Izdarīt likumā "Par aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.;
2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 13., 20.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt sadaļā "Likumā lietotie termini" vārdu
"policijas" ar vārdiem "Valsts robežsardzes".
2. Aizstāt 3.panta pirmās daļas 3.punktā vārdu "policijas" ar vārdiem
"Valsts robežsardzes".
3. Aizstāt 7.panta pirmajā daļā vārdu "policijas" ar vārdiem "Valsts
robežsardzes".
4. Papildināt 28.pantu
ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"Kārtību, kādā saskaņā ar šā panta pirmās un otrās
daļas noteikumiem paredzētos maksājumus kārto Valsts robežsardzes aviācija,
nosaka Latvijas Republikas Ministru kabinets."
5. Aizstāt 57.panta
otrās daļas 9.punktā vārdu "policijas" ar vārdiem "Valsts policijas un Valsts robežsardzes".
6. 58.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "un policijas" ar vārdiem "Valsts policijas un Valsts robežsardzes";
aizstāt otrajā daļā vārdus "robežapsardzības, muitas, policijas" ar vārdiem "muitas, Valsts policijas, Valsts robežsardzes".
7. Aizstāt 61.panta
otrajā daļā vārdu "policiju" ar vārdiem "Valsts policiju".
8. Aizstāt 64.panta
pirmajā un otrajā daļā vārdu "policijas" ar vārdiem "Valsts policijas".
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par aviāciju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likums Par aviāciju regulē kārtību, kādā Latvijas Republikas gaisa
telpu izmanto civilā aviācija, Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku
aviācija, kā arī Latvijas Republikas muitas un policijas dienestu aviācija.
Uz doto brīdi nevienā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādē, izņemot Valsts
robežsardzi, Aviācijas dienests nav izveidots. Valsts robežsardzē Aviācijas
dienesta veidošana tika uzsākta jau 1997.gada nogalē, kad Ministru kabinets
1997.gada 30.septembra noteikumos Nr.340 Noteikumi par darba samaksu
Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem noteica atalgojumu aviācijas
speciālistiem. 2001.gada 13.martā Ministru kabinets akceptēja Valsts
robežsardzes attīstības koncepciju 2001. 2005.gadam, (prot.Nr.11, 47.§),
kuras 3.6.punktā tika paredzēta Iekšlietu ministrijas / Valsts robežsardzes
Dienesta aviācijas izveidošana un tika noteikti tās izmantošanas galvenie
virzieni. Viens no galvenajiem Valsts robežsardzes aviācijas izmantošanas
virzieniem ir atbalsta sniegšana citām Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestādēm to uzdevumu veikšanā, jo ne Valsts policijā, ne Valsts ugunsdzēsības
un glābšanas dienestā aviācijas izveide nav plānota. Aviācijas dienests ir
iekļauts Valsts robežsardzes Ludzas pārvaldes struktūrā un tas ir izvietots
Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēku lidlaukā Rēzekne, no Nacionālo bruņoto
spēku Gaisa spēkiem īrētās telpās. Aviācijas dienesta helikopters ir
izvietots helikoptera novietnē-teltī, kas atrodas Nacionālo bruņoto spēku
Gaisa spēku lidlaukā Rēzekne. Pašlaik aviācijas dienesta rīcībā ir viens
helikopters Agusta Bell-206B, trīs motodeltoplāni, viena vieglā apvidus
automašīna un degvielas uzpildes tvertne ar aprīkojumu-uz vieglās automašīnas
piekabes bāzes. Visa augstāk minētā tehnika ir sertificēta un atbilst
lidojumu un apkopes darbu veikšanai. Aviācijas dienesta amatpersonu
profesionālais sagatavošanas līmenis ir sekojošs: četri piloti ir sagatavoti
un licencēti Privātpilota (PPL(H)) līmenī; 2005.gadā tiks apmācīti un
licencēti trīs motodeltoplānu piloti; inženieris ir pabeidzis apmācības un
nokārtojis eksāmenus par helikoptera tehnisko apkopju veikšanu, kārto
sertifikācijas saņemšanai nepieciešamo dokumentāciju. Tehniskās apkopes
darbus helikopteram (līdz Valsts robežsardzes aviācijas inženiera
sertifikācijai) pašlaik veic sertificēts un Latvijas Civilās Aviācijas Administrācijas
pielaists tehniskās apkopes darbu uz helikoptera Agusta Bell-206B veikšanai,
sabiedrības ar ierobežotu atbildību Baltijas Helikopters personāls. Pildot
dienesta pienākumus ar helikopteri ir nolidotas 336 stundas, bet ar
motodeltaplāniem-454 stundas. Lai noteiktu kārtību, kādā Valsts robežsardzes
aviācija izmanto Latvijas Republikas gaisa telpu, nepieciešams izdarīt
grozījumus likumā Par aviāciju. |
|
Likumprojekts Grozījumi likumā Par aviāciju paredz Valsts
robežsardzes aviācijas izveides atzīšanu de jure, līdz ar ko likuma Par
aviāciju tiesiskais regulējums, Valsts robežsardzes gaisa kuģiem izmantojot
Latvijas Republikas gaisa telpu, pilnībā būs attiecināms uz Valsts
robežsardzes aviāciju. Bez tam likumprojekts Grozījumi likumā Par aviāciju paredz deleģējumu Ministru kabinetam izdot Ministru kabineta noteikumus, kuros tiks noteikta kārtība, kādā Valsts robežsardzes aviācija kārtos maksājumus par civilās aviācijas lidlaukos sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī par aeronavigācijas un citu radiotehnisko iekārtu izmantošanu. Vienlaikus likumprojektā Grozījumi likumā Par aviāciju ir precizēta likumā Par aviāciju lietotā terminoloģija iestāžu nosaukumos. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Ar
plānotās Valsts robežsardzes aviācijas attīstības realizāciju (plānots
iegādāties trīs vieglās klases un vienu vidējās klases helikopterus), Latvijā
varētu tik
t izveidots Helikopteru apkopes centrs, lai veiktu valstī esošiem
helikopteriem remonta darbus. Pašlaik Latvijā helikopteru tehnisko apkopi
veic tikai sabiedrība ar ierobežotu atbildību Baltijas Helikopters, bet
viņu sertifikācija un iespējas atļauj veikt visus helikoptera tehniskās
apkopes darbus, izņemot remontdarbus. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžeta un pašvaldības budžetiem |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
|
357,1 |
592,8 |
592,8 |
592,8 |
|||||
3.
Finansiālā ietekme |
|
-357,1 |
-592,8 |
-592,8 |
-592,8 |
|||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
5.Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins. Valsts robežsardzei
2005.gadā valsts budžetā ir paredzēti Ls 82758 aviācijas dienesta
uzturēšanai. Papildus izdevumi 2006 gadā: Aviācijas
bāzes Ludzā, atbalsta punkta Ventspilī uzturēšanas izdevumi · Maksa par
elektroenerģiju mēnesī 10000 Kwh x 0,045 Ls = 450 Ls · Maksa par
ūdens un kanalizācijas patēriņu mēnesī 313,2 m3 x 0,465 Ls = 145,6 Ls x 1,18
PVN = 171,8 Ls · Enerģētisko
materiālu iegāde 2486 Ls Vieglās klases
(5 vietām) helikopteru uzturēšana (3 gab.) ·
Vieglās klases helikopteru ekspluatācijas izdevumi 1
lidojuma stunda = 170 Ls;15 lidojuma stundas mēnesī x 170 Ls = 2 550 Ls/mēn.
x 2 helikopteri = 5100 Ls/mēn. x 6 mēn. = 30 600 Ls. ·
1 lidojuma stunda = 170 Ls; 15 lidojuma stundas mēnesī
x 170 Ls = 2 550 Ls/mēn. x 1 helikopters = 2550 Ls/mēn. x 10 mēn. = 25 500
Ls. Kopā gadā 3 helikopteriem 56 100 Ls. ·
Lidaparātu civiltiesiskā apdrošināšana 130 Ls/gadā x 3
helikopteri = 390 Ls/gadā ·
Gaisa kuģa apdrošināšana (3% no 1 lidaparāta vērtības)
3% no 870 000 Ls = 26100 Ls/gadā x 3 helikopteri = 78 300 Ls/gadā. Vidējās klases
(15 vietām) helikoptera uzturēšana (1 gab.) ·
Vidējās klases helikoptera ekspluatācijas izdevumi 1
lidojuma stunda = 660 Ls; 15 lidojuma stundas mēnesī x 660 Ls = 9 900 Ls/mēn.
x 6 mēn. = 59400 Ls ·
Lidaparātu civiltiesiskā apdrošināšana 250 Ls; ·
Gaisa kuģa apdrošināšana (3% no lidaparāta vērtības) 3%
no 5 320 000 Ls = 159 600 Ls/gadā. Kopā 2006 gadā: uzturēšanas izdevumi 357
148 Ls. Izdevumi 2007 gadā: Aviācijas
bāzes Ludzā, atbalsta punkta Ventspilī uzturēšanas izdevumi ·
Maksa par elektroenerģiju mēnesī 10000 Kwh x 0,045 Ls =
450 Ls x 12 mēn. = 5400 Ls ·
Maksa par ūdens un kanalizācijas patēriņu mēnesī
313,2 m3 x 0,465 Ls = 145,6 Ls x 1,18
PVN = 171,8 Ls x 12 mēn. = 2062 Ls ·
Enerģētisko materiālu iegāde 17400 Ls Vieglās klases
(5 vietām) helikopteru uzturēšana (3 gab.) ·
Vieglās klases helikopteru ekspluatācijas izdevumi 1
lidojuma stunda = 170 Ls;
15
lidojuma stundas mēnesī x 170 Ls = 2 550 Ls/mēn.x 3 helikopteri = 7650Ls/mēn.
x 12 mēn = 91800 Ls ·
Lidaparātu civiltiesiskā apdrošināšana 130 Ls/gadā x 3
helikopteri = 390 Ls/gadā ·
Gaisa kuģa apdrošināšana (3% no 1 lidaparāta vērtības)
3% no 870 000 Ls = 26100 Ls/gadā x 3 helikopteri = 78300 Ls/gadā; Vidējās klases
(15 vietām) helikoptera uzturēšana (1 gab.) ·
Vidējās klases helikoptera ekspluatācijas izdevumi 1
lidojuma stunda = 660 Ls; 15 lidojuma stundas mēnesī x 660 Ls = 9 900 Ls/mēn. Gadā 237600 Ls ·
Lidaparātu civiltiesiskā apdrošināšana 250 Ls; ·
Gaisa kuģa apdrošināšana (3% no lidaparāta vērtības) 3%
no 5 320 000 Ls = 159 600 Ls/gadā. Kopā 2007.gadā un turpmāk ik gadus uzturēšanas
izdevumi: 592802 Ls |
82,8 |
357,1 |
592,8 |
592,8 |
592,8 |
|||||
|
|
|
|
|
||||||
6.
Cita informācija |
No Šengenas konvencijas finanšu programmas finanšu līdzekļiem tiks finansēta:
|
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
||||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
|||||||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas viedoklis nav noskaidrots. |
||||||||||
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, paplašināsies Valsts robežsardzes funkcijas, sniedzot atbalstu citām Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēm. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Bluķis |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Martukāns |
|
|
|
|
15.02.2005. 10:15
1633
Martukāns
7075659, juris.martukans@rs.gov.lv