Likumprojekts
Grozījums
Likumā par ostām
Izdarīt Likumā par
ostām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 15.nr.;
1996, 13.nr.; 1997, 9., 15.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 9., 11.nr.;
2002, 23.nr.; 2003, 15., 23.nr.; 2005, 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 10.panta
otro daļu aiz vārdiem "Aizsardzības ministrijas pārstāvis" ar vārdiem
"Iekšlietu ministrijas pārstāvis".
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta Grozījums Likumā par ostām anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Valsts
politiku ostu attīstībā un visu ostu darbību koordinē Latvijas Ostu padome
(turpmāk Padome). Padomes
galvenie uzdevumi ir šādi: 1) koordinēt Latvijas ostu
attīstības koncepcijas izstrādāšanu; 2) izvērtēt ilglaicīgu ostu
attīstības programmu un likumu vai citu normatīvo aktu projektu atbilstību
Latvijas ostu attīstības koncepcijai; 3) izvērtēt priekšlikumus par
investīciju piesaistīšanu ostu un ar tām saistīto infrastruktūras objektu
attīstībai; 4) sniegt atzinumu par
priekšlikumiem atsavināt nekustamo īpašumu ostās valsts vai sabiedriskajām
vajadzībām; 5)
apstiprināt ostu attīstības fonda līdzekļu izlietojumu. Latvijas ostu
ekonomiskā darbība ir cieši saistīta ar transporta (kuģu) satiksmi, kas
šķērso valsts robežu. Saskaņā ar Latvijas Republikas valsts robežas likumu un
Ministru kabineta 1996. gada 2. jūlija noteikumiem Nr. 246 Noteikumi par
Valsts robežas šķērsošanas vietu noteikšanu un robežkontroles punktu un
robežpārejas punktu izvietojumu uz Latvijas Republikas valsts robežas valsts
robežas šķērsošana atļauta šādās jūras ostās: -
Salacgrīva; -
Skulte; -
Rīga; -
Lielupe; -
Mērsrags; -
Roja; -
Ventspils; -
Pāvilosta; -
Liepāja. Saskaņā
ar Latvijas Republikas valsts robežas likumu uz augstāk minēto jūras ostu
teritorijām attiecas robežkontroles punktu režīms (Ministru kabineta 2002.
gada 12. jūlija noteikumi Nr. 296 Noteikumi par robežkontroles punktu
režīmu), kas rada un uztur nepieciešamos apstākļus, kas saistīti ar personu
un transportlīdzekļu laišanu pāri valsts robežai, kā arī personu un
transportlīdzekļu uzturēšanos un pārvietošanos ostu teritorijās.
Robežkontroles punktu režīms ir pasākumu komplekss, kas nodrošina valsts
drošības politikas īstenošanu, proti, nelegālās imigrācijas riska novēršana,
terorisma draudu mazināšana, nelikumīga valsts robežas šķērsošanas novēršana
un nepieļaušana, u.c. robežkontroles punktu režīma ievērošanu nodrošina
Valsts robežsardze kopīgi ar jūras ostu administrācijām. Pieaugot Latvijas ostu
ekonomiskai darbībai (ienākošo/izejošo kuģu, pasažieru skaita un kravu
apgrozījuma palielināšanās), tiek radīti papildus nosacījumi valsts drošības
politikas īstenošanai, kas saistīti ar valsts robežas kontroli jūras ostās
(nelegālās imigrācijas risks, terorisma draudu palielināšanās risks). Ņemot vērā Likumā par
ostām Padomei noteiktos galvenos uzdevumus, Latvijas ostu attīstības
koncepcijas izstrādāšana nav iespējama bez robežkontroles nosacījumu un ostu
drošības jautājumu ietveršanas. Grozījumi Likumā par
ostām nepieciešami, lai Padomes lēmumu pieņemšanā piedalītos Iekšlietu
ministrijas pārstāvis (Valsts robežsardzes priekšnieks). |
||||||
Likumprojektā Grozījumi Likumā par ostām ir
ietverta norma, kas nosaka Iekšlietu ministrijas pārstāvja dalību Padomē.
Līdz ar to Padomes darbībā būs iesaistīta Iekšlietu ministrija, kas
nodrošinās Latvijas ostu darbības koordinēšanu no valsts drošības politikas
viedokļa. |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Ietekme uz vidi |
|||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekmeuz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
1.tabula |
|||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
2.tabula |
|||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
|||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. |
||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Normatīvais akts tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS). |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Iekšlietu
ministrs Ē.Jēkabsons
09.09.2005.
15:43
949
I.Kalniņa
7075643,
inese.kalnina@rs.gov.lv