Projekts
Likums Par izdienas
pensijām
diplomātiskajā un
konsulārajā dienestā
1.pants. Likuma mērķis
Likuma mērķis ir
nodrošināt diplomātu tiesības uz izdienas pensiju un reglamentēt kārtību, kādā
tā tiek piešķirta, aprēķināta un izmaksāta.
2.pants. Tiesības uz izdienas pensiju
(1)
Tiesības uz izdienas
pensiju ir diplomātam, kurš:
1) sasniedzis 50
gadu vecumu un kura izdienas stāžs saskaņā ar šā likuma 3.pantu ir ne mazāks
par 20 gadiem;
2) neatkarīgi no
vecuma atbrīvots no darba veselības stāvokļa dēļ vai darbinieku skaita
samazināšanās dēļ un kura izdienas stāžs saskaņā ar šā likuma 3.pantu ir ne
mazāks par 20 gadiem.
(2) Uz izdienas
pensiju nav tiesību diplomātam, kurš saņem citas valsts pensiju.
(3) Uz izdienas
pensiju nav tiesību diplomātam, kurš atbrīvots no darba sakarā ar notiesājošu
tiesas spriedumu par tīšu noziedzīgu nodarījumu.
3.pants. Izdienas stāža aprēķināšana
(1) Izdienas stāžā,
kas dod tiesības uz izdienas pensiju, ieskaita dienesta laiku Latvijas
Republikas diplomātiskajā un konsulārajā dienestā, aprēķinot to no brīža, kad
personai piešķirts diplomātiskais
rangs.
(2) Diplomāta
nostrādāto laiku citā iestādē, kur diplomāts pārcelts normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā, izdienas pensijas stāžā neieskaita.
4.pants. Izdienas stāžā palielinātā apmērā ieskaitāmais
dienesta laiks
Izdienas stāžā, kas
dod tiesības uz izdienas pensiju, palielinātā apmērā ieskaita dienesta laiku
valstīs, kurās ir bijis izsludināts karastāvoklis vai ārkārtējais stāvoklis,
vienu kalendāro dienu ieskaitot par piecām darba dienām.
5.pants. Izdienas pensijas aprēķināšana un līdzekļi
izdienas pensijas izmaksai
(1) Diplomātam,
kurš sasniedzis 50 gadu vecumu, izdienas pensiju piešķir 55 procentu apmērā no
darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šā likuma 6.pantu.
(2) Diplomātam,
kurš neatkarīgi no vecuma atbrīvots no darba veselības stāvokļa dēļ vai
darbinieku skaita samazināšanas dēļ un kuras izdienas stāžs saskaņā ar šā
likuma 3.pantu ir ne mazāks par 20 gadiem, izdienas pensiju piešķir 40 procentu
apmērā no darba samaksas.
(3) Par katru
izdienas stāža gadu, kas pārsniedz 20 gadus šā panta pirmajā un otrajā daļā
noteiktajos gadījumos, izdienas pensijas apmēru palielina par 2 procentiem no
darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šā likuma 6.pantu.
(4) Maksimālais
izdienas pensijas apmērs nedrīkst pārsniegt 80 procentus no darba samaksas, kas
noteikta saskaņā ar šā likuma 6.pantu.
(5) Minimālais
izdienas pensijas apmērs nedrīkst būt mazāks par valsts sociālā nodrošinājuma
pabalsta apmēru.
(6) Izdienas pensiju
izmaksā no valsts pamatbudžeta līdzekļiem, kas piešķirti Ārlietu ministrijai
saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likuma apropriāciju.
(7) Izdienas
pensijas saņēmējam valsts sociālās apdrošināšanas vecuma pensija tiek piešķirta
saskaņā ar likumu Par valsts pensijām. Ar dienu, kad sasniegts likumā Par
valsts pensijām vecuma pensijas piešķiršanai noteiktais vecums, līdz vecuma
pensijas piešķiršanai tiek pārtraukta izdienas pensijas izmaksa. Pēc vecuma
pensijas piešķiršanas izdienas pensijas izmaksu atjauno, izdienas pensiju
samazinot par piešķirtās vecuma pensijas apmēru.
6.pants. Darba samaksa, no kuras aprēķina izdienas
pensiju
(1) Darba samaksas
aprēķinā tiek ņemts vērā pirms atbrīvošanas no dienesta augstākais ieņemtais
diplomātiskā un konsulārā dienesta amats un augstākais ieņemtais amats
pārstāvniecībā.
(2) Darba samaksu
aprēķina, summējot vidējo attiecīgajam amatam noteikto amatalgu, diplomātisko
piemaksu un atbilstošajam amatam pārstāvniecībās noteikto algas pabalstu, kam
netiek piemērots dārdzības koeficients.
7.pants. Izdienas pensijas apmēra palielināšana
(1) Izdienas
pensijas apmērs pārskatāms katru gadu, ņemot vērā valstī noteiktās patēriņa
cenu indeksa izmaiņas.
(2) Izdienas
pensijas apmēru pārskata kārtībā, kāda noteikta saskaņā ar likumu Par valsts
pensijām piešķirto valsts pensiju indeksācijai.
8.pants. Izdienas pensijas pieprasīšana, piešķiršana un
izmaksa
(1) Izdienas
pensijas pieprasījumu un tās piešķiršanai nepieciešamos dokumentus pensijas
pieprasītājs iesniedz Ārlietu ministrijai.
(2) Ārlietu
ministrija izdienas pensijas pieprasījumu un tās piešķiršanai nepieciešamos
dokumentus pēc to saņemšanas izskata normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un
par pieņemto lēmumu paziņo izdienas pensijas pieprasītājam.
(3) Diplomātam, kuram
ir tiesības vienlaikus uz vairākām izdienas pensijām, tiek piešķirta tikai
viena pensija pēc šī diplomāta izvēles.
(4) Izdienas
pensiju piešķir ar to dienu, kad saņemts pieprasījums par izdienas pensijas
piešķiršanu.
(5) Izdienas pensiju
izmaksas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(6) Sūdzības
izdienas pensijas piešķiršanas, aprēķināšanas vai izmaksas jautājumos izdienas
pensijas pieprasītājs var iesniegt Ārlietu ministrijai. Strīdus par šajā likumā
paredzēto tiesību nodrošināšanu izskata tiesa.
9.pants. Izdienas pensijas izmaksas pārtraukšana vai tās
apmēra grozīšana
(1) Izdienas
pensijas izmaksu pārtrauc šajā likumā noteiktajā kārtībā, ja izdienas pensijas
saņēmējs atsāk pildīt diplomātisko un konsulāro dienestu.
(2) Izdienas
pensijas apmēru groza šajā likumā
noteiktajā kārtībā, ja izdienas pensijas saņēmējam tiek piešķirta vecuma
pensija saskaņā ar likumu Par valsts pensijām.
(3) Izdienas pensijas saņēmēja pienākums ir 10 dienu
laikā paziņot Ārlietu ministrijai par vecuma pensijas piešķiršanu.
10.pants. Pabalsta piešķiršana laulātajam izdienas
pensijas saņēmēja nāves gadījumā
(1) Izdienas
pensijas saņēmēja nāves gadījumā viņa laulātajam piešķir uz mūžu pabalstu 50
procentu apmērā no mirušā laulātā izdienas pensijas.
(2)
Tiesības saņemt
pabalstu ir mirušā laulātajam, kurš:
1) nav nodarbināts;
2) nesaņem citas valsts pensiju;
3) nesaņem citas iestādes izdienas pensiju.
(3)
Mirušā laulātais ir
uzskatāms par nodarbinātu, ja:
1) uz darba līguma
pamata par nolīgto darba samaksu veic noteiktu darbu darba devēja rīcībā;
2) ir uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības) īpašnieks (īpašnieki), kas, nebūdams darba tiesiskajās
attiecībās ar sava uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pārvaldes institūciju, veic šā
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) operatīvās vadības funkciju, ja šajā uzņēmumā
(uzņēmējsabiedrībā) likumā noteiktajā kārtībā nav iecelts (ievēlēts)
pārvaldnieks (direktors), izņemot zemnieku (zvejnieku) saimniecības īpašnieku;
3) ir Saeimas
deputāts, pašvaldības deputāts, Ministru kabineta loceklis, uzņēmējsabiedrības
valdes, padomes loceklis, kā arī cita persona, kura ieņem amatu, kas dod
tiesības uz atlīdzību;
4) persona, kura ir
noslēgusi Civillikuma IV daļas 15.nodaļā paredzēto uzņēmuma, graudniecības vai
pārvadājuma līgumu un nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā
ienākuma nodokļa maksātāja;
5) ir valsts
civildienesta ierēdnis;
6) likumā noteiktajā
kārtībā iecelts (ievēlēts) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības vai nerezidenta
pastāvīgās pārstāvniecības) pārvaldnieks (direktors), kas, nebūdams darba
tiesiskajās attiecībās ar šo uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību vai nerezidenta
pastāvīgo pārstāvniecību), veic šā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības vai nerezidenta
pastāvīgās pārstāvniecības) operatīvās vadības funkciju;
7) gūst ienākumus kā
pašnodarbinātais.
(4) Mirušā
laulātajam piešķir pabalstu, ja viņš uzturējies ārvalstīs kā diplomātisko un
konsulāro dienestu pildošas personas laulātais ne mazāk kā 10 gadus vai tādu
pašu laika periodu kā mirušais izdienas pensijas saņēmējs.
(5) Mirušā laulātais dodoties jaunā laulībā nezaudē
tiesības saņemt pabalstu.
(6) Mirušā laulātajam, kuram tiek piešķirta vecuma
pensiju saskaņā ar likumu Par valsts pensijām, ir tiesības saņemt pabalstu,
samazinot to par piešķirtās vecuma pensijas apmēru.
(7) Pabalsta
izmaksas kārtību laulātajam izdienas pensijas saņēmēja nāves gadījumā nosaka
Ministru kabinets.
11.pants. Izdienas pensijas izmaksa personām, kuras
izbrauc uz ārvalstīm
Personām, kuras
izbrauc uz pastāvīgu dzīvi ārvalstīs, izdienas pensiju, kas piešķirta saskaņā
ar šo likumu, izmaksā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ja Saeimas
apstiprinātajos starptautiskajos līgumos nav noteikts citādi.
Pārejas noteikumi
1.
Šā likuma 2.panta
pirmā daļā stājas spēkā 2012.gada 1.janvārī.
2. Pārejas periodā
līdz 2011.gada 31.decembrim, diplomātiem, kuri līdz 2011.gada 31. decembrim ir
sasnieguši 50 gadu vecumu un kuru izdienas stāžs ir no 12 līdz 19 gadiem,
izdienas pensiju aprēķina, piemērojot šādu procentu likmi šā likuma 6. pantā
minētajai darba samaksai atkarībā no izdienas stāža:
Izdienas stāžs (gados) |
Piemērojamā procentu likme |
12 |
26 |
13 |
29 |
14 |
32 |
15 |
35 |
16 |
39 |
17 |
43 |
18 |
47 |
19 |
51 |
Likumprojekta
Par
izdienas pensijām diplomātiskajā un konsulārajā dienestā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
1995.gada 21.septembra Diplomātiskā un konsulārā
dienesta likuma 25.pants paredz, ka diplomātiem, kuriem diplomātiskais rangs
piešķirts saskaņā ar šā likuma 9., 10. vai 12.pantu, ir tiesības uz izdienas
pensiju. Lai harmonizētu Latvijas diplomātiskā un konsulārā
dienesta reglamentējošās likumdošanas aktu normas, kas nosaka diplomātu
sociālās garantijas, ir nepieciešams izstrādāt likumprojektu Par izdienas
pensijām diplomātiskajā un konsulārajā dienestā. Likumprojekts radītu darba specifikai atbilstošas sociālās
garantijas, kā arī novērstu atšķirīgo attieksmi pret darbiniekiem, kas
atrodas vienādos vai pēc noteiktiem kritērijiem salīdzināmos darba apstākļos.
|
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir
nodrošināt Latvijas diplomātiem tiesības uz izdienas pensiju, tādejādi,
personām, kas veltījušas pūles Latvijas diplomātiskā un konsulārā dienesta
attīstībai un sekmīgai darbībai, viņu ieguldījumam tiek radītas atbilstošas
sociālās garantijas. Likumprojekts reglamentēs
kārtību, kādā tiks piešķirta un aprēķināta izdienas pensija. Likumprojektā
tiek noteikts, ka izdienas pensiju izmaksas kārtību reglamentēs Ministru
kabineta noteikumi. |
3. Cita informācija |
Pēc likuma Par izdienas
pensijām diplomātiskajā un konsulārajā dienestā pieņemšanas, nepieciešamie
Ministru kabineta noteikumi par izdienas pensiju izmaksas kārtību tiks
pieņemti Ministru kabinetā. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu
neskar. |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu
neskar. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts vērsts uz sociālo
garantiju nodrošināšanu diplomātiem, kuriem diplomātiskais rangs piešķirts
saskaņā ar Diplomātiskā un konsulārā dienesta likuma 9., 10., vai 12.pantu.
Tas radīs papildus labvēlīgus faktorus diplomātiskā un konsulārā dienesta
attīstībai, jo piesaistīs potenciāli jauno darbinieku uzmanību papildus sociālajām
garantijām, un nodrošinās dienestā esošo personu straujāku karjeras virzību
un izaugsmi, kā arī uzlabos dienesta kvalitāti. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|
182,6 |
222,2 |
262,4 |
295,8 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
|
-182,6 |
-222,2 |
-262,4 |
-295,8 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
- |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
2005.gadā Ārlietu ministrijai nepieciešams
papildus finansējums 140 787 latu
apmērā (pilnam gadam), lai nodrošinātu likuma Par izdienas pensijām diplomātiskajā un konsulārajā dienestā izpildi.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Aprēķins par izmaiņām budžeta izdevumos ir
veikts: ·
vidējā alga aprēķināta pēc faktiskā ieņemamā amata 2004.gadā, algas
pabalsts aprēķināts pēc faktiskā piešķirtā diplomātiskā ranga 2004.gadā; ·
balstoties uz likumprojektā noteikto diplomāta izdienas stāžu un
diplomāta vecumu; ·
pieņemot, ka diplomāti atvaļināsies tiklīdz sasniegs atvaļināšanās
iespēju, jo Ārlietu ministrija nevar prognozēt diplomātu atvaļināšanos pa
gadiem. Ārlietu ministrija sniedzot priekšlikumus par
kārtējā gada valsts budžetu un valsts budžeta grozījumiem precizēs
izmaksājamo izdienas pensiju apjomus. |
IV. Kāda var būt tiesību akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie
akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Pēc likuma Par izdienas pensijām diplomātiskajā un
konsulārajā dienestā stāšanās spēkā jāpieņem Ministru kabineta noteikumi par
diplomātu izdienas pensijas izmaksas kārtību. |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts< o:p> |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta
norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri
|
|
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību
akta projektu |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir
notikušas konsultācijas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
nav veiktas. |
|||
5. Cita informācija |
Nav |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību
akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta izpildei jaunas institūcijas netiks
veidotas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Tiesību akta projekts pēc tā pieņemšanas tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
likums viņu ierobežo |
Tiesību akts indivīda tiesības neierobežo.
Tiesību akts nodrošina diplomātiem tiesības saņemt izdienas pensiju. Tiesību
aktā ir paredzēta strīdu izšķiršanas kārtība, tai skaitā, arī ar prasību
tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav |