1.pants. Likumā ir lietoti šādi
termini:
1) zeme šā likuma izpratnē fiziskās vai
juridiskās personas (personu) īpašumā esošs vai valstij vai pašvaldībai
piekrītošs vai piederošs zemesgabals (gabali);
2) zemesgabals
(pamatgabals) zemes vienība, kas norobežota ar pastāvīgiem
situācijas elementiem (piemēram, ceļiem, hidrogrāfijas elementiem, reljefa
kontūrām) vai apvidū noteiktām robežām;
3) zemes ierīcība tiesiski, ekonomiski un
tehniski pasākumi, lai sakārtotu nekustamā īpašuma vai zemesgabala teritoriju
zemes resursu ilgtspējīgai izmantošanai;
4) zemes ierīcības projekts vietējās
pašvaldības administratīvās teritorijas daļai, atsevišķam nekustamajam īpašumam
vai zemesgabalam izstrādāts teritorijas sakārtošanas un zemes izmantošanas
apstākļu uzlabošanas pasākumu projekts;
5) starpgabals atsevišķi
izvietots zemesgabals, kas atdalīts no pamatgabala ar citas personas īpašumā
esošu zemi;
6) zemes
konsolidācija fizisko vai juridisko personu, valsts vai pašvaldības ierosināts sabiedrības interesēs īstenots pasākumu
kopums, lai optimizētu zemes izmantošanu;
7) zemes lietošanas
veids zemes platības raksturojums saskaņā ar tās dabiskajām īpašībām un
zemes pašreizējo saimniecisko izmantošanu, kas atbilst zemes lietošanas veidu
klasifikatoram.
2.pants. Likuma mērķis ir noteikt zemes ierīcības darbu veidus,
izpildes kārtību un zemes ierīcībā iesaistīto personu tiesības un pienākumus.
3.pants. Zemes ierīcība ietver šādu veidu darbus:
1) zemes ierīcības
projekta izstrādi:
a) zemesgabalu
robežu noteikšanai,
b) zemesgabalu
robežu pārkārtošanai,
c) zemesgabalu
apmaiņai un starpgabalu likvidēšanai,
d) kopīpašumā
esošas zemes sadalīšanai,
e) zemju
konsolidācijai,
2) zemes
uzskaiti un zemes lietošanas veida noteikšanu.
4.pants. (1) Zemes
ierīcības darbus izpilda komersanti, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
saņēmuši licenci attiecīgo darbu veikšanai.
(2) Licenci zemes ierīcības darbu
veikšanai var saņemt individuālie komersanti, kas ir saņēmuši sertifikātu zemes
ierīcības darbiem, vai komercsabiedrības, kuru darbinieku sastāvā ir
sertificēti zemes ierīkotāji. Sertifikātu zemes ierīcības darbiem ir tiesīgas
saņemt personas ar augstāko profesionālo izglītību un darba pieredzi zemes
ierīcībā.
(3) Prasības licences saņemšanai, kā arī
licences izsniegšanas, saņemšanas un anulēšanas kārtību, licencēto personu
tiesības un pienākumus, kā arī valsts nodevas apmēru par licences izsniegšanu
vai tās derīguma termiņa pagarināšanu nosaka Ministru kabinets.
5.pants. Zemes ierīcības projektu drīkst izstrādāt
zemesgrāmatā ierakstītiem nekustamajiem īpašumiem un valstij vai pašvaldībai
piekrītošai zemei.
6.pants. Zemes ierīcības darbus, izņemot šā likuma 3.panta
2.punktā minētos darbus, ierosina:
1) zemes īpašnieks
vai vairāki īpašnieki attiecībā uz to īpašumiem;
2) valsts pārvaldes
iestādes valsts un sabiedrības interesēs;
3) pašvaldības to
funkciju īstenošanai;
4) ēku un būvju
īpašnieki pēc saskaņošanas ar zemesgabala īpašnieku, ja ēkas un būves ir
patstāvīgi īpašuma objekti.
7.pants. (1) Zemes ierīcības darbus
finansē to ierosinātājs. Ja zemes ierīcības darbus ierosina vairākas šā likuma
6.panta 1.punktā minētās personas, katras personas līdzfinansējuma daļu nosaka
proporcionāli zemes ierīcības projektā ietvertajām zemes platībām vai
savstarpēji vienojoties.
(2) Valsts tiešās pārvaldes iestāžu un pašvaldību
ierosinātos zemes ierīcības darbus finansē ierosinātājs.
(3) Zemes
reformas vajadzībām zemes ierīcības projektus izstrādā Valsts zemes dienests
atbilstoši kārtējam gadam piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
II nodaļa
Zemes ierīcības projekta izstrāde
8.pants. Zemes ierīcības projektu izstrādā
saskaņā ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu.
9.pants. Zemes ierīcības projektu
izstrādā, lai:
1) izveidotu optimālus zemesgabalus saimnieciskās darbības veikšanai,
nodrošinātu ceļa servitūta paredzēšanu projektā katram viena īpašnieka īpašumā
esošam zemesgabalam;
2) konkretizētu uz zemesgabalu attiecināmos
teritorijas plānojumā noteiktos nekustamā īpašuma apgrūtinājumus;
3) radītu pamatu nekustamā īpašuma objekta noteikšanai (veicot šā likuma 3.panta 1.punktā noteiktos zemes ierīcības darbus);
4) nodrošinātu pieeju publiski izmantojamām zemes platībām
(teritorijām).
10.pants. (1) Zemes ierīcības projektu
izstrādā teritorijām, kurām normatīvie akti būvniecības, vides aizsardzības,
reģionālās un telpiskās plānošanas politikas jomā vai vietējās pašvaldības
domes (padomes) lēmumi neparedz detālplānojumu izstrādi.
(2) Teritorijām, kurām nepieciešams veikt šā likuma 3.panta 1.punktā minētos darbus un saskaņā ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu paredzēta detālplānojuma izstrāde, zemes ierīcības projektu izstrādā kā papildinājumu detālplānojumam, ievērojot šā likuma nosacījumus attiecībā uz zemes ierīcības projekta izstrādi. Lēmumu par zemes ierīcības projekta izstrādes uzsākšanu pieņem vietējā pašvaldība.
(3) Teritorijai, kuru nav paredzēts apbūvēt un kurai nav izstrādāts
vietējās pašvaldības teritorijas plānojums, lēmumu par zemes ierīcības projekta
izstrādes uzsākšanu vietējā pašvaldība pieņem, ja zemes ierīcības projekta
izstrāde nepieciešama tikai tāpēc, lai veiktu šā likuma 3.panta 1.punktā
minētos darbus.
11.pants. (1) Zemes ierīcības projekts sastāv no paskaidrojuma raksta un
grafiskās daļas. Zemes ierīcības projekta izstrādes kārtību zemes robežu
noteikšanai, zemesgabalu robežu pārkārtošanai, zemesgabalu apmaiņai un
starpgabalu likvidēšanai, kopīpašumā esošas zemes sadalīšanai un zemju
konsolidācijai, kā arī zemes ierīcības projekta saturu, prasības paskaidrojuma
rakstam un grafiskajai daļai nosaka Ministru kabinets.
(2) Zemes ierīcības projekta grafisko daļu veido Latvijas koordinātu sistēmā LKS-92 ar projektam nepieciešamo detalizācijas pakāpi.
12.pants. (1) Zemes ierīcības projekta izstrādē piedalās ieinteresētie
īpašnieki, iesniedzot savus priekšlikumus.
(2) Ja
zemes ierīcības projekts izstrādājams īpašumam, kas apgrūtināts ar
kredītsaistībām, zemes ierīcības projekta izstrādei nepieciešama kreditora
rakstiska piekrišana.
13.pants. (1) Zemes ierīcības projekta izstrādātājam ir pienākums izvērtēt
šā likuma 12.panta pirmajā daļā minēto personu priekšlikumus un divu nedēļu
laikā rakstiski informēt tās par priekšlikumu ievērošanu vai noraidīšanu,
norādot noraidīšanas pamatojumu. Priekšlikumus un atbildes uz tiem reģistrē un
apkopo atbilstoši lietvedības noteikumiem un pievieno zemes ierīcības
projektam.
(2) Izstrādājot zemes ierīcības projektu, projekta
izstrādātājs uzaicina projekta īstenošanā iesaistītās personas uz pārrunām par
iesniegtajiem priekšlikumiem un iespējām tos īstenot.
14.pants. Kredītsaistības, kas apgrūtina
zemes ierīcības projektā ietverto īpašumu, ja tās ir ierakstītas zemesgrāmatā,
pēc saskaņošanas ar kreditoru pārvedamas uz izveidojamo īpašumu.
15.pants. Zemes ierīcības projektu neizstrādā īpašumiem, par kuriem
ir ierosināta tiesvedība un zemesgrāmatā ir izdarīta aizlieguma atzīme vai uz
kuriem ir atklājies mantojums.
16.pants. Zemes ierīcības projekta izstrādi kopīpašumā esoša
zemesgabala sadalīšanai atsevišķos īpašumos ierosina visi īpašuma kopīpašnieki
vai kāds no viņiem, lai tam piederošo domājamo daļu nodalītu atsevišķā īpašumā.
17.pants. (1) Kopīpašnieki nevar pieprasīt zemesgabalu
sadalīšanu atsevišķos īpašumos, ja atdalāmie zemesgabali neatbilst attiecīgajā
vietējā pašvaldībā noteiktajiem teritorijas izmantošanas un apbūves
noteikumiem.
(2) Ja zemes un būves kopīpašumā esoša būve nav sadalāma, no
zemes un būves kopīpašuma var nodalīt būvi kopā ar tās uzturēšanai nepieciešamo
zemesgabalu, ja tas atbilst attiecīgajā vietējā pašvaldībā noteiktajiem
teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem. Minētā zeme kopā ar būvi
atstājama kopīpašumā, bet pārējo zemi var sadalīt atsevišķos īpašumos,
ievērojot šā panta pirmajā daļā noteikto.
(3) Daudzdzīvokļu
mājas dzīvokļu īpašnieki nevar pieprasīt kopīpašumā esoša mājas uzturēšanai
funkcionāli nepieciešama zemesgabala sadalīšanu.
18.pants. Sadalot kopīpašumā esošu zemesgabalu, nav
pieļaujama starpgabalu veidošana.
19.pants. Izstrādājot zemes ierīcības projektu
zemesgabalu robežu pārkārtošanai un zemesgabalu apmaiņai, ievēro nosacījumu, ka
apmaināmo zemesgabalu kadastrālajai vērtībai jābūt vienādai, bet, ja tas nav
iespējams, paredz zemes vērtības izlīdzināšanu ar piemaksu naudā, īpašniekiem
vienojoties. Ja zemes īpašnieki nevar vienoties, zemes robežu pārkārtošanu un
zemesgabalu apmaiņu neizdara.
20.pants.
Zemes ierīcības projekta
izstrādes gaitā projektā ietverto zemesgabalu īpašniekiem jānoslēdz savstarpējs
līgums par projekta risinājuma īstenošanu.
21.pants. (1) Pirms licencētās
personas izstrādātā zemes ierīcības projekta apstiprināšanas vietējā pašvaldībā
projekta izstrādātājs iesniedz zemes ierīcības projektu attiecīgajā Valsts
zemes dienesta reģionālajā nodaļā, kura sniedz atzinumu par izstrādātā zemes
ierīcības projekta atbilstību Ministru kabineta noteiktajām prasībām.
(2) Zemes ierīcības projektu apstiprina vietējā pašvaldība, izdodot
administratīvo aktu.
22.pants. Zemes ierīcības projekta izstrādes ierosinātājs iesniedz
vietējā pašvaldībā apstiprināšanai projektu trijos eksemplāros. Vietējā
pašvaldība divu nedēļu laikā vienu apstiprinātā projekta eksemplāru bez maksas
iesniedz attiecīgajā Valsts zemes dienesta reģionālajā nodaļā, otru
apstiprinātā zemes ierīcības projekta eksemplāru nodod ierosinātājam, trešais eksemplārs
glabājams vietējās pašvaldības arhīvā.
23.pants. Zemes ierīcības projekts īstenojams četru gadu laikā. Ja
minētajā laikposmā tiek grozīts teritorijas plānojums, attiecīgi izvērtējams
zemes ierīcības projekts. Ja izmaiņas attiecas uz zemes ierīcības projektā
ietverto zemesgabalu, ieinteresētās puses ierosina projekta izvērtēšanu
pašvaldībā. Ja zemes ierīcības projekts nav īstenots, ieinteresētā persona
ierosina jauna zemes ierīcības projekta izstrādi vai esošā zemes ierīcības
projekta izvērtēšanu un apstiprināšanu. Zemes ierīcības projekts ir īstenots,
ja projektētie zemesgabali ir kadastrāli uzmērīti, reģistrēti nekustamā īpašuma
valsts kadastra informācijas sistēmā un ierakstīti zemesgrāmatā.
III nodaļa
24.pants. Zemes uzskaiti un zemes lietošanas veidu
ierakstīšanu nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā veic Valsts
zemes dienests atbilstoši administratīvi teritoriālajam iedalījumam.
25.pants. Zemes
lietošanas veida noteikšanas un klasifikācijas kārtību, kā arī zemes uzskaites
un zemes lietošanas veida maiņas kārtību nosaka Ministru kabinets.
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Ministru Padomes 1991.gada 25.novembra lēmums Nr.322 "Par Nolikumu par lauku apvidu zemi" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1992, 10.nr.).
2. Līdz zemes reformas pabeigšanai
2007.gada 1.janvārī zemes ierīcības darbus izpilda licencēti komersanti un
Valsts zemes dienests.
3. Zemes
privatizācijas un zemes reformas kārtībā veidojamiem zemes īpašumiem zemes
reformas laikā zemes ierīcības projektus izstrādā un apstiprina saskaņā ar
likumu "Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku apvidos", likumu
"Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās", Ministru kabineta
1995.gada 29.augusta noteikumiem Nr.264 "Noteikumi par zemes reformas
īstenošanu pilsētās" un Latvijas Republikas Augstākās Padomes Prezidija
1991.gada 21.februāra lēmumu "Par nolikuma "Par Latvijas Republikas
lauku apvidos realizējamās zemes reformas pirmās kārtas īstenošanu"
apstiprināšanu".
4. Līdz 2005.gada 31.decembrim Ministru
kabinets izdod:
1) licencēšanas noteikumus zemes
ierīcības darbiem atbilstoši šā likuma 4.pantam;
2) zemes ierīcības projekta izstrādes
noteikumus atbilstoši šā likuma 11.panta pirmajai daļai un 21.panta pirmajai
daļai;
3) zemes
lietošanas veida noteikšanas un klasifikācijas kārtību, kā arī zemes uzskaites
un zemes lietošanas veida maiņas kārtību atbilstoši šā likuma 25.pantam.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Likumprojekta
Zemes ierīcības likums
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Patreiz zemes ierīcības
jautājumus regulē likums Par zemes lietošanu un zemes ierīcību (Ziņotājs,
1991, 31.nr.; 1993, 18./19.nr.; 1994, 24.nr.) un Nolikums par lauku apvidu
zemi (Ziņotājs, 1992, 10.nr.) Ministru kabinets 2004.gada 27.janvāra sēdē
(prot.nr.4, 9.§) atbalstīja likumprojektu Grozījums likumā Par zemes
lietošanu un zemes ierīcību, ar kuru paredzēts, ka minētais likums zaudē
spēku ar 2005.gada 31.decembri, un noteica nepieciešamību izstrādāt jaunu
likumu par zemes ierīcību. Attīstoties zemes tirgum un
veidojoties lauku saimniecībām rodas nepieciešamība zemes reformas laikā
izveidotos īpašumus sadalīt, apvienot, pārkārtot to robežas, kā arī noteikt
nomas zemju robežas. Šos jautājumus nevar
atrisināt tikai ar pašvaldību teritoriju plānojumiem. Tie jārisina zemes
ierīcības kārtībā, izvērtējot bez tehniskajiem arī tiesiskos un ekonomiskos
aspektus katrā konkrētā īpašuma pārgrozīšanas gadījumā, panākot procesā
iesaistīto pušu piekrišanu. Piekrišanai ir jābūt noformētai ar pušu līgumu
par īpašumu pārgrozīšanu, izņemot gadījumus, kad īpašumu vai tā daļu var
piespiedu kārtā atsavināt. Zemes ierīcības
kārtībā panāktie īpašumu pārgrozīšanas risinājumi ir pamats turpmākām
kadastrālajām darbībām un īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatās,
pamatojoties uz īpašnieku ierosinājumiem. Patreiz pilnībā ar
normatīvajiem aktiem nav noregulēts jautājums par zemes uzskati, zemes
ieskaitīšanu zemes lietošanas veidos un zemes lietošanas veidu noteikšanu. |
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
Zemes ierīcības likums nosaka zemes ierīcības darbu veidus un to izpildes
kārtību. Likumprojekts paredz, ka zemes ierīcības projekti īpašuma
pārgrozīšanai izstrādājami saskaņā ar pašvaldību teritoriju plānojumiem
pašvaldības teritorijai vai īpašumiem, kur nav paredzēta detālplānojumu izstrādāšana. Likumprojekts paredz,
ka gadījumos, ja detālplānojumos projektē īpašumu robežas, detālplānojumu
sastāvā kā papildinājums jāizstrādā zemes ierīcības projekts, ievērojot
nosacījumus, kas attiecas uz zemes ierīcības projekta izstrādāšanu. Tas nodrošinās
vienveidīgu pieeju īpašuma tiesību jautājumu kārtošanai, izslēgs dažādu
projektu dublēšanu un nodrošinās vienotu pamatu īpašuma noteikšanai un
reģistrēšanai Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistra informācijas sistēmā
un īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatās. Likumprojekts paredz, ka zemes
ierīcības darbus veic licencētas fiziskas un juridiskās personas. Viens no
priekšnoteikumiem licences saņemšanai, ir personu sertifikācija. Šobrīd
profesionālās kompetences sertifikātus izsniedz Latvijas Mērniecības
biedrība. Likumprojekts nosaka
zemes uzskaiti, paredz tās sadalījumu zemes lietošanas veidos. Atsevišķu zemes
ierīcības darbību reglamentācijai likumprojekts paredz Ministru kabineta
noteikumu izdošanu. |
3.
Cita informācija |
Citas informācijas
nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Zemes ierīcība
ir viens no mehānismiem, kas risina zemes resursu saimniecisko izmantošanu.
Zemes ierīcības pasākumu reglamentācija sekmēs īpašumtiesību sakārtošanu un
investīciju piesaisti. |
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts nosaka
vienotu procedūru un kārtību zemes īpašumu pārgrozīšanai, lai īpašumu
reģistrētu kadastrā un ierakstītu zemesgrāmatās, nosakot tam par pamatu zemes
ierīcības projektu vai detālplānojumu. Zemesgrāmatu likuma 106. un 107. pants nosaka,
nodevu un kancelejas nodevu apmērus. 106.p. Zemesgrāmatu lietās par
apgabaltiesu zemesgrāmatu nodaļu veiktajām darbībām ņem: 1) nodevas, kas paredzētas sevišķos likumos, un 2) kancelejas nodevas pēc 107.pantā paredzētās
takses. 107.p. Kancelejas nodevu iekasē šādos apmēros: 1) par jauna nodalījuma atklāšanu 15 latus; 2) par jaunas tiesības nostiprinājumu 6 latus; 3) par nostiprinājuma pārgrozījumu un dzēsumu,
kā arī par atzīmes ierakstīšanu un dzēšanu 2 latus; 4) par zemesgrāmatu apliecības izsniegšanu 3
latus. Par zvērinātu notāru veikto notariālo darbību izpildi, kā arī par
īpašuma tiesību un ķīlas tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, nodevas likmes: par
tādu notariālo aktu taisīšanu, ar kuriem nodibina zemesgrāmatās nostiprināmās
tiesības, izņemot šo noteikumu 3.3. vai 3.4.apakšpunktā minētās darbības: 3.2.1.
no darījuma summas pirmajiem 5000 latiem - 0,8 %. Amata atlīdzības takses
minimums - 6 lati; 3.2.2.
no darījuma summas otrajiem 5000 latiem - 0,6 %; 3.2.3.
no nākamās darījuma summas, kas pārsniedz 10000 latu, - 0,4 %; 3.3.
par tādu notariālo aktu taisīšanu, ar kuriem nodibina zemesgrāmatās nostiprināmās
tiesības, ja šos aktus noslēdz nodibinājumi vai biedrības: 3.3.1.
no darījuma summas pirmajiem 5000 latiem - 0,6 %. Amata atlīdzības takses
minimums - 7 lati; 3.3.2.
no darījuma summas otrajiem 5000 latiem - 0,4 %; 3.3.3.
no nākamās darījuma summas, kas pārsniedz 10000 latu, - 0,2 %. |
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4.
Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
5.
Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Nav gaidāmas. |
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Nav gaidāmas. |
||||
3.
Finansiālā ietekme |
Nav paredzēta. |
||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
nepieciešami. |
||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav
nepieciešams. |
||||
6.
Cita informācija |
Valsts pārvaldes
iestāžu un pašvaldību pasūtītie zemes ierīcības darbi tiks finansēti budžetu
iespēju robežās. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Lai likums stātos spēkā,
līdz 31.12.2005. paredzēts izdot sekojošus Ministru kabineta noteikumus: 1.
Licencēšanas noteikumi zemes ierīcības darbiem,
nosakot licences izsniegšanas prasības, saņemšanas un anulēšanas kārtību,
licencēto personu tiesības un pienākumus, kā arī valsts nodevas apmēru
licences izsniegšanai vai pagarināšanai. 2.
Zemes ierīcības projekta izstrādāšanas
noteikumi, nosakot tajos prasības projekta saturam, teksta un grafiskās daļas
noformēšanai un projektu izstrādāšanas kārtību. 3.
Zemes lietošanas veidu noteikšanas, klasifikācijas, zemes uzskaites un
zemes lietošanas veidu maiņas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
2.
Cita informācija |
Citas informācijas
nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||
|
|||
5.
Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1.
Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Ar nevalstiskām
organizācijām konsultācijas nav notikušas. |
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Pozīcija nav
skaidrota. |
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Nav notikuši. |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
5.
Cita informācija |
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijā tika noorganizēta tikšanās ar
pašvaldību teritorijas plānotājiem un ieinteresēto ministriju pārstāvjiem,
lai izvērtētu zemes ierīcības nozīmi patreizējos procesos un apspriestu
likuma saturu. Likumprojekts ir izskatīts Latvijas Lauksaimniecības
universitātes Zemes ierīcības katedrā. Tā atbalsta likumprojekta tālāko
virzību. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likuma izpildi
nodrošinās esošās valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības. |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publikācija
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības
var aizstāvēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
4.
Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
05.07.2005.
1213
V.Niedre
5407139,
Valdis.Niedre@dpils.vzd.gov.lv
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece
likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
I.Brazauska |
M. Lazdovskis |