Grozījums Latvijas kriminālprocesa kodeksā
Izdarīt Latvijas
kriminālprocesa kodeksā grozījumu un papildināt kodeksu ar 50.2 pantu
šādā redakcijā:
"50.2 pants. Neizpaužamo
ziņu iegūšana no kredītiestādēm
(1) Ja pirmstiesas kriminālprocesa veikšanai
nepieciešams iegūt neizpaužamas ziņas no kredītiestādēm, izziņas iestādes
vadītājs vai prokurors iesniedz rajona tiesā akceptēšanai rakstveida
pieprasījumu, norādot ziņu precīzu nosaukumu un apjomu, kā arī ziņu
pieprasīšanas pamatojumu.
(2) Lēmumu par izziņas iestādes vadītāja vai
prokurora pieprasījumā norādīto ziņu sniegšanas akceptēšanu pieņem rajona
tiesas tiesnesis, uzklausot iesniedzēju un iepazīstoties ar materiāliem. Lēmumu
par neizpaužamo ziņu sniegšanas akceptēšanu tiesnesis pieņem, ievērojot
personas tiesību un sabiedrības interešu samērīgumu.
(3) Rajona tiesneša lēmumu par neizpaužamo ziņu
pieprasīšanas akceptēšanu var pārsūdzēt pieprasījuma iesniedzējs vai
kredītiestāde, un to izskata šā kodeksa 222.1 pantā noteiktajā
kārtībā."
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
"Grozījums
Latvijas kriminālprocesa kodeksā"
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu
likumā" nosaka, ka informāciju par kredītiestādes klientu un viņa
veiktajiem darījumiem ir tiesīgas saņemt izziņas iestādes pirmstiesas
kriminālprocesā uz izziņas iestādes vadītāja rakstiska pieprasījuma pamata,
ko akceptējis rajona tiesnesis, un prokuratūra pirmstiesas kriminālprocesā uz
prokurora pieprasījuma pamata, ko akceptējis rajona tiesnesis. Latvijas
Kriminālprocesa kodekss nenosaka kārtību,
kādā rajona tiesas tiesnesis izlemj lietas par neizpaužamu ziņu
iegūšanu no kredītiestādēm. |
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
ir izstrādāts, lai papildinātu Latvijas kriminālprocesa kodeksu ar normu, kas
reglamentētu kārtību kādā rajona tiesas tiesnesis izlemj lietas par
neizpaužamu ziņu iegūšanu no kredītiestādēm kriminālprocesā pēc izziņas
iestādes vadītāja vai prokurora pieprasījuma |
3.
Cita informācija |
Nav. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts nostiprinās informācijas par kredītiestādes klientiem un to veiktajiem darījumiem aizsardzību. Kā arī nodrošinās, ka, pieprasot ziņas no kredītiestādēm, tiks izvērtēts šādu pieprasījumu samērīgums ar katras personas un sabiedrības interesēm. |
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4.
Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Nav. |
||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme
uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu
|
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus ir izstrādāts likumprojekts "Grozījumi Krimināllikumā", "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" un "Grozījumi likumā "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu"" |
2.
Cita informācija |
Nav. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Līgums starp
Beļģijas Karalisti, Dānijas Karalisti, Vācijas Federatīvo Republiku,
Grieķijas Republiku, Spānijas Karalisti, Francijas Republiku, Luksemburgas
Lielhercogisti, Nīderlandes Karalisti, Austrijas Republiku, Portugāles
Republiku, Somijas Republiku, Zviedrijas Karalisti, Lielbritānijas un
Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti (Eiropas Savienības dalībvalstīm) un Čehijas
Republiku, Igaunijas Republiku, Kipras Republiku, Latvijas Republiku,
Lietuvas Republiku, Ungārijas Republiku, Maltas Republiku, Polijas Republiku,
Slovēnijas Republiku un Slovākijas Republiku par Čehijas Republikas,
Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas
Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas,
Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanos Eiropas
Savienībai (Pievienošanās līgums). Akts par Čehijas
Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas,
Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas
Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās
nosacījumiem un pielāgojumiem, kas ir Eiropas Savienības pamatā
(Pievienošanās akts). |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
|
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Nav. |
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1.
Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas. |
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta) |
Nav. |
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Nav |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem nav notikušas. |
5.
Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likuma
izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas, kā arī nav
nepieciešams paplašināt esošo institūciju funkcijas. Likuma izpildi nodrošinās
jau pastāvošās izziņas iestādes, prokuratūra un tiesas.. |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis". |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
4.
Cita informācija |
Nav. |
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ministru prezidents |
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētāja
vietnieks |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
A.Kalvītis |
J.Brazovskis |
G.Cerbulis |
2005.08.04.
754
G.Cerbulis
7774817, guntis.cerbulis@fktk.lv