Likumprojekts
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 6., 14.nr.; 2004, 2., 10.nr.; 2005, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 1.pantā vārdu "struktūru" ar vārdu "funkcijas".
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:
"2.pants. Robežsardze
Robežsardze ir iekšlietu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. Robežsardze ir bruņota, un tās funkcijas ir valsts robežas neaizskaramības nodrošināšana un nelegālās migrācijas novēršana."
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā:
"5.pants.
Robežsardzes profesionālie sakari
Robežsardze ir tiesīga uzturēt profesionālos sakarus ar kaimiņvalstu un citu valstu kompetentajiem dienestiem un atbilstoši kompetencei slēgt ar tiem vienošanās, kā arī gatavot saskaņotus starptautisko līgumu projektus un iesniegt tos Iekšlietu ministrijā."
4. Papildināt I nodaļu ar 6.1 pantu šādā redakcijā:
"6.1
pants. Robežsargs
Robežsargs ir Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersona, kura nodrošina Robežsardzes uzdevumu izpildi un kurai piešķirta speciālā dienesta pakāpe. Robežsargs ir specializētā valsts civildienesta ierēdnis."
5. Izslēgt II nodaļu.
6. Papildināt 15.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Izņēmuma gadījumā, ja persona nevar izpildīt valsts robežas šķērsošanas noteikumus, bet šīs personas identitāte ir noskaidrota, Robežsardzes priekšnieks ir tiesīgs atļaut minētajai personai šķērsot valsts robežu, ja tas atbilst starptautiskajām tiesību normām, Latvijas valsts interesēm vai ir saistīts ar nepārvaramu varu vai humāniem apsvērumiem."
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
Grozījumi Robežsardzes likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Valsts robežsardzes darbību šobrīd
reglamentē Robežsardzes likums un Ministru kabineta 2005.gada 18.februāra
noteikumi Nr.122 Valsts robežsardzes nolikums, kas izdoti saskaņā ar Valsts
pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu, tiešās pārvaldes iestādes darbību reglamentē Ministru kabineta apstiprināts nolikums. Savukārt Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta otrā daļa nosaka, kas tiek norādīts iestādes nolikumā. Lai nodrošinātu Valsts robežsardzes darbības regulējuma atbilstību Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām, ir nepieciešams izdarīt grozījumus Robežsardzes likumā. |
||||||||
|
Likumprojekts Grozījumi Robežsardzes likumā paredz svītrot normas, kas nosaka Valsts robežsardzes struktūru, un normas, kas nosaka Valsts robežsardzes priekšnieka un Valsts robežsardzes struktūrvienību kompetenci. Valsts robežsardzes priekšnieka kompetence ir noteikta Valsts robežsardzes nolikumā, izņemot Valsts robežsardzes priekšnieka tiesības izņēmuma gadījumos, kad persona nevar izpildīt valsts robežas šķērsošanas noteikumus, bet šīs personas identitāte ir noskaidrota un tas atbilst starptautiskajām tiesību normām, Latvijas valsts interesēm vai ir saistīts ar nepārvaramu varu vai humāniem apsvērumiem, ļaut šai personai šķērsot valsts robežu. Minēto Valsts robežsardzes priekšnieka tiesību regulējums ir saglabājams Robežsardzes likumā, tāpēc likumprojekts paredz papildināt Robežsardzes likuma 15.pantu ar attiecīgu normu. Savukārt, Valsts robežsardzes struktūru un darba organizāciju paredzēts noteikt Valsts robežsardzes reglamentā. Vienlaikus likumprojektā tiek precizētas Valsts robežsardzes tiesības savas kompetences ietvaros slēgt vienošanās ar kaimiņvalstu un citu valstu kompetentiem dienestiem. |
||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
|
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
||||||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas viedoklis nav noskaidrots. |
|||||||||
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
S.Blumbergs |
|
|
|
|
04.03.2005. 12:53
832
Blumbergs
7075663, sandis.blumbergs@rs.gov.lv