Likumprojekts
Izteikt 26.pantu šādā redakcijā:
"26.pants. Akreditācija
Masu informācijas līdzekļi pēc saskaņošanas ar
attiecīgo iestādi, uzņēmumu un organizāciju var akreditēt savus pārstāvjus
šajās institūcijās.
Akreditācija nodrošina masu informācijas līdzekļa
pārstāvja iekļūšanu akreditētājinstitūcijas telpās, tiesības piedalīties
akreditētājinstitūcijas rīkotajās atklātajās sēdēs, sapulcēs un citos pasākumos
un saņemt stenogrammas, protokolus un citus dokumentus.
Latvijas Republikas masu informācijas līdzekļu pārstāvju un ārvalstu masu informācijas līdzekļu pastāvīgo pārstāvju akreditācijas veidus un termiņus, akreditācijas saņemšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību Latvijas Republikā nosaka Ministru kabinets.
A.Pabriks
Likumprojekta
Grozījums likumā Par presi un citiem
masu informācijas līdzekļiem
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem 26.panta trešā
daļa nosaka, ka Latvijas Republikas Ārlietu ministrija akreditē ārvalstu masu
informācijas līdzekļu pastāvīgos pārstāvjus Latvijas Republikā. Likuma Par presi un citiem masu
informācijas līdzekļiem 26.panta piektā daļa paredz, ka Latvijas Republikas
Ārlietu ministrija var pārtraukt ārvalstu žurnālistu akreditāciju, ja viņi
pārkāpj Latvijas Republikas likumus. Administratīvā procesa likuma spēkā
stāšanās likuma Pārejas noteikumu 6.punkts paredz, ka ir jālikvidē likumos
paredzētā pārvaldes iestādes kompetence izdot ārējus normatīvos aktus. Lai nodrošinātu Administratīvā
procesa likuma spēkā stāšanās likuma Pārejas noteikumu 6.punktā dotā uzdevuma
izpildi, Ārlietu ministrija ir sagatavojusi likumprojektu Grozījums likumā
Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem (turpmāk tekstā
likumprojekts). |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izteikt likuma Par presi un citiem masu
informācijas līdzekļiem 26.pantu jaunā redakcijā, paredzot, ka Latvijas
Republikas masu informācijas līdzekļu pārstāvju un ārvalstu masu informācijas
līdzekļu pastāvīgo pārstāvju akreditācijas veidus un termiņus, akreditācijas
saņemšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību noteiks Ministru kabinets.
Tādējādi likvidējot 26.panta trešajā un piektajā daļā ietverto deleģējumu
Ārlietu ministrijai izdot ārējus normatīvos aktus. |
3. Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekmeuz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Tiks
noteikti vienādi principi masu saziņas līdzekļu pārstāvju akreditācijai
Valsts prezidenta kancelejā, Saeimā, Ministru kabinetā. |
|
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||
5. Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
|
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||
6. Cita informācija |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likum-projekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks Latvijas Republikas
masu informācijas līdzekļu pārstāvju un ārvalstu masu informācijas līdzekļu
pastāvīgo pārstāvju akreditācijas veidus un termiņus, akreditācijas
saņemšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību. |
2. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
|
|||||
5. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav. |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedriskās informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekta pieņemšanas rezultātā jaunas institūcijas netiks
radītas un esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, kā arī būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs
aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Ārlietu ministrs A.Pabriks
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
E.Skuja
|
E.Dumpe |
E.Vijupe |
L.Zalužinska |
05.12.2005 13:30
861
L.Zalužinska
7016360, liga.zaluzinska@mfa.gov.lv