3. Aizstāt 11.panta otrajā teikumā
vārdus "finansu ministrs" ar vārdiem "Ministru kabinets".
4. Aizstāt 12.pantā vārdus
"likumā "Par budžetu un finansu vadību"" ar vārdiem
"Likumā par budžetu un finanšu vadību".
5. Aizstāt 16.panta pirmās
daļas 1., 2., 3. un 4.punktā vārdus "finansu ministra" ar vārdiem
"Ministru kabineta".
6. Aizstāt 20.pantā vārdus
"pašvaldību uzņēmumu" ar vārdu "kapitālsabiedrību".
7. Aizstāt 25.panta trešajā
daļā vārdus "tādiem pašvaldību uzņēmumiem un uzņēmējsabiedrībām" ar
vārdiem "tādām kapitālsabiedrībām".
8. Izteikt 26.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Galvojumus pašvaldības var sniegt tikai tām kapitālsabiedrībām, kurās attiecīgās pašvaldības kapitāla daļa pārsniedz 50 procentus, vai arī vairāku pašvaldību veidotai kapitālsabiedrībai, kurā pašvaldību kapitāla daļu summa pārsniedz 65 procentus."
9. Izteikt 26.panta trešās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) vairāku pašvaldību veidotai kapitālsabiedrībai sniegtā galvojuma apmērs procentuāli atbilst pašvaldības kapitāla daļu skaitam attiecīgajā pamatkapitālā."
10. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā:
"28.pants. Pašvaldības dome (padome) organizē pašvaldības budžeta izpildi, nodrošina nodokļu iekasēšanu un līdzekļu racionālu izlietošanu, pamatojoties uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem."
11. Izslēgt VIII nodaļu.
12. Izteikt 39.pantu šādā redakcijā:
"39.pants. Ja saimnieciskā gada laikā pašvaldības apvienojas, jaunizveidotajai pašvaldībai līdzekļi no valsts budžeta (dotācijas un mērķdotācijas atbilstoši kārtējā gada valsts budžeta likumam), dotācija no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda, iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskaitījumi un citi maksājumi, kurus veic Valsts kase, tiek pārskaitīti kā apvienotajām pašvaldībām apstiprināto līdzekļu summa."
13. Izslēgt pārejas noteikumu 2.punktu.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Finanšu
ministrs
Likumprojekta Grozījumi likumā Par pašvaldību budžetiem
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likums Par pašvaldību budžetiem (turpmāk
Likums) nosaka pašvaldību budžetu sastādīšanas un izpildes kārtību Latvijas
Republikā. Tas paredz pagastu, novadu, pilsētu un rajonu pašvaldību
patstāvīgo budžetu veidošanas nosacījumus. 1) Atbilstoši
Likumam pašvaldības savus budžetus izstrādā atbilstoši budžeta ieņēmumu,
izdevumu un finansēšanas klasifikācijai, kuru nosaka finanšu ministrs, kā arī
gadskārtējais pašvaldības budžets ietver skaitlisku informāciju atbilstoši
šīm klasifikācijām. Taču saskaņā ar
Likuma par budžetu un finanšu vadību 11.pantu, Ministru kabinets ir
apstiprinājis budžetu ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas klasifikācijas, kas
ir vienotas valstij un pašvaldībām, līdz ar to šobrīd Likumā lietotie termini
ir zaudējuši spēku. 2) Likumā ir
minētas vairākas normas (20., 25., 26.pants), kas ir saistītas ar pašvaldības
uzņēmumiem un uzņēmējsabiedrībām, taču saistībā ar Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likuma 12.pantu, pašvaldības uzņēmumu ar pašvaldības domes
(padomes) lēmumu līdz 2004.gada 31.oktobrim bija jāpārveido par pašvaldības
kapitālsabiedrību, līdz ar to šobrīd Likumā lietotie termini ir zaudējuši
spēku. 3) Šobrīd Likuma VIII nodaļa nosaka grāmatvedības uzskaites un saimnieciskā gada pārskata par pašvaldības budžeta izpildes noteikumus. Taču kārtību un apjomu, kādā valsts budžeta iestādes un pašvaldības sagatavo gada pārskatus nosaka Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumi Nr.466 Valsts budžeta iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sagatavošanas kārtība, kas izdoti saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību 30.panta pirmo un otro daļu un 43.panta pirmo daļu, kā arī šobrīd izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts, kas nosaka kārtību kādā budžeta iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti, kurš izdots pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 29.panta otro daļu. Līdz ar to nav nepieciešams Likumā noteikt normas, kas ir atrunātas citos normatīvajos aktos. 4) Likuma Pārejas noteikumu 2.punktā ir noteikts, ka šā likuma X nodaļa Pašvaldību budžeti, pašvaldībām apvienojoties administratīvi teritoriālās reformas ietvaros ir spēkā vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas laikā līdz 2004.gada 30.novembrim. Taču tā kā administratīvi teritoriālās reformas darbības termiņš ir noteikts Administratīvi teritoriālās reformas likumā, kura grozījumi ir iesniegti Saeimā izskatīšanai, nav nepieciešams šo terminu noteikt arī Likumā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz
tehniskus grozījumus, lai nebūtu pretrunas starp spēkā esošajiem
normatīvajiem aktiem un nedublētos likumā noteiktās normas ar citiem spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem. |
3. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar - |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešams sagatavot attiecīgus grozījumus Ministru kabineta
2002.gada 17.decembra noteikumos Nr.543 Noteikumi par pašvaldību aizņēmumiem
un galvojumiem, kuri izdoti pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu
vadību 41.panta piekto daļu un Likuma 26.panta pirmo daļu |
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||
|
2.tabula |
||||
|
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiks publicēts Latvijas
Republikas oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo? |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
4. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktores vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Andrējeva |
L.Vucēne |
M.Radeiko |
B.Tisenkopfa |
03.10.2005 10:12
1048
B.Tisenkopfa
7095467, baiba.tisenkopfa@fm.gov.lv