Izdarīt likumā "Par
aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.;
2003, 15.nr.; 2004, 7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.; Latvijas
Vēstnesis, 2005, 250.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 3.panta trešajā daļā un 23.pantā vārdu "celtniecība" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "būvniecība" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 41.pantu šādā redakcijā:
"41.pants. Gaisa kuģu lidojumiem potenciāli bīstamu objektu būvniecības,
ierīkošanas un izvietošanas kārtība
Papildus citos normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām no Civilās aviācijas aģentūras jāsaņem atļauja
būvēt, ierīkot un izvietot šādus gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli
bīstamus objektus:
1) sprādzienbīstamus
objektus un redzamo lāzerstaru izstarotājus;
2) objektus,
kas var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu nodrošināšanai nepieciešamo
radiotehnisko līdzekļu darbā;
3) objektus, kuru augstums virs reljefa to atrašanās vietā sasniedz 46 metrus un vairāk un kuri neatrodas šā panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētajās vietās;
4) objektus,
kuru absolūtais augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz lidlauka
kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu kilometru rādiusā no tā, vai kuri
sasniedz vai pārsniedz jebkuru lidlauka šķēršļu ierobežošanas virsmu;
5) objektus
(neatkarīgi no to augstuma) gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās sektoros divu
kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa (arī stādīt kokus);
6) objektus,
kuri samazina vai var samazināt redzamību gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās
sektoros;
7) jebkuru
gaismas avotu, kurš netiek izmantots aeronavigācijai, ja tas atrodas gaisa kuģu
pacelšanās un nosēšanās sektorā un var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu drošību,
piecu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa;
8) objektus,
kuri veicina vai var veicināt liela putnu skaita pulcēšanos (pastāvīgs barības
avots un ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no lidlauka kontrolpunkta.
Gadījumos, kad atbilstoši
normatīvajiem aktiem objektu būvniecību, ierīkošanu vai izvietošanu
nepieciešams saskaņot ar pašvaldību, atļauju no Civilās aviācijas aģentūras
būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus
objektus pieprasa attiecīgā pašvaldība. Pārējos gadījumos atļauju no Civilās
aviācijas aģentūras pieprasa objekta īpašnieks vai lietotājs.
Kārtību, kādā pieprasa un
saņem Civilās aviācijas aģentūras atļauju
būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli
bīstamus objektus, nosaka Ministru kabinets.
Kārtību, kādā tiek veikta šā
panta pirmajā daļā minēto objektu uzskaite, nosaka Ministru kabinets.
Personas, kas Latvijas
Republikas teritorijā uzbūvējušas, ierīkojušas vai izvietojušas šā panta
pirmajā daļā paredzētos objektus, pārkāpjot šā likuma normas un Ministru
kabineta noteikto kārtību, saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu uz sava
rēķina un noteiktajā termiņā tos nojauc, pārveido vai pārvieto uz citu vietu,
kā arī līdz šā panta pirmās daļas 1., 2., 6., 7. un 8.punktā minēto traucējumu
novēršanai nekavējoties pārtrauc darbību, kas rada šādus traucējumus. Ja
pašvaldības lēmums līdz noteiktajam laikam nav izpildīts, pašvaldība organizē
objekta nojaukšanu, pārveidošanu vai pārvietošanu. Visus izdevumus, kas saistīti
ar minētajām darbībām, sedz objekta īpašnieks.
Objektu īpašnieki un
valdītāji saskaņā ar Latvijas Republikas civilo lidlauku derīguma normām par
pašu līdzekļiem marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums virs
reljefa to atrašanās vietā sasniedz 100 metru un vairāk, un šā panta pirmās
daļas 4. un 5.punktā noteiktos objektus.
Pilsētu un citu apdzīvoto
vietu projektēšana, būvniecība un attīstība, kā arī rūpniecības,
lauksaimniecības un citu objektu būvniecība un rekonstrukcija lidlaukam blakus
esošajā teritorijā, virs kuras atrodas lidlauka satiksmes zona, ir jāveic,
ievērojot gaisa kuģu lidojumu drošības prasības, ņemot vērā iespējamo aviācijas
kaitīgo iedarbību uz personu veselību un vidi.
Lidlauka tuvumā aizliegts
izvietot jebkādas zīmes, kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas zīmēm un ierīcēm
un var maldināt gaisa kuģa apkalpi lidojuma laikā."
Satiksmes ministra vietā
iekšlietu ministrs
Dz.Jaundžeikars
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par aviāciju anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik, saskaņā ar likuma Par aviāciju 41. panta pirmās daļas 3. punktu ir noteikts, ka objektus, kuru augstums virs zemes un ūdens virsmas to atrašanās vietā pārsniedz 100 metrus, ir jāmarķē un jāaprīko ar aizsarggaismām, bet Starptautiskās Civilās Aviācijas Organizācijas (ICAO) Konvencijas Par Starptautisko Civilo Aviāciju 14. Pielikums nosaka, ka jāmarķē un jāaprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums virs zemes un ūdens virsmas to atrašanās vietā sasniedz 100 metrus un vairāk. Šobrīd lidojumu drošības apsvērumu dēļ, Civilās aviācijas administrācija ir uzsākusi uzskaitīt objektus sākot no 46 metru augstuma. Sākotnējo informāciju par tādiem objektiem ir apkopojis Valsts Zemes dienests, izstrādājot aeronavigācijas kartes. Informācija par objektiem sākot no 46 metru augstuma ir pastāvīgi jāuztur un jāaktualizē, tāpēc šo darbību izpildei ir nepieciešams nozīmēt attiecīgu institūciju. Tā kā spēkā esošā likumā "Par aviāciju" augstāk minētās darbības nav reglamentētas, ir nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus likuma "Par aviāciju" 41. pantā. |
||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Lai efektīvi nodrošinātu drošus gaisa kuģu lidojumus un izpildītu ICAO Konvencijā Par Starptautisko Civilo Aviāciju noteiktās prasības, grozījumi likumā Par aviāciju paredz: - Ministru kabineta noteiktajā kārtībā attiecīgā pašvaldība saņem Civilās aviācijas aģentūras atzinumu par atļauju būvēt, pārbūvēt, ierīkot un izvietot objektus, kas var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu drošību; - objektus, kuru augstums virs zemes un ūdens virsmas to atrašanās vietā sasniedz 100 metrus un vairāk marķēt un aprīkot ar aizsarggaismām; - Ministru kabineta noteiktajā kārtībā veikt objektu uzskaiti, kuri noteikti 41. panta pirmajā daļā. |
||||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav papildu informācija. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Ietekme
uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita
informācija: |
Nav papildu informācija. |
||||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetu |
|||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Neietekmē |
Neietek-mē |
Neietek-mē |
Neietekmē |
Neietek-mē |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Neietekmē |
Neietek-mē |
Neietek-mē |
Neietekmē |
Neietek-mē |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Neietekmē |
Neietek-mē |
Neietek-mē |
Neietekmē |
Neietek-mē |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ministru kabineta noteikumi par kārtību, kādā attiecīgā pašvaldība pieprasa un saņem Civilās aviācijas aģentūras atzinumu par atļauju būvēt, pārbūvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus; Ministru kabineta noteikumi par kārtību, kādā tiek veikta 41. panta pirmajā daļā minēto objektu uzskaite. |
||||||||||||
2. Cita
informācija |
Nav citas informācijas. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Starptautiskā Civilās Aviācijas Organizācija (ICAO). |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
|
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta,
punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
Nav citas informācijas. |
|
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas
|
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Konsultācijas notikušas ar Valsts Zemes dienestu. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcija |
Normatīvā akta izpildi
nodrošinās Valsts aģentūra Civilās aviācijas aģentūra, kas ir Civilās
aviācijas administrācijas pienākumu un funkciju pārņēmēja no
2006. gada 1. janvāra. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Publikācija Latvijas Vēstnesī. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
||||||||||||
Satiksmes ministrs A.
Šlesers
Satiksmes ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Šlesers |
V. Legzdiņš |
A. Ļubļina-Goldmane |
I. Strautmane |
M. Gorodcovs |