Direktīvas 2004/109/EK 9. panta pirmā daļa Direktīvas 2004/25/EK
5. panta pirmā un otrā daļa Direktīvas 2004/25/EK
3. pants Direktīvas 2004/25/EK
4. pants Direktīvas 2004/25/EK
6. pants Direktīvas 2004/25/EK
6. panta otrā daļa Direktīvas 2004/25/EK
5. panta ceturtā daļa Direktīvas 2004/25/EK
9. pants Direktīvas 2004/25/EK
15. pants Direktīvas 2004/25/EK 16. pants Direktīvas 2003/124 2. panta 1. punkta trešā rindkopa un 2. punkts Direktīvas 2004/25/EK
4. panta ceturtā daļa Direktīvas 2004/25/EK
20. pants |
Atbilst Atbilst &
nbsp; Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst |
Tiek
aizstāts termins "eira" ar terminu "eiro". Tiek
aizstāts termins "pieteikums" ar terminu "iesniegums" Tiek
precizēts, ka lēmums par publiskā piedāvājuma izteikšanu ir jāiesniedz, ja
izteicējs ir juridiska persona. Šis jautājums ES tiesību aktos nav regulēts. Tā kā
termins "publicēšanas pienākuma izņēmums" radīja neskaidrības, vai
emisijas prospektu ir nepieciešams sagatavot, bet to var nepublicēt, vai
tomēr to var arī nesagatavot, tiek precizēts minētais termins, nosakot, ka
emisijas prospekts nav jāsagatavo. Ievērojot
Tieslietu ministrijas iebildumus, tiek precizēta tiesību norma, atsakoties no
tiešas atsauces uz Direktīvu 2003/71/EK. Tiek
noteikts, ka turpmāk regulētā tirgus organizētāja noteikumus apstiprinās
valde, nevis padome. Šis jautājums netiek regulēts ES tiesību aktos. Tā kā Finanšu
instrumentu tirgus likuma 3. panta septītās daļas 8. punktā ir noteikts, ka
likums neattiecas uz gadījumiem, kad piedāvājumā tiek iekļauti
vērtspapīri, ja par 12 mēnešiem aprēķinātā kopējā samaksa ir mazāka par 2.5
milj. eiro, tiek svītrots šis izņēmums attiecībā uz šādu vērtspapīru
iekļaušanu regulētajā tirgū. Tā kā
termins "publicēšanas pienākuma izņēmums" radīja neskaidrības, vai
prospektu ir nepieciešams sagatavot, bet to var nepublicēt, vai tomēr to var
arī nesagatavot, tiek precizēts minētais termins, nosakot, ka prospekts nav
jāsagatavo. Ievērojot
Tieslietu ministrijas iebildumus, tiek precizēta tiesību norma, atsakoties no
tiešas atsauces uz Direktīvu 2003/71/EK. Tiek regulēta
kārtība obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanai gadījumos, kad
emitents tiek izslēgts no regulētā tirgus. Šis jautājums netiek regulēts ES
tiesību aktos. Redakcionāli
precizējumi. Redakcionāli precizējumi. Tiek aizstāts termins "pieteikums" ar terminu
"iesniegums". Tiek
aizstāts termins "pieteikums" ar terminu "iesniegums". Redakcionāli precizējumi. Tiek precizēti
jautājumi, kas netiek regulēti ES tiesību aktos. Papildina Finanšu instrumentu tirgus likumu ar Pārejas
noteikumiem. Citas normas, kas izriet no Direktīvas 2004/25/EK ir ieviestas ar jau spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem
Finanšu instrumentu tirgus likuma 68., 69., 72., 75.,
76., 148. pants, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likuma 20. pants,
tādējādi pieņemot šo likumprojektu, Direktīva 2004/25/EK būs pilnībā
ieviesta. |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts
saskaņots ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas konsultatīvo finanšu un
kapitāla tirgus padomi, kas ir izveidota, pamatojoties uz Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas likuma 21. pantu un kurā ietilpst Latvijas Komercbanku
asociācijas, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas, Latvijas Apdrošināšanas
brokeru asociācijas un Latvijas Vērtspapīru tirgus profesionālo dalībnieku
asociācijas pārstāvji. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas konsultatīvā finanšu un
kapitāla tirgus padome likumprojektu ir atbalstījusi. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts
ir ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājas lapā internetā
www.fktk.lv. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav nepieciešams radīt jaunas
institūcijas. Likuma izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus komisija.
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas funkcijas netiek paplašinātas. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likuma
pieņemšanas tas tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājas
lapā internetā www.fktk.lv, kurā ar likumu varēs iepazīties visas
ieinteresētās personas. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums
neierobežo indivīda tiesības. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
Finanšu ministrs O. Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I. Krūmane |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
J. Bogdanovs |
02.01.2006 17:14
J. Bogdanovs
1496
7774856, juris.bogdanovs@fktk.lv