Grozījums likumā "Par vides
aizsardzību"
Izdarīt likumā "Par vides aizsardzību"
(Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 33./34.nr.;
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 2000,
15.nr.; 2002, 3., 22.nr.; 2003, 12.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 6.nr.) šādu
grozījumu:
Papildināt 9.pantu ar 18.punktu šādā redakcijā:
"18) nosaka prasības ģenētiski modificētu
kultūraugu līdzāspastāvēšanas nodrošināšanai, kā arī uzraudzības un kontroles
kārtību."
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījums likumā
Par vides aizsardzību
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 12.marta
Direktīvas 2001/18/EK par ģenētiski modificētu organismu apzinātu izplatīšanu
vidē un Padomes Direktīvas 90/220/EEK atcelšanu Komisijas deklarācija
22.pantu, Eiropas Savienības dalībvalstis nevar aizliegt, ierobežot vai kavēt
tādu produktu laišanu tirgū, kas satur ģenētiski modificētos organismus, ja
tie atbilst šīs direktīvas prasībām. Savukārt pamatojoties uz Direktīvas 26a.pantu, dalībvalstis var
pieņemt atbilstošus pasākumus, lai izvairītos no ģenētiski modificēto
organismu nejaušas klātbūtnes citos produktos. Nosacījumu izstrāde par ģenētiski modificēto kultūraugu
līdzāspastāvēšanu konvencionālajai un bioloģiskajai lauksaimniecībai ir
katras dalībvalsts kompetencē. Eiropas Komisija ir izstrādājusi vadlīnijas. Komisijas 2003.gada
23.jūlija rekomendācija Nr.2003/556/EK par vadlīnijām valstu stratēģiju un
paraugprakses izstrādei, lai nodrošinātu ģenētiski modificēto kultūraugu
līdzāspastāvēšanu konvencionālajai un bioloģiskajai lauksaimniecībai. Lai ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšana neapdraudētu bioloģisko
un konvenciālo lauksaimniecību un novērstu iespējamo ietekmi uz cilvēku
veselību un vidi, ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts
Prasības ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanas nodrošināšanai,
kā arī uzraudzības un kontroles kārtība. Tā kā jautājums par ģenētiski
modificētajiem organismiem ir regulēts likumā Par vides aizsardzību, bet
tas nav noregulēts attiecībā uz bioloģiskās, konvenciālās lauksaimniecības un
ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanu, nepieciešams papildināt
likumu ar jaunu deleģējumu par līdzāspastāvēšanu. Ministrijām atzinumus sniegt vienas nedēļas laikā,
steidzamība pamatojama ar nepieciešamību valstī sakārtot jomu attiecībā uz
ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanu pirms ģenētiski modificēto
kultūraugu audzēšanas uzsākšanas. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts izstrādāts, lai likumā noteiktu deleģējumu Ministru
kabinetam izdot noteikumus par prasībām
ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanas nodrošināšanai, kā arī
uzraudzības un kontroles kārtību. |
||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojektā ietvertais deleģējums
ietekmēs lauksaimniecības produkcijas ražotājus. Tiks noteiktas ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšanas
prasības un kārtība. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Nosakot ģenētiski modificēto
kultūraugu audzēšanas prasības un kārtību, tiks ierobežotas iespējas nodarīt
kaitējumu videi. |
||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais 2006.gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
2007. |
2008. |
2009. |
|||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Prasības
ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanas nodrošināšanai, kā arī
uzraudzības un kontroles kārtība. Saskaņotais noteikumu projekts iesniegts
Ekonomikas ministrijā, lai sniegtu informāciju Eiropas Komisijai. |
|||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
|||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta) |
Nevalstiskās organizācijas savu pozīciju nav sniegušas. |
|||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
|||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses nav vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas veidotas netiks. Ministru kabineta noteikumu par līdzāspastāvēšanu valsts uzraudzību
un kontroli atbilstoši kompetencei nodrošinās Valsts augu aizsardzības
dienests, Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts vides dienests. |
|||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma grozījumi pēc to pieņemšanas tiks publicēti Latvijas
Vēstnesī. |
|||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||
2006.03.14. 11:21
858
I.Jēkabsone
7027360, Ineta.Jekabsone@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktora vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma
|
V.Lukaševiča |
I.Smilga |
I.Jēkabsone |