Izdarīt likumā
"Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 24.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 4., 10.nr.)
šādus grozījumus:
1. 5.pantā:
izteikt devīto daļu šādā redakcijā:
"(9) Nodevu par divasu, trīsasu un četrasu
puspiekabēm maksā atkarībā no šo puspiekabju asu skaita, pilnas masas un šīs
puspiekabes velkošo seglu vilcēju pašmasas, asu skaita un dzenošā tilta
atsperojuma veida (pneimatiskais vai mehāniskais atsperojums) šādā apmērā:
Nr. p.k. |
Seglu vilcēja asu skaits |
Seglu vilcēja pašmasas un puspiekabes pilnas masas summa (kg) |
Nodevas likme divasu puspiekabei (lati) |
Nodevas likme trīsasu un četrasu puspiekabei (lati) |
||
ja seglu vilcēja dzenošajam tiltam ir pneimatiskais atsperojums |
ja seglu vilcēja dzenošajam tiltam ir mehāniskais atsperojums |
ja seglu vilcēja dzenošajam tiltam ir pneimatiskais atsperojums |
ja seglu vilcēja dzenošajam tiltam ir mehāniskais atsperojums |
|||
1) |
2 |
1200131000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
3100133000 |
108 |
132 |
42 |
42 |
||
3300138000 |
192 |
294 |
132 |
168 |
||
vairāk par 38000 |
192 |
294 |
228 |
288 |
||
2) |
3 |
1200136000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
3600138000 |
102 |
126 |
42 |
42 |
||
3800140000 |
186 |
240 |
42 |
42 |
||
vairāk par 40000 |
300 |
444 |
108 |
180"; |
papildināt pantu ar
vienpadsmito un divpadsmito daļu šādā redakcijā:
"(11) Ja
iepriekšējā gadā nodeva par divasu, trīsasu vai četrasu puspiekabi nav maksāta,
nodevas likmi puspiekabei par iepriekšējo gadu aprēķina, pieņemot, ka
puspiekabe ir vilkta ar trīsasu seglu vilcēju ar dzenošā tilta mehānisko
atsperojumu.
(12) Kārtību, kādā
maksā nodevu par kravas automobiļiem seglu vilcējiem, kā arī par citiem
kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 12000 kg, piekabēm un puspiekabēm,
nosaka Ministru kabinets."
2. Papildināt 7.pantu ar sesto punktu šādā redakcijā:
"6) ja transportlīdzeklim piemērotā nodevas
likme ir lielāka par šajā likumā noteikto nodevas likmi. Atmaksā summu, kas
pārsniedz šajā likumā noteikto nodevas likmi."
3. Papildināt 8.panta pirmo daļu ar 16.punktu šādā
redakcijā:
"16) par laiku, kad transportlīdzeklis bijis
reģistrēts uz komercsabiedrības vārda, kura normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā bijusi atzīta par maksātnespējīgu un bankrotējušu. Iegādājoties šādu
transportlīdzekli, nodevu par kārtējo gadu maksā jaunais īpašnieks."
4. Papildināt 9.panta trešās daļas pirmo teikumu aiz
vārda "piekabēm" ar vārdiem "ar pilnu masu līdz 18000 kg".
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:
"10.pants. Nodevas administrēšana
(1) Nodevu administrē valsts akciju sabiedrība
"Latvijas Valsts ceļi" (turpmāk sabiedrība). Sabiedrība, veicot
administrēšanu, atrodas Satiksmes ministrijas funkcionālā padotībā. Satiksmes
ministrija kontrolē sabiedrības darbību nodevas administrēšanā.
(2) Sabiedrībai, administrējot nodevu, ir šādi pienākumi:
1) nodrošināt nodevas iekasēšanu un ieskaitīšanu
valsts pamatbudžetā;
2) veikt nodevas ieņēmumu uzskaiti;
3) nodrošināt ar nodevas maksāšanu saistīto
dokumentu glabāšanu. Glabā dokumentus par kārtējo gadu un iepriekšējiem pieciem
gadiem.
(3) Sabiedrībai, administrējot nodevu, ir šādas tiesības:
1) piemērot nodevas atlaides likumā noteiktajos gadījumos
un apmērā;
2) piemērot atbrīvojumus no nodevas maksāšanas
likumā noteiktajos gadījumos;
3) pieņemt lēmumus par nodevas atmaksāšanu likumā
noteiktajos gadījumos;
4) ja nepieciešams, pieprasīt no juridiskām vai
fiziskām personām, uz kuru vārda Latvijā ir vai tiek reģistrēti
transportlīdzekļi, dokumentus, kas apliecina šo juridisko vai fizisko personu
tiesības saņemt atbrīvojumus no nodevas maksāšanas vai atvieglojumus nodevas
maksāšanai.
(4) Strīdus par nodevas maksāšanu izskata Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā."
6. Izteikt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
"Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija
Direktīvas 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu
smagajiem kravas transportlīdzekļiem;
2) Eiropas
Padomes 1992.gada 7.decembra Direktīvas 92/106/EEK par vienotu noteikumu
ieviešanu attiecībā uz zināmu veidu kombinētajiem preču pārvadājumiem
dalībvalstu ietvaros."
Satiksmes
ministra vietā
bērnu un
ģimenes
lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta
Grozījums likumā Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta
projekta būtība ir noteikt nodevas likmes arī par četrasu puspiekabēm. Bez tam
likumprojektā ir precizētas normas, kas attiecas uz transportlīdzekļu
ikgadējās nodevas maksāšanas kārtību attiecībā uz divasu, trīsasu un četrasu
puspiekabēm, ja nodeva nav maksāta par iepriekšējo gadu, kā arī noteikts, ka
nodevas maksāšanas kārtību kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 12 000
kg, piekabēm un puspiekabēm nosaka Ministru kabinets, Likumprojektā
arī ir precizēta nodevas maksāšanas un atmaksāšanas kārtība un noteikta lauksaimnieciskās
ražošanas darbos izmantojamo piekabju par kurām pienākas nodevas atlaide 50%
apmērā maksimālā pilnā masa. Ņemot
vērā, ka ar 01.01.2004. transportlīdzekļu ikgadējā nodeva vairs neveido
speciālā budžeta Valsts autoceļu fonda ieņēmumus, bet tiek ieskaitīta valsts
pamatbudžetā, būtiski mainījusies transportlīdzekļu ikgadējās nodevas
administrēšanas funkcija. Šī iemesla dēļ ir izstrādāta jauna 10.panta
redakcija. |
3. Cita informācija |
- |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst. latu)
|
|||||
Rādītāji |
Kārtē-jais
gads
|
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2
|
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
6. Cita informācija |
Satiksmes ministrijas rīcībā nav pietiekoši dati par transportlīdzekļu sadalījumu atkarībā no asu skaita. Ņemot vērā, ka četrasu transportlīdzekļi tiek lietoti speciālu darbu veikšanai, tiek prognozēts, ka nodeva par šiem transportlīdzekļiem gadā varētu būt tikai daži simti latu. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Pēc normatīvā akta pieņemšanas, atbilstoši likuma 5.panta 12.daļai (likumprojekta 1.pants) nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2002.gada 1.oktobra noteikumos Nr.443 Kārtība, kādā iekasē, maksā un administrē transportlīdzekļu ikgadējo nodevu un piemēro atbrīvojumus no nodevas maksāšanas un nodevas atlaides. |
Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
tiesību akts
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.) norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
- |
- |
- |
- |
5. Cita informācija |
- |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav notikuši. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju radīšana vai esošo institūciju funkciju paplašināšana nav nepieciešama. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot likumprojektu laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta ir piemērojams vispārējais administratīvais process. Nodevas administrācijas lēmumu apstrīdēšana iespējama vispārējā kārtībā. |
4. Cita informācija |
- |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā
amatpersona |
Autosatiksmes departamenta direktors,
par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
M.Pēkalis |
15.04.2005; 16:21
866
V.Millers
7028326,
girts@lvceli.lv