Likumprojekts
Izdarīt
likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam" (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 12.,
22.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 5.panta pirmo, otro un
trešo daļu aiz vārdiem "ir veiktas" ar vārdiem "vai bija
jāveic".
2.
Papildināt 8.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Kalendāra dienas vidējā
apdrošināšanas iemaksu alga bezdarbnieka pabalsta aprēķināšanai nedrīkst pārsniegt
1/365 daļu no valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekta gada
maksimālā apmēra, kas bija spēkā pabalsta pieprasīšanas dienā."
3. Papildināt 9.panta otro daļu aiz vārdiem
"ir veiktas" ar vārdiem "vai bija jāveic".
4. Aizstāt 16.panta pirmās daļas 2.punktā vārdus
"ģenerāldirektora vai viņa pilnvarotas amatpersonas rīkojumu" ar
vārdiem "direktora vai viņa pilnvarotas amatpersonas lēmumu".
5.
Izteikt 17.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1)
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras amatpersonas
lēmumu par bezdarba apdrošināšanas pakalpojumu persona var apstrīdēt mēneša
laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas, iesniedzot attiecīgu iesniegumu
aģentūras direktoram. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras direktora lēmumu
var pārsūdzēt tiesā mēneša laikā no direktora lēmuma spēkā stāšanās
dienas."
Labklājības ministre
D.Staķe
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam nav precīzi noteiktu normu attiecībā uz rādītāja vienas kalendāra dienas iemaksu alga (ko ņem par pamatu bezdarbnieka pabalsta aprēķināšanai) - saistību ar valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekta gada maksimālo apmēru, t.i. saistību ar maksimālo ienākumu apmēru, no kuriem personai jāveic sociālās apdrošināšanas iemaksas konkrētajā gadā. |
|
||||||||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam ir izstrādāts, lai harmonizētu likuma Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam normas ar citu valsts sociālās apdrošināšanas jomas likumu analoģiskām normām attiecībā uz rādītāja vienas kalendāra dienas iemaksu alga (ko ņem par pamatu valsts sociālās apdrošināšanas pabalsta aprēķināšanai) - saistību ar iemaksu objekta maksimālo apmēru konkrētajā gadā. Līdz ar to likumprojekts paredz noteikt, ka personas kalendāra dienas vidējā apdrošināšanas iemaksu alga, ko ņem par pamatu bezdarbnieka pabalsta aprēķināšanai, nedrīkst pārsniegt 1/365 daļu no valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekta gada maksimālā apmēra, kas bija spēkā pabalsta pieprasīšanas dienā analoģiski, kā tas jau ir noteikts likumā Par maternitātes un slimības apdrošināšanu. |
|
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiks nodrošināta valsts sociālās apdrošināšanas sistēmas vispārējo principu ievērošana, kas paredz, ka saņemamajam valsts sociālās apdrošināšanas pakalpojumam ir jāatbilst veiktajām iemaksām. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Dzimumu līdztiesības principi tiek ievēroti - zaudējot darbu, gan vīriešiem, gan sievietēm darba ienākumu kompensācija tiek nodrošināta pēc vienādiem nosacījumiem. |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkt. Ls) |
|
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2005 |
Trīs nākamie gadi 2006 2007 2008 |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 4 5 |
6 |
|
||||||||
1 Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
3.Finansiālā ietekme |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
4.Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Likum projekts
šo jomu neskar. |
Likum projekts
šo jomu neskar. |
Likum projekts
šo jomu neskar. |
Likum projekts
šo jomu neskar. |
||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvie akti
papildus nav jāizdod. |
|
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
|||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums
1.tabula |
|
|||||||||||
Attiecīgie
Eiropas savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.),
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||||
2.tabula |
|
|||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
||||||||
|
|
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
Nav |
Nav |
|
||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||
Konsultācijas
ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
|||||||||||
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
PHARE projekta ietvaros ir notikušas konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem no Zviedrijas
un Somijas. |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojekta izpildei radīt jaunas valsts institūcijas nav nepieciešams,
kā arī nav nepieciešams papildināt esošo institūciju funkcijas. Bezdarbnieka
pabalsta administrēšanu tāpat kā līdz šim nodrošinās Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūra. |
|
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts ''Latvijas Vēstnesis'', normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS), kā arī ar citu plašsaziņas līdzekļu starpniecību. |
|
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Saskaņā ar
likumprojektu Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras amatpersonas lēmumu par bezdarba
apdrošināšanas pakalpojumu persona var apstrīdēt aģentūras direktoram mēneša
laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūras direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā mēneša laikā no direktora
lēmuma spēkā stāšanās dienas. |
|
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
Labklājības ministre D.Staķe
2005.06.29. 14:30
800
I.Baranovska
7021558, Inara_Baranovska@lm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Eiropas un juridisko lietu departamenta
direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
B.Paševica |
M.Badovskis |
J.Grantiņš |
I.Baranovska |