Grozījums Ieroču aprites likumā
Izdarīt Ieroču aprites likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 14.nr.; 2004, 10., 13.nr.) šādu
grozījumu:
Izteikt 20.panta 2. un 3.punktu šādā redakcijā:
"2) kurai diagnosticēti psihiski traucējumi;
3) kurai diagnosticēta alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība;".
G.Bērziņš
Likumprojekta
Grozījumi Ieroču aprites likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2004.gada 22.aprīlī spēkā stājās likums Grozījumi Ārstniecības
likumā un šajos grozījumos
Ārstniecības likuma 8.panta 4.punkts ir izteikts jaunā redakcijā, līdz ar to
atceļot likumā Veselības ministrijai (Labklājības ministrijai) doto
deleģējumu veidot, papildināt un uzturēt kārtībā ar noteiktām slimībām
slimojošu pacientu reģistrus. Saskaņā ar likuma Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību 10.pantā noteikto (ja
spēku zaudē likuma norma, kas pilnvarojusi Ministru kabinetu izdot
noteikumus, par spēku zaudējušiem uzskatāmi arī noteikumi, kas izdoti,
pamatojoties uz spēku zaudējušo likuma normu) spēku ir zaudējis Labklājības
ministrijas 1998.gada 28.janvāra rīkojums Nr.23 Par narkoloģisko slimnieku
un atkarību izraisošo vielu lietotāju valsts reģistra izveidi, kurš kalpoja
par pamatu ārstniecības iestāžu darbībai, uzskaitot personas ar alkohola,
narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarību. Vienlaikus Saeima, 2004.gada 27.maijā pieņemot likumu "Grozījumi
Ārstniecības likumā", atbilstoši Ārstniecības likuma 9.pantam deleģējusi
Ministru kabinetu noteikt kārtību ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu
reģistru izveidei, papildināšanai un uzturēšanai. Jaunizveidojamie reģistri
kalpos galvenokārt statistiskiem mērķiem. Jāatzīmē, ka līdz 2004.gada 22.aprīlim Narkoloģisko slimnieku un
atkarību izraisošo vielu lietotāju valsts reģistra veidošana netika veikta
pēc vienotiem kritērijiem, līdz ar to tajā tika arī iekļautas personas ar
nenozīmīgām un pārejoša rakstura patoloģijām. Rezultātā reģistrā iekļauto
pacientu loks bija nepamatoti plašs. Šis reģistrs nepamatoti ierobežoja
personu tiesības uz privātās dzīves neaizskaramību, kas ir pretrunā ar spēkā
esošo normatīvo aktu prasībām, kā arī vispārējiem cilvēktiesību principiem..
Tādejādi atrašanās Narkoloģisko slimnieku un atkarību izraisošo vielu
lietotāju valsts reģistrā nevar pilnvērtīgi raksturot personas veselības stāvokli,
kā arī piemērotību speciālas atļaujas saņemšanai. |
|
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka objektīvāka medicīniskā
kontrindikācija, kura liedz personai iegūt šaujamieroču vai lielas enerģijas
pneimatisko ieroču iegādāšanās, glabāšanas vai nēsāšanas atļauju, ir
diagnosticēta alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība. Lai Ieroču aprites likumā lietotā terminoloģija atbilstu Ārstniecības
likuma 1.panta 1.punktam, Ieroču aprites likuma 20.panta 2.punktā vārds
konstatēti aizstāts ar diagnosticēti. |
|
3. Cita informācija |
|
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
5. Cita informācija |
|
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
6. Cita informācija |
|
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Likumi un Ministru kabineta noteikumi
papildus nav jāizdod. |
||||||||
2. Cita informācija |
|
||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas savienības normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas
datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||
|
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
5. Cita informācija |
|
|
|
||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|||||||||
Nav notikušas konsultācijas |
|||||||||
Nav notikušas konsultācijas |
|||||||||
Pasākumi nav veikti |
|||||||||
4.Konsultācijas
ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||
5. Cita
informācija |
|
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.
Esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts ''Latvijas Vēstnesis'', normatīvo
aktu informācijas sistēma (NAIS), kā arī ar citu plašsaziņas līdzekļu
starpniecību. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Psihiatra vai narkologa atzinumu var
apstrīdēt Medicīniskās aprūpes un darbspēju ekspertīzes kvalitātes kontroles
inspekcijā. Savukārt Medicīniskās aprūpes un darbspēju ekspertīzes kvalitātes
kontroles inspekcijas lēmumu tiesību aktos noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt
tiesā. |
||||||||
4. Cita informācija |
|
||||||||
Veselības
ministrs G.Bērziņš
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
U.Līkops |
A.Vembre |
M.Briede |
I.Šķiņķe |
06.04.2005 11:31
832
I.Šķiņķe
7876092,
ilze_skinke@vm.gov.lv