Izdarīt
Valsts drošības iestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1995, 18.nr.; 1996, 23.nr.; 1998, 12.nr.;
1999, 14.nr.; 2000, 15.nr.; 2002, 2., 16.nr.; 2004, 9.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt
14.panta piekto daļu.
Aizsardzības
ministrs
E.Repše
LIKUMPROJEKTA
Grozījums
Valsts drošības iestāžu likumā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
|
||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Valsts drošības iestāžu likums kopumā
paredz, ka valsts drošības iestāžu personālsastāvu veido šo iestāžu
amatpersonas un darbinieki. Šobrīd viņu dienesta nosacījumi, tiesības un to
ierobežojumi, atbildība un sociālās garantijas ir noteiktas un tiek
piemērotas atbilstoši šī paša likuma ceturtās nodaļas prasībām. Vienlaikus Valsts drošības
iestāžu likuma 14.panta piektajā daļā attiecībā uz Militārās izlūkošanas un
drošības dienestu ir noteikts, ka tā personālsastāvā ir karavīri un
darbinieki. Līdz ar to, atšķirībā no citām valsts drošības iestādēm, uz
Militārās izlūkošanas un drošības dienesta personālsastāvā esošajiem
karavīriem dienesta nosacījumi, tiesības un to ierobežojumi, atbildība un
sociālās garantijas ir jāpiemēro gan atbilstoši Valsts drošības iestāžu
likuma, gan Militārā dienesta likuma normām. Rezultātā uz personām, kas veido
Militārās izlūkošanas un drošības dienesta personālsastāvu, tām ieņemot
līdzvērtīgus amatus ar līdzvērtīgiem uzdevumiem un funkcijām, atkarībā no
viņu karavīra vai darbinieka statusa tiek attiecināti atšķirīgi dienesta
nosacījumi, tiesības un to ierobežojumi, atbildība un sociālās garantijas. Ņemot vērā Militārās izlūkošanas un
drošības dienesta kā valsts drošības iestādes statusu, attiecībā uz dienesta personālsastāvā esošajiem
karavīriem kā primārās būtu jāpiemēro Valsts drošības iestāžu likumā
noteiktās normas, šim nolūkam veicot atbilstošas izmaiņas Valsts drošības
iestāžu likumā un Militārā dienesta likumā. Pēc grozījumu izdarīšanas
minētajos likumos, militārpersonām, uzsākot dienestu Militārās izlūkošanas un
drošības dienestā, būs piemērojamas garantijas, ko paredz Valsts drošības
iestāžu likuma normas, kaut arī militārpersona savu karavīra statusu
nezaudēs. Grozījumi Militārā dienesta likumā paredz,
ka karavīri, kas pārvietoti uz valsts
drošības iestādi un iecelti attiecīgā valsts drošības iestādes amatā, saņem tikai valsts drošības iestāžu
regulējošajos normatīvajos aktos noteikto darba samaksu un sociālās
garantijas. |
|
|||||
2. Likumprojekta būtība |
Likumprojekts paredz no Valsts drošības
iestāžu likuma izslēgt 14.panta piekto daļu, kurā noteikts, ka Militārās
izlūkošanas un drošības dienesta personālsastāvā ir karavīri un darbinieki. Likumprojekta būtība ir nodrošināt
vienotas sistēmas nodrošināšanu atalgojuma un sociālo garantiju piešķiršanai
un izmaksai personām, kas pilda savus pienākumus valsts drošības iestādē.
Vienlaikus, izdarot grozījumus Militārā dienesta likumā: 1) attiecībā uz valsts
drošības iestādē dienošajiem karavīriem tiks novērstas neskaidrības par to,
kuras no divu likumu - Militārā dienesta likuma un Valsts drošības iestāžu
likuma - normām par kompensācijām, pabalstiem, piemaksām un citām garantijām
piemērojamas; 2) tiks panākts, ka uz
visu valsts drošības iestāžu personālsastāvu tiks attiecināti vienādi principi
un tiesību normas; 3) tiks nodrošināts,
ka karavīriem dienesta laikā valsts drošības iestādē kā primārās tiks
piemērotas Valsts drošības iestāžu likumā noteiktās normas, savukārt Militārā
dienesta likuma normas tiks piemērotas tiktāl, cik tas ir nepieciešams
karavīra statusa nodrošināšanai. |
|
|||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
|||||
II. Kāda var būt likuma ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekta īstenošanas
gadījumā un izdarot grozījumus Militārā dienesta likumā, uz Militārās
izlūkošanas un drošības dienestu pārvietotajiem karavīriem kā uz valsts
drošības iestādes amatpersonām tiks attiecinātas visas Valsts drošības
iestāžu likumā paredzētās sociālās garantijas un atsevišķas Militārā dienesta
likuma normas, kas ir saistītas ar viņu karavīra statusa saglabāšanu. Līdz ar
to minētajiem karavīriem sociālās garantijas tiks nodrošinātas atbilstoši
viņu pildāmajiem uzdevumiem un funkcijām. |
|
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
5.Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
III. Kāda var būt likuma
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
tūkst. Ls |
|
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
|
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta īstenošana tiks realizēta valsts drošības iestādēm apstiprinātā finansējuma ietvaros. |
|
|||||
IV. Kāda var būt likuma
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
||||||
1.Kādi normatīvie akti likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Īstenojot anotācijas
pirmajā sadaļā minēto mērķi, nepieciešams izdarīt grozījumus Militārā
dienesta likumā. Nepieciešamie grozījumi Militārā dienesta likumā ir
sagatavoti un kā papildu priekšlikumi iesniegti Saeimā izskatīšanai otrajā lasījumā
pie Saeimā iesniegtā likumprojekta Grozījumi Militārā dienesta likumā (Reģ.
Nr.1010). Pēc Valsts drošības
iestāžu likuma un Militārā dienesta likuma grozījumu izsludināšanas divu
mēnešu laikā tiks sagatavoti attiecīgi grozījumi Ministru kabineta 2004.gada
17.augusta noteikumos Nr.716 "Militārās izlūkošanas un drošības dienesta
nolikums". |
|
|||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām likumprojekts atbilst |
|
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienas tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums,
nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
Latvijas tiesību akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES
tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Netika veikti. |
|
|||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Saņemts NATO dalībvalstu partnerdienestu pozitīvs vērtējums. |
|
|||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta
likuma izpilde |
|
||||||
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Papildus institūciju izveide nav nepieciešama. Visas darbības tiks
veiktas esošo institūciju kompetences ietvaros. |
|
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta
pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Īstenojot likumprojektā
paredzētās normas un izdarot grozījumus Militārā dienesta likumā, tiks
mainīta Militārās izlūkošanas un drošības dienestā dienošo karavīru sociālā
aizsardzība uz minētajiem karavīriem tiks attiecinātas visas Valsts
drošības iestāžu likumā paredzētās sociālās garantijas un tās Militārā
dienesta likumā paredzētās normas, kas ir saistītas ar karavīra statusa
saglabāšanu. Ņemot vērā to, ka minētie
karavīri, saglabājot karavīra statusu, ieņem un pilda valsts drošības
iestādes darbinieku amatus, bet nepilda militāra rakstura uzdevumus un
funkcijas, ar minētajiem grozījumiem likumā viņu tiesības netiks ierobežotas.
|
|
|||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
|
Aizsardzības ministrs E.Repše
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Dokumenta autors |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
S.Vistiņa |
12.01.2005 3:14 PM
1053
Juridiskā departamenta
Tiesību aktu un uzraudzības nodaļas
vadītāja S.Vistiņa,
7335249
Sanda.Vistina@mod.gov.lv