Likumprojekts
Grozījums
Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā
Izdarīt Apdrošināšanas
sabiedrību un to uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 1999, 10.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 12.nr.; 2003,
9.nr.; 2004, 2., 14.nr.; 2005, 2., 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 12., 13., 14. un 15.punktu šādā
redakcijā:
"12) Padomes
1984.gada 10.decembra direktīvas 84/641/EEK, ar ko groza, jo īpaši attiecībā uz
palīdzību tūristiem, Padomes 1973.gada 24.jūlija Pirmo direktīvu 73/239/EEK par
administratīvo un normatīvo aktu koordināciju attiecībā uz uzņēmējdarbības
sākšanu un veikšanu tiešās apdrošināšanas jomā, izņemot dzīvības apdrošināšanu;
13) Padomes 1990.gada
8.novembra direktīvas 90/618/EEK, ar ko groza, jo īpaši attiecībā uz mehānisko
transportlīdzekļu atbildības apdrošināšanu, direktīvu 73/239/EEK un direktīvu
88/357/EEK par administratīvo un normatīvo aktu koordinēšanu attiecībā uz tiešo
apdrošināšanu, kas nav dzīvības apdrošināšana;
14) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2000.gada 7.novembra direktīvas 2000/64/EK, ar ko groza Padomes
direktīvas 85/611/EEK, 92/49/EEK, 92/96/EEK un 93/22/EEK par informācijas
apmaiņu ar trešajām valstīm;
15) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2002.gada 5.marta direktīvas 2002/13/EK, ar ko groza Padomes
direktīvu 73/239/EEK par nedzīvības apdrošināšanas uzņēmumiem noteikto
maksātspējas rezerves prasību."
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Likumprojekta
"Grozījums Apdrošināšanas sabiedrību
un to uzraudzības likumā"
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2005.gada 14.jūlijā Latvijas Republikas pārstāvniecība Eiropas Savienībā no Eiropas Komisijas saņēma brīdinājuma vēstuli par pārkāpumu Nr.2005/0162, kurā Eiropas Komisija norāda uz to, ka nav paziņots pilnībā par veiktajiem pasākumiem, lai Latvijas Republikas tiesību aktos pārņemtu Padomes 1990.gada 8.novembra Direktīvu 90/618/EEK, ar ko groza, jo īpaši attiecībā uz mehānisko transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, Direktīvu 73/239/EEK un Direktīvu 88/357/EEK par administratīvo un normatīvo aktu koordināciju attiecībā uz tiešu apdrošināšanu, kas nav dzīvības apdrošināšana. Lai pilnībā ieviestu direktīvu prasības, tika veikti grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā. Likuma projekta Informatīvajā atsaucē uz Eiropas Savienības direktīvām tika norādīta Direktīvas 90/618/EEK, ar kuru groza Direktīvu 73/239/EEK un Direktīvu 88/357/EEK, Direktīvas 84/641/EEK, kas groza Direktīvu 73/239/EEK, Direktīvas 2000/64/EK, kas groza Direktīvas 85/611/EEK, 92/49/EEK, 92/96/EEK un 93/22/EEK un Direktīvas 2002/13/EK, kas groza Direktīvu 73/239/EEK. Saskaņā ar Tieslietu ministrijas 2005.gada 24.maija atzinumu no informatīvās atsauces tika izņemtas visas augstāk minētās direktīvas. Līdz ar to 2004.gada 6.oktobrī likumprojekta grozījumi tika iesniegti Saeimā uz izskatīšanu bez augstāk minētām informatīvām atsaucēm uz direktīvām. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts ir izstrādāts, lai papildinātu informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām sekojošā redakcijā: 12) Padomes 1984.gada 10.decembra Direktīvas 84/641/EEK, ar ko groza, jo īpaši attiecībā uz palīdzību tūristiem, Padomes 1973.gada 24.jūlija Pirmo Direktīvu 73/239/EEK par administratīvo un normatīvo aktu koordināciju attiecībā uz uzņēmējdarbības sākšanu un veikšanu tiešās apdrošināšanas jomā, izņemot dzīvības apdrošināšanu; 13) Padomes 1990.gada 8.novembra Direktīvas 90/618/EEK, ar ko groza, jo īpaši attiecībā uz mehānisko transportlīdzekļu atbildības apdrošināšanu, Direktīvu 73/239/EEK un Direktīvu 88/357/EEK par administratīvo un normatīvo aktu koordinēšanu attiecībā uz tiešo apdrošināšanu, kas nav dzīvības apdrošināšana; 14) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 7.novembra Direktīvas 2000/64/EK, ar ko groza Padomes Direktīvas 85/611/EEK, 92/49/EEK, 92/96/EEK un 93/22/EEK par informācijas apmaiņu ar trešajām valstīm; 15) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 5.marta Direktīvas 2002/13/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 73/239/EEK par nedzīvības apdrošināšanas uzņēmumiem noteikto maksātspējas rezerves prasību. |
|
3. Cita informācija |
Nav. |
|
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Nav. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekmeuz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildu normatīvie akti nav jāizdod. |
|
2. Cita informācija |
Nav. |
|
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojektu papildinot ar informatīvo atsauci, tiek pārņemtas šādu Eiropas Savienību direktīvu prasības: - Padomes 1984.gada 10.decembra Direktīvas 84/641/EEK, ar ko groza, jo īpaši attiecībā uz palīdzību tūristiem, Padomes 1973.gada 24.jūlija Pirmo Direktīvu 73/239/EEK par administratīvo un normatīvo aktu koordināciju attiecībā uz uzņēmējdarbības sākšanu un veikšanu tiešās apdrošināšanas jomā, izņemot dzīvības apdrošināšanu; - Padomes 1990.gada 8.novembra Direktīvas 90/618/EEK, ar ko groza, jo īpaši attiecībā uz mehānisko transportlīdzekļu atbildības apdrošināšanu, Direktīvu 73/239/EEK un Direktīvu 88/357/EEK par administratīvo un normatīvo aktu koordinēšanu attiecībā uz tiešo apdrošināšanu, kas nav dzīvības apdrošināšana; - Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 7.novembra Direktīvas 2000/64/EK, ar ko groza Padomes Direktīvas 85/611/EEK, 92/49/EEK, 92/96/EEK un 93/22/EEK par informācijas apmaiņu ar trešajām valstīm; - Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 5.marta Direktīvas 2002/13/EK, ar ko groza
Padomes Direktīvu 73/239/EEK par nedzīvības apdrošināšanas uzņēmumiem
noteikto maksātspējas rezerves prasību. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei
nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas, kā arī nav nepieciešams
paplašināt esošo institūciju funkcijas. Likuma izpildi nodrošinās valsts
institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Likums tiks
publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Pēc likuma pieņemšanas
Saeimā un tā izsludināšanas tas tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas interneta mājas lapā www.fktk.lv, kur ar likumu varēs iepazīties
visas ieinteresētās personas. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav |
Finanšu ministrs O. Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Andrējeva |
E. Strazdiņa |
D.Upīte |
L.Amatniece |
24.08.2005.
967
L.Amatniece
7095620,
laima.amatniece@fm.gov.lv