Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"
Izdarīt
likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7., 24.nr.; 1996, 9., 15.nr.; 1997, 8.,
24.nr.; 1998, 8., 21.nr.; 1999, 6., 24.nr.; 2000, 9.nr.; 2001, 1., 5., 24.nr.;
2003, 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "līgumsabiedrība
(personālsabiedrība)"
(attiecīgā locīj
umā) ar vārdu "personālsabiedrība" (attiecīgā locījumā).
2. 1.pantā:
izslēgt
deviņpadsmitās daļas ievaddaļā vārdus "statūtsabiedrība vai";
izteikt
deviņpadsmitās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) ir
minētas šā likuma 1.pielikumā;";
izteikt
deviņpadsmitās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
"3) ir
nodokļa maksātājs, kurš maksā vienu no šā likuma 2.pielikumā minētajiem
nodokļiem, ja tas nav atbrīvots no attiecīgā nodokļa vai tam nav iespējas
izvēlēties nodokļa atbrīvojumu.";
papildināt
pantu ar 19.1 daļu šādā redakcijā:
"(191) Eiropas Savienības dalībvalstu saistītas
sabiedrības - sabiedrības, kas atbilst šā panta deviņpadsmitās
daļas 2. un 3.apakšpunktā minētajiem kritērijiem un ir minētas šā likuma
3.pielikumā, kā arī ja tās atbilst vienam no šādiem kritērijiem:
1)
vienai sabiedrībai pieder vismaz 25 procenti kapitāla vai balsošanas
tiesību otrā sabiedrībā;
2)
25 procenti abu sabiedrību kapitāla vai balsošanas tiesību pieder citai
sabiedrībai, kas atbilst šā panta deviņpadsmitās daļas 2. un 3.apakšpunktā
minētajiem kritērijiem un ir minēta šā likuma 3.pielikumā."
3. 2.pantā:
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
(2)
Uzņēmumu ienākuma nodokli nemaksā valsts uzņēmumi, no valsts budžeta finansētas
institūcijas, kuru ienākumi no saimnieciskās darbības paredzēti valsts budžetā,
kā arī no pašvaldību budžeta finansētas institūcijas, kuru ienākumi no
saimnieciskās darbības paredzēti pašvaldību budžetos, privātie pensiju fondi,
biedrības, nodibinājumi, reliģiskās organizācijas, arodbiedrības un politiskās
partijas.";
aizstāt
trešajā daļā vārdus "peļņas daļu" ar vārdiem "apliekamā ienākuma
daļu".
4. 3.pantā:
aizstāt
ceturtās daļas 1.punktā skaitli "25" ar skaitli "10";
papildināt
ceturto daļu ar 1.1 punktu šādā redakcijā:
"11) ienākumiem, kas gūti no līdzdalības personālsabiedrībā 15 procenti no
apliekamā ienākuma;";
papildināt
ceturtās daļas 3.punktu aiz skaitļa un vārdiem "5 procenti no šiem
maksājumiem" ar vārdiem "izņemot minētos procentu maksājumus, ko kapitālsabiedrība, kas ir
Latvijas Republikas rezidents (turpmāk
Latvijas sabiedrība), izmaksā Eiropas
Savienības dalībvalstu saistītai sabiedrībai vai tās pastāvīgajai
pārstāvniecībai, kas atrodas citā Eiropas Savienības dalībvalstī;";
papildināt
ceturtās daļas 4.punkta ievaddaļu aiz vārdiem "intelektuālo īpašumu"
ar vārdiem "izņemot samaksu par intelektuālo īpašumu, ko Latvijas sabiedrība izmaksā Eiropas Savienības dalībvalstu saistītai
sabiedrībai vai tās pastāvīgajai pārstāvniecībai, kas atrodas citā Eiropas
Savienības dalībvalstī";
papildināt
pantu ar 4.2,
4.3 un 4.4 daļu
šādā redakcijā:
"(42) Šā
panta ceturtās daļas 1.punktā noteiktais atbrīvojums ir piemērojams arī tad, ja
dividendes tiek izmaksātas šā panta ceturtās
daļas 1.punktā minētās sabiedrības pastāvīgajai pārstāvniecībai, kas
atrodas citā Eiropas Savienības dalībvalstī, ja pastāvīgās pārstāvniecības
saņemtie maksājumi attiecīgajā dalībvalstī ir pakļauti aplikšanai ar kādu no šā
likuma 2.pielikumā minētajiem nodokļiem vai identiskiem nodokļiem, vai pēc
būtības līdzīgiem nodokļiem, kas var tikt ieviesti, aizstājot šā likuma
2.pielikumā minētos nodokļus.
(43) Ja
procentu maksājums vai samaksa par intelektuālo īpašumu tiek izmaksāta Eiropas Savienības dalībvalstu saistītas
sabiedrības pastāvīgajai pārstāvniecībai, kas atrodas citā
Eiropas Savienības dalībvalstī, šā panta ceturtās daļas 3. un 4.punktā
noteiktais atbrīvojums ir piemērojams, ja saņemtie procenti vai samaksa par
intelektuālo īpašumu Eiropas Savienības dalībvalstī, kurā atrodas pastāvīgā
pārstāvniecība, ir pakļauti aplikšanai ar kādu no šā likuma 2.pielikumā
minētajiem nodokļiem vai identiskiem nodokļiem, vai pēc būtības līdzīgiem nodokļiem,
kas var tikt ieviesti, aizstājot šā likuma 2.pielikumā minētos nodokļus.
(44) Ja procentu maksājumu vai samaksu par
intelektuālo īpašumu veic nerezidenta pastāvīgā pārstāvniecība, šā panta
ceturtās daļas 3. un 4.punktā noteiktais atbrīvojums ir piemērojams tikai tad,
ja gan sabiedrība, kuras pastāvīgā pārstāvniecība veic maksājumu, gan
sabiedrība, kura to saņem (vai sabiedrība, kuras pastāvīgā pārstāvniecība citā
Eiropas Savienības dalībvalstī to saņem), abas ir Eiropas Savienības dalībvalstu saistītas sabiedrības šā likuma
pirmā panta 19.1 daļas izpratnē."
5. 6.pantā:
izteikt
pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4)
šā likuma 3.panta ceturtās daļas 2.-6.punktā un astotajā
daļā paredzētajām izmaksām, ja uzņēmums no tām nav ieturējis nodokli noteiktajā
apjomā, kā arī par nerezidentiem veiktajiem maksājumiem, kas izdarīti,
izmantojot elektroniskās norēķinu sistēmas, un no kuriem saskaņā ar šā likuma
3.panta astoto un devīto daļu ir jāietur uzņēmumu ienākuma nodoklis, ja izmaksas brīdī to nevar ieturēt;";
papildināt pirmās daļas 7. un 8.punktu aiz vārdiem "likumu "Par vērtspapīriem"" ar vārdiem "vai Finanšu instrumentu tirgus likumu";
papildināt
pirmo daļu ar 12.punktu šādā redakcijā:
"12) darba devēja
darbinieku labā izdarītajām iemaksām privātajos pensiju fondos atbilstoši
licencētiem pensiju plāniem un iemaksātajām apdrošināšanas prēmiju summām par
darbinieka dzīvības apdrošināšanu (ar līdzekļu uzkrāšanu) saskaņā ar likuma
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" 8.panta piekto daļu, ja uzņēmumam
taksācijas perioda pēdējā dienā ir nodokļu parādi.";
papildināt
ceturto daļu ar 6.1 punktu šādā redakcijā:
"61) par atgūtām bezcerīgo parādu vai izlaupījumu summām, kas ir tikušas
tieši iekļautas zaudējumos un par kurām iepriekšējos taksācijas periodos ir
ticis palielināts nodokļa maksātāja apliekamais ienākums;";
papildināt ceturtās daļas 9.punktu aiz vārdiem "likumu "Par vērtspapīriem"" ar vārdiem "vai Finanšu instrumentu tirgus likumu";
izteikt
piektās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Nosakot
apliekamo ienākumu, neņem vērā bilances posteņu pārvērtēšanas rezultātus,
izņemot aktīvu pārvērtēšanu sakarā ar ārvalstu valūtas kursa maiņu.";
papildināt pantu
ar 5.2 daļu šādā redakcijā:
"(52) Nosakot
apliekamo ienākumu, neņem vērā personālsabiedrības līdzdalības daļas vērtības
palielinājumu vai samazinājumu. Nodokļu maksātājs apliekamo ienākumu palielina
par personālsabiedrības uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarācijā aprēķinātā
apliekamā ienākuma daļu proporcionāli viņa ieguldījuma daļai.";
izteikt
sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Nosakot
apliekamo ienākumu, uzņēmuma peļņu drīkst samazināt par apdrošināšanas prēmiju
maksājumiem atbilstoši likumam "Par apdrošināšanas līgumu", kas
veikti Latvijā reģistrētām apdrošināšanas sabiedrībām, kuras izveidotas saskaņā
ar Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumu, vai citu Eiropas
Savienības dalībvalstu apdrošināšanas sabiedrībām, kuras izveidotas saskaņā ar
attiecīgās Eiropas Savienības dalībvalsts normatīvajiem aktiem, un savu
darbinieku labā privātajos pensiju fondos izdarītajām iemaksām atbilstoši
likumam "Par privātajiem pensiju fondiem". Šie nosacījumi attiecas
arī uz citu valstu (kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis) apdrošināšanas
sabiedrībām izdarītajiem apdrošināšanas prēmiju maksājumiem par tādiem apdrošināšanas
pakalpojumiem, kurus nenodrošina Latvijā vai citā Eiropas Savienības
dalībvalstī reģistrētās apdrošināšanas sabiedrības."
6.
Izteikt 6.4 panta ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Šā
panta pirmo un otro daļu nepiemēro kredītiestādēm
un apdrošināšanas sabiedrībām, kā arī procentu maksājumiem par kredītiem un
aizņēmumiem, kas saņemti no Latvijas Republikā vai citā Eiropas Savienības
dalībvalstī reģistrētas kredītiestādes vai no Pasaules Bankas grupas."
7. 9.pantā:
papildināt
pirmās daļas 3.punktu aiz vārda "spēkā" ar vārdiem "vai arī
Eiropas Savienības dalībvalsts rezidents";
izslēgt
pirmās daļas 5.punktu;
papildināt
pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11) Ja
izpildīti šā panta pirmās daļas 1., 2. un 3.punktā noteiktie nosacījumi,
apliekamo ienākumu saskaņā ar šā likuma 6.panta pirmās daļas 6.punktu un
ceturtās daļas 3.punktu var samazināt par pusi no zaudētās parāda summas, kad
debitoram ir uzsākta bankrota procedūra. Apliekamo ienākumu par atlikušo
zaudētā parāda summu samazina pēc attiecīgā debitora bankrota procedūras
pabeigšanas."
8. Papildināt
11.pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā:
"(4) Iekšzemes uzņēmuma apliekamais ienākums nav palielināms
par dividenžu summu, kas saņemama no šā likuma 1.panta deviņpadsmitajā daļā minētās
sabiedrības - citas Eiropas Savienības
dalībvalsts rezidenta, ja dividenžu saņēmējam -
iekšzemes uzņēmumam dividenžu izmaksas brīdī pieder ne mazāk kā 10 procentu
kapitāla un balsošanas tiesību sabiedrībā, kura izmaksā dividendes.
(5) Nerezidenta pastāvīgās pārstāvniecības apliekamais ienākums nav palielināms par dividenžu summu, kas saņemama no nerezidentiem, ja gan sabiedrība, kuras pastāvīgā pārstāvniecība Latvijā saņem dividendes, gan sabiedrība, kura šīs dividendes izmaksā (vai sabiedrība, kuras pastāvīgā pārstāvniecība citā Eiropas Savienības dalībvalstī tās izmaksā), abas ir sabiedrības šā likuma 1.panta deviņpadsmitās daļas izpratnē, un sabiedrībai, kuras pastāvīgā pārstāvniecība Latvijā saņem dividendes, dividenžu izmaksas brīdī pieder ne mazāk kā 10 procenti kapitāla un balsošanas tiesību sabiedrībā, kura izmaksā dividendes (vai sabiedrībā, kuras pastāvī gā pārstāvniecība citā Eiropas Savienības dalībvalstī tās izmaksā)."
9. Papildināt 14.panta astoto daļu aiz vārdiem "likumu "Par vērtspapīriem"" ar vārdiem "vai Finanšu instrumentu tirgus likumu".
10. 14.1 pantā:
papildināt otro daļu aiz vārdiem "nemaksāšanas novēršanu" ar vārdiem "vai Eiropas Savienības dalībvalsts rezidents, kas, pamatojoties uz spēkā esošo konvenciju par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu, netiek atzīts arī par citas valsts (kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts) rezidentu";
papildināt trešo daļu aiz vārdiem "iekšzemes uzņēmums" ar vārdiem "vai uzņēmums, kurš ir tāds citas Eiropas Savienības dalībvalsts rezidents, kas, pamatojoties uz spēkā esošo konvenciju par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu, netiek atzīts arī par citas valsts (kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts) rezidentu".
11. 20.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Rezidentiem un pastāvīgajām pārstāvniecībām nodokli samazina par 85 procentiem no summām, kuras ziedotas budžeta iestādēm, kā arī Latvijas Republikā reģistrētām biedrībām, nodibinājumiem un reliģiskajām organizācijām vai to iestādēm, kurām piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss saskaņā ar Sabiedriskā labuma organizāciju likumu.";
izslēgt
otro daļu;
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Šā panta pirmajā daļā minētās budžeta iestādes, Latvijas
Republikā reģistrētās biedrības, nodibinājumi un reliģiskās organizācijas vai
to iestādes, kurām piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss saskaņā
ar Sabiedriskā labuma organizāciju likumu, ne vēlāk kā līdz pēctaksācijas gada 1.martam sniedz
publisku pārskatu par ziedotājiem, to ziedotajām summām un saņemto ziedojumu
izlietojumu taksācijas gadā.";
papildināt
pantu ar septīto un astoto daļu šādā redakcijā:
"(7) Manta vai finansiālie līdzekļi, kurus
maksātājs, pamatojoties uz līgumu, bez atlīdzības nodod budžeta iestādei vai
sabiedriskā labuma organizācijai (kurai šāds statuss piešķirts saskaņā ar
Sabiedriskā labuma organizāciju likumu) tās statūtos, satversmē vai nolikumā
noteikto mērķu sasniegšanai, ir uzskatāmi par ziedojumu šā panta izpratnē, ja
saņēmējam nav noteikts pretpienākums veikt darbības, kuras uzskatāmas par
atlīdzību.
(8) Nodokļa
atlaidi atbilstoši šā panta pirmajai daļai nepiemēro, ja ziedojuma mērķī, kas
noteikts ziedojuma saņēmējam, ir ietverta tieša vai netieša norāde uz konkrētu
ziedoto līdzekļu saņēmēju, kas ir ar ziedotāju saistīts uzņēmums vai saistīta
persona, vai ziedotāja darbinieks, vai šī darbinieka ģimenes loceklis."
12. 22.pantā:
izslēgt
astotās daļas pirmo teikumu;
papildināt
pantu ar devīto un desmito daļu šādā redakcijā:
"(9) Personālsabiedrība sagatavo un iesniedz
Valsts ieņēmumu dienestā uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarāciju par attiecīgo
taksācijas periodu, norādot tajā arī informāciju par personālsabiedrības
biedriem.
(10) Personālsabiedrības
biedri rezidenti un pastāvīgās pārstāvniecības, pamatojoties uz
personālsabiedrības uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarāciju, iekļauj uz sevi
attiecināto personālsabiedrības ar uzņēmumu ienākuma nodokli apliekamo ienākumu
vai zaudējumu daļu savā uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarācijā, attiecīgi
koriģējot apliekamo ienākumu, bet, iesniedzot Valsts ieņēmumu dienestā savu
uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarāciju, pielikumā pievieno personālsabiedrības
uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarāciju, gada finanšu pārskatus un
personālsabiedrības apliecinājumu par katram biedram piederošo
personālsabiedrības ieguldījuma daļas lielumu."
13. 24.pantā:
papildināt pirmo
daļu aiz vārda "summu" ar vārdiem "ja šā panta 1.1
daļā nav noteikts citādi";
papildināt
pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11) Personālsabiedrība
ietur ienākuma nodokli no personālsabiedrības ienākuma daļas, kas pienākas
personālsabiedrības biedram nerezidentam un apliekama ar nodokli, piemērojot
uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātājam šajā likumā noteikto likmi vai iedzīvotāju
ienākuma nodokļa maksātājam - likumā "Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli" noteikto likmi, un iemaksā to budžetā
15 dienu laikā pēc personālsabiedrības uzņēmumu ienākuma nodokļa
deklarācijas iesniegšanas."
14. Papildināt
26.panta otro daļu aiz vārda "pirmajā" ar vārdu un skaitli "un
1.1".
15.
Pārejas noteikumos:
papildināt 28.punktu aiz vārdiem "likumu
"Par vērtspapīriem"" ar vārdiem "vai
Finanšu instrumentu tirgus likumu";
papildināt
pārejas noteikumus ar 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54.,
55., 56., 57., 58., 59., 60., 61., 62., 63., 64., 65. un 66.punktu šādā
redakcijā:
"44. Šā likuma normas, kas reglamentē personālsabiedrību apliekamā ienākuma
noteikšanu un nodokļa maksāšanu, attiecas arī uz līgumsabiedrībām, bet normas,
kas reglamentē nodokļa piemērošanu kapitālsabiedrībām, arī uz
statūtsabiedrībām.
45. Grozījumi šā likuma 3.panta
ceturtās daļas 1.punktā stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. Līdz 2008.gada 31.decembrim
nodokli neietur no dividendēm, kas
tiek izmaksātas šā likuma 1.panta deviņpadsmitajā daļā minētajai sabiedrībai -
citas Eiropas Savienības dalībvalsts rezidentam, ja vismaz divus gadus (līdz
dividenžu izmaksas dienai ieskaitot) šim citas dalībvalsts rezidentam
sabiedrībā, kura izmaksā dividendes, nepārtraukti pieder kapitāla vai
balsošanas tiesības ne mazāk kā:
1)
20 procentu apmērā - laikposmā no 2005.gada
1.janvāra līdz 2006.gada 31.decembrim;
2)
15 procentu apmērā - laikposmā no 2007.gada
1.janvāra līdz 2008.gada 31.decembrim.
46. Grozījumi
šā likuma 3.panta ceturtās daļas 3.punktā stājas spēkā 2013.gada 1.jūlijā. Līdz 2009.gada 30.jūnijam procentu maksājumiem Eiropas Savienības dalībvalstu saistītai
sabiedrībai vai tās pastāvīgajai pārstāvniecībai piemēro šā likuma 3.panta
ceturtās daļas 3.punktā noteiktās nodokļa likmes, bet no 2009.gada 1.jūlija līdz 2013.gada 30.jūnijam 5 procentu likmi visiem 3.panta
ceturtās daļas 3.punktā noteiktajiem procentu maksājumiem Eiropas Savienības
dalībvalstu saistītai sabiedrībai vai tās pastāvīgajai pārstāvniecībai.
47. Grozījumi
šā likuma 3.panta ceturtās daļas 4.punktā stājas spēkā 2013.gada 1.jūlijā. Līdz
2013.gada 30.jūnijam nodokļa likme samaksai
Eiropas Savienības dalībvalstu
saistītai sabiedrībai vai tās pastāvīgajai pārstāvniecībai:
1) par
šā likuma 3.panta ceturtās daļas 4.punkta "a" apakšpunktā minēto
intelektuālo īpašumu ir:
a) līdz 2005.gada 30.jūnijam - 15 procenti,
b) no
2005.gada 1.jūlija līdz 2009.gada 30.jūnijam - 10 procenti,
c) no 2009.gada 1.jūlija līdz 2013.gada 30.jūnijam - 5 procenti;
2) par
šā likuma 3.panta ceturtās daļas 4.punkta "b" apakšpunktā minēto
intelektuālo īpašumu 5
procenti.
48. Šā likuma 3.panta 4.3 un 4.4
daļa stājas spēkā 2005.gada 1.jūlijā.
49. Šā
likuma 6.panta pirmās daļas 12.punkts tiek piemērots ar taksācijas periodu, kas
sākas 2005.gadā.
50. Grozījumi šā likuma 6.panta sestajā daļā
tiek piemēroti ar taksācijas periodu, kas sākas 2004.gadā.
51. Grozījumi
šā likuma 9.panta pirmajā daļā un 9.panta 1.1 daļā tiek piemēroti
attiecībā uz zaudētiem parādiem, kuru saistības radušās pēc 2004.gada
1.janvāra.
52. Šā likuma 11.panta ceturtā daļa
stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. Līdz 2008.gada 31.decembrim iekšzemes uzņēmuma apliekamais
ienākums nav palielināms par dividenžu summu, kas saņemama no šā likuma 1.panta deviņpadsmitajā daļā minētās sabiedrības - citas Eiropas Savienības dalībvalsts rezidenta, ja dividenžu saņēmējam - iekšzemes uzņēmumam - sabiedrībā, kura izmaksā
dividendes, to izmaksas brīdī pieder kapitāla un balsošanas tiesības ne mazāk
kā:
1) 20 procentu
apmērā - laikposmā no 2005.gada 1.janvāra līdz 2006.gada 31.decembrim;
2) 15 procentu
apmērā - laikposmā no 2007.gada 1.janvāra līdz 2008.gada 31.decembrim.
53. Šā likuma 11.panta piektā daļa stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. Līdz 2008.gada 31.decembrim nerezidenta pastāvīgās pārstāvniecības apliekamais ienākums nav palielināms par dividenžu summu, kas saņemama no
nerezidenta, ja gan sabiedrība, kuras pastāvīgā pārstāvniecība Latvijā saņem dividendes, gan
sabiedrība, kas šīs dividendes izmaksā (vai sabiedrība, kuras pastāvīgā
pārstāvniecība citā Eiropas Savienības dalībvalstī tās izmaksā), abas ir
sabiedrības šā likuma 1.panta deviņpadsmitās
daļas izpratnē, un sabiedrībai, kuras pastāvīgā pārstāvniecība Latvijā saņem
dividendes, dividenžu izmaksas brīdī sabiedrībā, kura izmaksā dividendes (vai
sabiedrībā, kuras pastāvīgā pārstāvniecība citā Eiropas Savienības dalībvalstī
tās izmaksā), pieder kapitāla un balsošanas tiesības ne mazāk kā:
1) 20 procentu apmērā - laikposmā no 2005.gada 1.janvāra līdz 2006.gada 31.decembrim;
2) 15 procentu apmērā - laikposmā no 2007.gada 1.janvāra līdz 2008.gada 31.decembrim.
54. Ja kapitālsabiedrība ir
ierakstīta komercreģistrā, pārreģistrējot bezpeļņas uzņēmumu vai bezpeļņas
uzņēmējsabiedrību par kapitālsabiedrību, šīs kapitālsabiedrības taksācijas
periods (uzņēmumu ienākuma nodokļa aprēķināšanai) sākas dienā, kad tā ir ierakstīta komercreģistrā. Pirmais
taksācijas periods pēc šīs kapitālsabiedrības pārreģistrācijas var aptvert
īsāku vai garāku periodu nekā 12 mēneši, bet ne vairāk par 18 mēnešiem.
55. Ja
kapitālsabiedrības dalībnieka kapitāla daļu vai akciju (turpmāk kapitāla
daļas) vērtība ir palielināta, bezpeļņas organizāciju (bezpeļņas uzņēmumu vai
bezpeļņas uzņēmējsabiedrību) pārreģistrējot vai reorganizējot par
kapitālsabiedrību saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma 25. un
25.4 pantu, kapitālsabiedrības dalībnieka apliekamo ienākumu
palielina par minētās pārreģistrācijas vai reorganizācijas rezultātā
palielinātās kapitāla daļas vērtības palielinājumu tajā taksācijas periodā,
kurā ir samazināta kapitālsabiedrības kapitāla daļas vērtība vai atsavināta
kapitālsabiedrības kapitāla daļa.
56. Kapitālsabiedrības
dalībnieka apliekamo ienākumu samazina par kapitāla daļas vērtības
palielinājumu, par kuru ir palielināta esošo kapitāla daļu vērtība, bezpeļņas
organizāciju (bezpeļņas uzņēmumu vai bezpeļņas uzņēmējsabiedrību)
pārreģistrējot vai reorganizējot par kapitālsabiedrību saskaņā ar Komerclikuma
spēkā stāšanās kārtības likuma 25. un 25.4 pantu. Korekciju veic
tajā taksācijas periodā, kurā ir veikta minētā kapitālsabiedrības kapitāla
daļas vērtības palielināšana.
57. Kapitālsabiedrības
dalībniekam nerezidentam, kura kapitāla daļu vērtība ir palielināta,
bezpeļņas organizāciju (bezpeļņas uzņēmumu vai bezpeļņas uzņēmējsabiedrību)
pārreģistrējot vai reorganizējot par kapitālsabiedrību saskaņā ar Komerclikuma
spēkā stāšanās kārtības likuma 25. un 25.4 pantu, minētās
pārreģistrācijas vai reorganizācijas rezultātā palielinātās kapitāla daļas
vērtības palielinājumu apliek ar uzņēmumu ienākuma nodokli pēc 15 procentu
likmes tajā taksācijas periodā, kurā ir veikta kapitāla daļas vērtības
samazināšana vai kapitāla daļas atsavināšana. Ienākuma izmaksātājs uzņēmumu
ienākuma nodokli izmaksas brīdī ietur un iemaksā budžetā šā likuma 24.pantā
noteiktajā kārtībā.
58. Izmaksājot
kapitālsabiedrības dalībniekam nerezidentam no speciālās rezerves summas,
kuras tajā ir ieskaitītas, bezpeļņas organizāciju (bezpeļņas uzņēmumu vai
bezpeļņas uzņēmējsabiedrību) pārreģistrējot vai reorganizējot par
kapitālsabiedrību saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma 25. un
25.4 pantu, no bezpeļņas uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) uzkrātā
rezerves fonda (ieņēmumu pārsniegums pār izdevumiem) un kuras nav uzskatāmas
par kapitālsabiedrības saimnieciskās darbības izdevumiem, minētās summas apliek
ar uzņēmumu ienākuma nodokli pēc 15 procentu likmes. Ienākuma izmaksātājs
uzņēmumu ienākuma nodokli izmaksas brīdī ietur un iemaksā budžetā šā likuma
24.pantā noteiktajā kārtībā.
59. Pārejas
noteikumu 55.punktu piemēro, ja kapitāla daļu vērtības palielinājums ir bijis
izslēgts no apliekamā ienākuma, bet 56.punktu piemēro, ja kapitāla daļu
vērtības palielinājums ir bijis iekļauts apliekamajā ienākumā.
60. Kapitālsabiedrības
kapitāla daļas vērtības palielinājums ir starpība starp kapitālsabiedrības
kapitāla daļas nominālvērtību pēc kapitāla daļas vērtības palielinājuma
saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma 25.4 pantu
un kapitāla daļas nominālvērtību pirms minētās kapitāla daļas vērtības
palielinājuma.
61. Bezpeļņas
organizācija līdz tās reorganizācijas dienai vai darbības izbeigšanas dienai nav
uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātāja. Bezpeļņas organizācija taksācijas periodā,
kurā tā pārreģistrējas komercreģistrā komercsabiedrības statusā, par laikposmu
no taksācijas perioda sākuma līdz pārreģistrācijas dienai uzņēmumu ienākuma
nodokli nemaksā, ja minētā bezpeļņas organizācija ir sastādījusi bilanci un
peļņas vai zaudējuma aprēķinu uz pārreģistrācijas dienu.
62. Nosakot
valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" apliekamo
ienākumu, tās apliekamo ienākumu samazina par to atskaitījumu summu rezervēs,
kas izveidotas kā rezerves fonds saskaņā ar likuma "Par valsts un
pašvaldību privatizācijas fondiem" 5.panta otro daļu un par kuriem ir
samazināmi pārskaitījumi valsts un pašvaldības privatizācijas fondā, ja tos
izmanto saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas reglamentē rezerves fonda
izveidošanu un tā līdzekļu izlietošanu, savukārt apliekamo ienākumu palielina
par summu, kas ir izņemta no šīm rezervēm taksācijas periodā.
63. Uzņēmumu
ienākuma nodokļa maksātāji, kuri 2005.gadā līdz 31.martam ziedo Latvijas
Kultūras fondam, Latvijas Olimpiskajai komitejai, Latvijas Bērnu fondam,
biedrībām vai nodibinājumiem, ir tiesīgi samazināt taksācijas periodam, kas
sākas 2005.gadā, aprēķināto nodokli šādā apmērā (kopējā nodokļa atlaide
taksācijas periodā par ziedotajām summām saskaņā ar likuma 20.pantu un šo
punktu nedrīkst pārsniegt 20 procentus no nodokļa kopējās summas):
1) ziedojot
Latvijas Kultūras fondam, Latvijas Olimpiskajai komitejai vai Latvijas Bērnu
fondam par 90 procentiem no ziedoto summu apmēra;
2) ziedojot
biedrībām un nodibinājumiem, kuriem kā Latvijas Republikā reģistrētām
sabiedriskajām, kultūras, izglītības, zinātnes, sporta, labdarības, veselības
un vides aizsardzības organizācijām un fondiem, un reliģiskajām organizācijām
2004.gadā ir piešķirta vai pagarināta atļauja saņemt
ziedojumus, ziedotājiem saņemot nodokļa atlaidi, par 85 procentiem
no ziedoto summu apmēra.
64. Latvijas Republikā
reģistrētās sabiedriskās, kultūras, izglītības, zinātnes, sporta, labdarības,
veselības un vides aizsardzības organizācijas un fondi, un reliģiskās
organizācijas, kurām 2004.gadā piešķirta vai pagarināta atļauja saņemt
ziedojumus, ziedotājiem saņemot nodokļa atlaidi, kā arī Latvijas Kultūras
fonds, Latvijas Olimpiskā komiteja un Latvijas Bērnu fonds ne vēlāk kā līdz
2005.gada 1.martam sniedz publisku pārskatu par ziedotājiem, to ziedotajām
summām un saņemto ziedojumu izlietojumu 2004.gadā.
65. Pārejas
noteikumu 63.punktā minētās organizācijas, pretendējot uz sabiedriskā labuma organizācijas statusu, Sabiedriskā
labuma komisijai iesniedz pārskatu par ziedotājiem, to ziedotajām summām un
saņemto ziedojumu izlietojumu attiecībā uz ziedojumiem, kas saņemti 2005.gadā
līdz 31.martam.
66. Grozījumu šā likuma 2.panta trešajā daļā un 3.panta
ceturtās daļas 1.1 punktu, 6.panta 5.2 daļu,
22.panta devīto un desmito daļu, kā arī 24.panta 1.1 daļu
piemēro ar taksācijas periodu, kas sākas 2005.gadā. Grozījumu šā likuma
22.panta astotajā daļā piemēro, iesniedzot deklarāciju par taksācijas periodu,
kas sākas 2005.gadā."
16. Izteikt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes
1990.gada 23.jūlija Direktīvas 90/434/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko
piemēro dažādu dalībvalstu uzņēmējsabiedrību apvienošanai, sadalīšanai, to
aktīvu pārvešanai un akciju maiņai;
2) Padomes
1990.gada 23.jūlija Direktīvas 90/435/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko
piemēro mātesuzņēmumiem un meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs;
3) Padomes
2003.gada 3.jūnija Direktīvas 2003/49/EK par kopīgu nodokļu sistēmu, ko piemēro
procentu un honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti uzņēmumi dažādās
dalībvalstīs;
4) Padomes
2003.gada 22.decembra Direktīvas 2003/123/EK, ar ko groza
Direktīvu 90/435/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko piemēro mātes
uzņēmumiem un meitas uzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs;
5) Padomes 2004.gada 26.aprīļa Direktīvas 2004/66/EK, ar ko
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 1999/45/EK, 2002/83/EK, 2003/37/EK un
2003/59/EK un Padomes Direktīvas 77/388/EEK, 91/414/EEK, 96/26/EK, 2003/48/EK
un 2003/49/EK pielāgo preču brīvas aprites, pakalpojumu sniegšanas brīvības,
lauksaimniecības, transporta un nodokļu politikas jomā saistībā ar Čehijas
Republikas, Igaunijas, Kipras, Latvijas, Lietuvas, Ungārijas, Maltas, Polijas,
Slovēnijas un Slovākijas pievienošanos Eiropas Savienībai;
6) Padomes 2004.gada
29.aprīļa Direktīvas 2004/76/EK, kas izdara labojumus
direktīvā 2003/49/EK attiecībā uz iespējām atsevišķām dalībvalstīm piemērot
pārejas periodu kopējas nodokļu aplikšanas sistēmas procentu un autortiesību
maksājumiem, kas veikti starp saistītiem uzņēmumiem dažādās dalībvalstīs."
17. Papildināt
likumu ar 1., 2. un 3.pielikumu šādā redakcijā:
"Likuma
"Par uzņēmumu
ienākuma
nodokli"
1.pielikums
Eiropas Savienības dalībvalstu
sabiedrības, uz kurām attiecināma likuma 1.panta deviņpadsmitā daļa
1. Sabiedrība, kas inkorporēta saskaņā ar
Apvienotās Karalistes tiesību aktiem.
2. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Austrijas tiesību aktiem ir "Aktiengesellschaft", "Gesellschaft mit beschränkter Haftung", "Versicherungsvereine auf
Gegenseitigkeit", "Erwerbs- und
Wirtschaftsgenossenschaften", "Betriebe gewerblicher Art
von Körperschaften des öffentlichen Rechts", "Sparkassen", vai cita
sabiedrība, kas izveidota atbilstoši Austrijas tiesību aktiem un uz kuru
attiecas šā likuma 2.pielikuma 2.punktā minētais nodoklis.
3. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Beļģijas tiesību aktiem ir "société anonyme"/"naamloze vennootschap", "société en commandite par actions"/"commanditaire
vennootschap op aandelen", "société privée à
responsabilité limitée"/"besloten vennootschap met
beperkte aansprakelijkheid", "société coopérative
à responsabilité limitée"/"coöperatieve vennootschap
met beperkte
aansprakelijkheid", "société coopérative à
responsabilité illimitée"/"coöperatieve vennootschap
met onbeperkte aansprakelijkheid", "société en nom collectif"/"vennootschap onder firma", "société en commandite
simple"/"gewone commanditaire vennootschap",
publisks uzņēmums, kas ir pieņēmis vienu no iepriekš minētajām juridiskajām
formām, vai cita sabiedrība, kas izveidota atbilstoši Beļģijas tiesību aktiem
un uz ko attiecas šā likuma 2.pielikuma 3.punktā minētais nodoklis.
4. Sabiedrība, kuras
nosaukums atbilstoši Čehijas Republikas tiesību aktiem ir "akciová společnost", "společnost sručením omezeným", "veřejná
obchodní společnost", "komanditní
společnost", "družstvo".
5. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Dānijas tiesību aktiem ir "aktieselskab" un
"anpartsselskab". Cita sabiedrība, uz ko
attiecas nodoklis saskaņā ar Korporāciju nodokļa aktu, ciktāl tās ar nodokli
apliekamais ienākums ir aprēķināts un aplikts ar nodokli saskaņā ar vispārējiem
nodokļu tiesību aktu noteikumiem, ko piemēro "aktieselskaber".
6. Sabiedrības, kas saskaņā
ar Francijas tiesību aktiem ir "société anonyme", "société en commandite par actions", "société à
responsabilité limitée", "sociétés par actions simplifiées", "sociétés d'assurances mutuelles", "caisses d'épargne et de prévoyance", "sociétés civiles" un uz ko attiecas korporatīvais
nodoklis, "coopératives", "unions de coopératives",
rūpniecības un tirdzniecības publiskā iestāde vai uzņēmums, vai cita
sabiedrība, kas izveidota atbilstoši Francijas tiesību aktiem un uz ko attiecas
šā likuma 2.pielikuma 6.punktā minētais nodoklis.
7. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Grieķijas tiesību aktiem ir "ενώνυμη
εταιρεία", "εταιρεία
περιωρισμενης
εύθυης (Ε.Π.Ε.)",
vai cita sabiedrība, uz ko attiecas šā likuma 2.pielikuma 7.punktā minētais nodoklis.
8. Sabiedrība, kuras
nosaukums atbilstoši Igaunijas tiesību aktiem ir "täisühing",
"usaldusühing", "osaühing", "aktsiaselts",
"tulundusühistu".
9. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Itālijas tiesību aktiem ir "società per azioni", "società in accomandita per azioni", "società a
responsibilità limitata", "società
cooperative", "società di mutua
assicurazione", vai valsts uzņēmums, kura darbība ir pilnīgi vai
galvenokārt komerciāla.
10. Sabiedrība, kas inkorporēta vai pastāv
saskaņā ar Īrijas tiesību aktiem, struktūra, kas reģistrēta saskaņā ar
Rūpnieciskās un sociālās nodrošināšanas sabiedrību aktu, būvniecības
sabiedrība, kas inkorporēta saskaņā ar Būvniecības sabiedrību aktu, un trasta
krājbankas 1989.gada Trasta krājbanku akta nozīmē.
11. Sabiedrība, kuras
nosaukums atbilstoši Kipras tiesību aktiem ir "company in accordance
with the Companýs Law", "Public Corporate Body as well
as any other Body which is considered as a company in accordance with the
Income tax Laws".
12. Sabiedrība, kas
reģistrēta atbilstoši Lietuvas tiesību aktiem.
13. Sabiedrība, kas saskaņā ar
Luksemburgas tiesību aktiem ir "société anonyme", "société en commandite par actions", "société à
responsabilité limitée", "société coopérative",
"société coopérative organisée comme une société anonyme", "association d'assurances mutuelles", "association
d'épargne-pension", "entreprise de nature commerciale,
industrielle ou minière de l'Etat, des communes, des syndicats de
communes, des établissements publics et des autres personnes morales de droit
public",
vai cita sabiedrība, kas izveidota saskaņā ar Luksemburgas tiesību aktiem un uz
kuru attiecas šā likuma 2.pielikuma 14.punktā minētais nodoklis.
14. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Maltas tiesību aktiem ir "Kumpaniji ta' Responsabilita'
Limitata", "Soċjetajiet in akkomandita
li l-kapital tagħhom maqsum f'azzjonijiet".
15. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Nīderlandes tiesību aktiem ir "naamloze vennnootschap", "besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid", "Open commanditaire vennootschap", "Coöperatie", "onderlinge waarborgmaatschappij", "Fonds voor gemene
rekening", "vereniging op coöperatieve
grondslag", "vereniging welke op onderlinge
grondslag als verzekeraar of kredietinstelling optreedt",
vai cita sabiedrība, kas izveidota saskaņā ar Nīderlandes tiesību aktiem un uz
kuru attiecas šā likuma 2.pielikuma 16.punktā minētais nodoklis.
16. Sabiedrība, kuras
nosaukums atbilstoši Polijas tiesību aktiem ir "spółka akcyjna", "spółka z ograniczoną odpowiedzialnością".
17. Komercsabiedrība vai
saskaņā ar civiltiesībām izveidota komercsabiedrība, kooperatīvs vai valsts
uzņēmums, kas ir reģistrēts saskaņā ar Portugāles tiesību aktiem.
18. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Slovākijas tiesību aktiem ir "akciová spoločnos", "spoločnosť s ručením obmedzeným", "komanditná
spoločnos", "verejná obchodná
spoločnos", "družstvo".
19. Sabiedrība, kuras
nosaukums atbilstoši Slovēnijas tiesību aktiem ir "delniška družba", "komanditna delniška družba", "komanditna družba", "družba z omejeno odgovornostjo", "družba z neomejeno
odgovornostjo".
20. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Somijas tiesību aktiem ir "osakeyhtiö/aktiebolag", "osuuskunta/andelslag", "säästöpankki/sparbank"
un "vakuutusyhtiö/försäkringsbolag".
21. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Spānijas tiesību aktiem ir "sociedad anónima", "sociedad comanditaria por acciones", "sociedad de
responsabilidad limitada", vai publisko tiesību subjekti, kas darbojas saskaņā ar
privātajām tiesībām. Citas vienības, kas izveidotas atbilstoši Spānijas tiesību
aktiem un uz ko attiecas šā likuma 2.pielikuma 22.punktā minētais nodoklis ("Impuesto sobre Sociedades").
22. Sabiedrība, kuras
nosaukums atbilstoši Ungārijas tiesību aktiem ir "közkereseti
társaság", "betéti
társaság", "közös vállalat", "korlátolt felelősségű társaság", "részvénytársaság", "egyesülés", "közhasznú társaság", "szövetkezet".
23. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Vācijas tiesību aktiem ir "Aktiengesellschaft", "Kommanditgesellschaft auf Aktien", "Gesellschaft mit
beschränkter Haftung", "Versicherungsverein auf
Gegenseitigkeit", "Erwerbs- und
Wirtschaftsgenossenschaft", "Betriebe gewerblicher Art
von juristischen Personen des öffentlichen Rechts", vai cita sabiedrība, kas
izveidota atbilstoši Vācijas tiesību aktiem un uz ko attiecas šā likuma
2.pielikuma 24.punktā minētais nodoklis.
24. Sabiedrība, kas saskaņā
ar Zviedrijas tiesību aktiem ir "aktiebolag", "försäkringsaktiebolag", "ekonomiska föreningar", "sparbanker", "ömsesidiga försäkringsbolag".
25. Eiropas uzņēmējsabiedrības, kas
inkorporētas saskaņā ar Padomes 2001.gada 8.oktobra Regulu (EK) Nr.2157/2001
par Eiropas uzņēmējsabiedrības statūtiem, un kooperatīvās sabiedrības, kas
inkorporētas saskaņā ar Padomes 2003.gada 22.jūlija Regulu (EK) Nr.1435/2003
par Eiropas Kooperatīvās sabiedrības statūtiem.
Likuma
"Par uzņēmumu
ienākuma
nodokli"
2.pielikums
Eiropas Savienības dalībvalstu sabiedrību ienākuma nodokļi,
uz kuru maksātājiem attiecināma likuma 1.panta deviņpadsmitā un 19.1 daļa
1. Corporation tax Apvienotajā Karalistē.
2. Körperschaftsteuer Austrijā.
3. Impôt des sociétés/vennootschapsbelasting Beļģijā.
4. Daň z příjmů
právnických osob Čehijas
Republikā.
5. Selskabsskat Dānijā.
6. Impôt sur les sociétés Francijā.
7. Φόρος
εισοδήμιτος
νομκών
προσώπων Grieķijā.
8. Tulumaks Igaunijā.
9. Imposta sul reddito delle persone giuridiche Itālijā.
10. Corporation tax Īrijā.
11. Φόρος
εισοδήματος Kiprā.
12. Uzņēmumu ienākuma nodoklis Latvijā.
13. Pelno mokestis Lietuvā.
14. Impôt sur le revenu des collectivités Luksemburgā.
15. Taxxa fuq l-income Maltā.
16. Vennootschapsbelasting Nīderlandē.
17. Podatek dochodowy od osób prawnych Polijā.
18. Imposto sobre o rendimento da pessoas colectivas Portugālē.
19. Daň z príjmov
právnických osôb
Slovākijā.
20. Davek od dobička pravnih oseb Slovēnijā.
21. Yhteisöjen tulovero/inkomstskatten för samfund Somijā.
22. Impuesto sobre sociedades Spānijā.
23. Társasági adó Ungārijā.
24. Körperschaftsteuer Vācijā.
25. Statlig inkomstskatt Zviedrijā.
ienākuma
nodokli"
3.pielikums
Eiropas Savienības dalībvalstu
sabiedrības,
uz kurām attiecināma likuma
1.panta 19.1 daļa
1. Uzņēmējsabiedrība, kas reģistrēta saskaņā ar
Apvienotās Karalistes tiesību aktiem.
2. Uzņēmējsabiedrība, kas saskaņā
ar Austrijas tiesību aktiem ir "Aktiengesellschaft"
un "Gesellschaft mit beschränkter Haftung".
3. Uzņēmējsabiedrība, kas saskaņā
ar Beļģijas tiesību aktiem ir "naamloze vennootschap/société anonyme,
commanditaire vennootschap op aandelen/société en commandite par actions,
besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid/société privée à
respons".
4. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Čehijas Republikas tiesību aktiem ir "akciová společnost", "společnost s ručením omezeným", "veřejná
obchodní společnost", "komanditní
společnost", "družstvo".
5. Uzņēmējsabiedrība, kas saskaņā
ar Dānijas tiesību aktiem ir "aktieselskab"
un "anpartsselskab".
6. Uzņēmējsabiedrība, kas saskaņā
ar Francijas tiesību aktiem ir "société anonyme, société en
commandite par actions, société à responsabilité limitée",
un rūpnieciski un komerciāli publiskas iestādes un uzņēmumi.
7. Uzņēmējsabiedrība, kas saskaņā
ar Grieķijas tiesību aktiem ir "ανώνυμη
εταιρ ία".
8. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Igaunijas tiesību aktiem ir "täisühing", "usaldusühing", "osaühing", "aktsiaselts", "tulundusühistu"<
span lang=LV style='font-size:14.0pt;
mso-ansi-language:LV'>.
9. Uzņēmējsabiedrība, kas
saskaņā ar Itālijas tiesību aktiem ir "società per
azioni, società in accomandita per azioni, società a
responsabilità limitata", un valsts vai privātas iestādes,
kas veic rūpnieciskas un komerciālas darbības.
10. Uzņēmējsabiedrība, kas saskaņā
ar Īrijas tiesību aktiem ir "public company limited by shares
or by guarantee", "private company limited by shares
or by guarantee", struktūra, kas reģistrēta saskaņā ar "Industrial and Provident Societies Acts", vai "building society", kas reģistrēta saskaņā ar "Building Societies Acts".
11. Sabiedrība, kuras nosaukums atbilstoši Kipras
tiesību aktiem ir "company
in accordance with the Companýs Law, Public Corporate Body as well as
any other Body which is considered as a company in accordance with the Income
tax Laws".
12. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Latvijas tiesību aktiem ir "akciju sabiedrība", "sabiedrība
ar ierobežotu atbildību".
13. Sabiedrība, kas
reģistrēta atbilstoši Lietuvas tiesību aktiem.
14. Sabiedrība, kas saskaņā ar
Luksemburgas likumiem ir "société anonyme", "société en commandite par actions", "société à
responsabilité limitée".
15. Sabiedrība, kuras
nosaukums atbilstoši Maltas tiesību aktiem ir "Kumpaniji ta'
Responsabilita' Limitata", "Soċjetajiet en
akkomandita li l-kapital tagħhom maqsum f'azzjonijiet".
16. Uzņēmējsabiedrība, kas
saskaņā ar Nīderlandes tiesību aktiem ir "naamloze vennootschap", "besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid".
17. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Polijas tiesību aktiem ir "spółka akcyjna", "spółka z ograniczoną odpowiedzialnością".
18. Komercsabiedrība vai
saskaņā ar civiltiesībām izveidota komercsabiedrība, kooperatīvs un valsts
uzņēmums, kas ir reģistrēts saskaņā ar Portugāles tiesību aktiem.
19. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Slovākijas tiesību aktiem ir "akciová spoločnos", "spoločnosť s ručením obmedzeným", "komanditná
spoločnos", "verejná obchodná
spoločnos", "družstvo".
20. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Slovēnijas tiesību aktiem ir "delniška družba", "komanditna delniška družba", "komanditna družba", "družba z omejeno odgovornostjo", "družba z neomejeno
odgovornostjo".
21. Uzņēmējsabiedrība, kas
saskaņā ar Somijas tiesību aktiem ir "osakeyhtiö/aktiebolag,
osuuskunta/andelslag, säästöpankki/sparbank", "vakuutusyhtiö/försäkringsbolag".
22. Uzņēmējsabiedrība, kas
saskaņā ar Spānijas tiesību aktiem ir "sociedad anónima,
sociedad comanditaria por acciones, sociedad de responsabilidad limitada",
un tādas publisko tiesību iestādes, kas darbojas saskaņā ar privāttiesībām.
23. Sabiedrība, kuras nosaukums
atbilstoši Ungārijas tiesību aktiem ir "közkereseti
társaság", "betéti
társaság", "közös vállalat", "korlátolt felelősségű társaság", "részvénytársaság", "egyesülés", "közhasznú társaság", "szövetkezet".
24. Uzņēmējsabiedrība, kas
saskaņā ar Vācijas tiesību aktiem ir "Aktiengesellschaft, Kommanditgesellschaft
auf Aktien, Gesellschaft mit beschraenkter Haftung", "bergrechtliche
Gewerkschaft".
25. Uzņēmējsabiedrība, kas
saskaņā ar Zviedrijas tiesību aktiem ir "aktiebolag", "försäkringsaktiebolag"."
Likums
stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likuma Par uzņēmumu ienākuma nodokli normas, kas
reglamentē procentu un autoratlīdzību
maksājumu starp dažādu dalībvalstu saistītiem uzņēmumiem aplikšanu ar
ienākuma nodokli, neatbilst Eiropas Savienības Direktīvas 2003/49/EK Par
kopīgu nodokļu sistēmu, ko piemēro procentu un honorāru maksājumiem, kurus
veic asociēti uzņēmumi dažādās dalībvalstīs prasībām un tādēļ ir jāveic grozījumi, lai būtu iespējams
praksē piemērot Eiropas Savienības Direktīvas 2003/49/EK prasības. Atbilstoši likuma Par uzņēmumu ienākuma nodokli
normām, apliekamais ienākums var tikt samazināts tikai par to zaudēto parādu
summām, kuras atbilst likuma 9.pantā noteiktajiem kritērijiem, kas nosaka, ka
uzņēmums var norakstīt zaudētos debitoru parādus tikai pēc tiesas sprieduma
pieņemšanas, ar kuru debitors ir atzīts par bankrotējušu. Lai radītu iespēju
maksātnespējas procesā esoša uzņēmuma parādus izslēgt no uzņēmuma kreditora
apliekamā pirms bankrota procedūras, kas var ilgt gadiem, pabeigšanas, ir
jāveic attiecīgi grozījumi likuma 9.pantā, mainot zaudēto parādu kritērijus. Ņemot vērā izdarītās izmaiņas Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likumā, nepieciešams noteikt bezpeļņas organizāciju, kas
pārveidojas par kapitālsabiedrībām, rezerves fondā uzkrāto līdzekļu, kas
reorganizējoties vai pārreģistrējoties tiek ieskaitīti kapitālsabiedrības
pamatkapitālā vai rezervē, aplikšanas kārtību ar uzņēmumu ienākuma nodokli to
izmaksu brīdī. Likumā ir nepieciešams precizēt ienākuma
nodokļu režīmu attiecībā uz personālsabiedrības gūtajiem ienākumiem,
saglabājot esošo kārtību, ka uzņēmumu ienākuma nodokli personālsabiedrības
nemaksā patstāvīgi, bet katrs personālsabiedrības biedrs maksā attiecīgi
iedzīvotāju ienākuma nodokli (fiziska persona) vai uzņēmumu ienākuma nodokli
(juridiska persona) no tam pienākošās personālsabiedrības ar nodokli
apliekamā ienākuma daļas. Sakarā ar Latvijas iestāšanos Eiropas
Savienībā attiecībā uz likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli nepieciešams
izdarīt izmaiņas, kas nodrošinātu Eiropas Savienības dalībvalsts rezidentu
nediskriminēšanu nodokļu uzlikšanas nolūkos. |
|
<
p class=MsoNormal style='text-align:justify;text-indent:36.0pt'>Likumprojekts Grozījumi likumā Par
uzņēmumu ienākuma nodokli paredz precizēt likuma normas atbilstoši Eiropas
Savienības Direktīvas 2003/49/EK Par kopīgu nodokļu sistēmu, ko piemēro
procentu un honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti uzņēmumi dažādās
dalībvalstīs prasībām,
paredzot neieturēt nodokli no procentu maksājumiem un samaksas par
intelektuālo īpašumu, ko kapitālsabiedrība, izmaksā - citas Eiropas
Savienības dalībvalsts rezidentam. Likumprojektā ietvertas normas, kas
radīs iespēju praksē piemērot Eiropas Savienības Direktīvā 2003/49/EK par
kopīgu nodokļu sistēmu, ko piemēro procentu maksājumiem un samaksai par
intelektuālo īpašumu, kurus veic asociēti uzņēmumi dažādās dalībvalstīs,
prasības. Likumprojekts paredz mainīt zaudēto
parādu norakstīšanas kārtību un atļaut norakstīt pusi no zaudēto debitoru
parādu summas, ja ir uzsākta debitora bankrota procedūra, atlikušo zaudēto
debitoru parādu summu atļaujot norakstīt, kad ir pabeigta minētā debitora
bankrota procedūra. Minēto zaudēto debitoru parādu norakstīšanas kārtību
paredzēts piemērot zaudētajiem debitoru parādiem, kuri radušies, sākot ar
2004.gada 1.janvāri. Likumprojekts paredz bezpeļņas
organizācijas darbības laikā uzkrāto ieņēmumu pārsniegumu pār izdevumiem
aplikt ar ienākuma nodokli, ja minētie ienākumi tiek izmaksāti
kapitālsabiedrības dalībniekiem reorganizācijas vai likvidācijas gadījumā.
Likumprojektā ir paredzēts, ka minētās kapitālsabiedrības nodokli pašas
nemaksā, bet katrs dalībnieks, kuram tiek izmaksāta minētā atlīdzība maksā
attiecīgi iedzīvotāju ienākuma nodokli vai uzņēmumu ienākuma nodokli par
izmaksāto daļu. Sakarā ar Latvijas iestāšanos Eiropas
Savienībā likumprojekts arī paredz izdarīt izmaiņas, kas nodrošinātu Eiropas
Savienības dalībvalsts rezidentu nediskriminēšanu nodokļu uzlikšanas nolūkos
attiecībā uz zaudēto parādu norakstīšanu, zaudējumu pārnešanu uzņēmumu grupā,
apdrošināšanas prēmiju maksājumiem citām Eiropas Savienības dalībvalstu
apdrošināšanas sabiedrībām, apdrošinātājiem vai apdrošinātāju filiālēm u.c. Likumprojekts paredz dažus citus
tehniska un redakcionāla rakstura precizējumus. |
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
|
2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi vairākos aspektos. Padomes Direktīva 2003/49/EK Par kopīgu nodokļu sistēmu, ko piemēro procentu un honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti uzņēmumi dažādās dalībvalstīs radīs ietvaru uzņēmumu darbības paplašināšanai Eiropas Savienības ietvaros, novērsīs šķēršļus intelektuālā īpašuma objektu kustībai starp mātes un meitas uzņēmumu. Likumprojekts paredz mainīt zaudēto parādu, kas radušies, sākot ar 2004.gada 1.janvāri, norakstīšanas kārtību, atļaujot norakstīt pusi no zaudēto debitoru parādu summas, ja ir uzsākta debitora bankrota procedūra, bet atlikušo zaudēto debitoru parādu summu atļaujot norakstīt, kad ir pabeigta minētā debitora bankrota procedūra. Tādējādi tiks samazināta uzņēmumu apgrozības līdzekļu iesaldēšana, kas veidojās bankrota procedūras laikā, jo līdz šim zaudētos debitoru parādus varēja norakstīt tikai tad, kad bija pabeigta bankrota procedūra. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2005.-2009. |
|
- |
- 2000,0 |
- 1700,0 |
-1500,0 |
-1040,0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme |
- |
- 2000,0 |
- 1700,0 |
-1500,0 |
-1040,0 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: Budžeta ieņēmumu samazinājums kopā: - budžeta ieņēmumu samazinājums, kas saistītas ar zaudēto debitoru parādu norakstīšanas kārtības maiņu - budžeta ieņēmumu samazinājums, kas saistītas ar Eiropas Savienības normatīvo aktu ieviešanu |
- |
- 2000,0 -1900,0 - 100,0 |
- 1700,0 -1500,0 - 200,0 |
- 1500,0 -1300,0 - 200,0 |
- 1040,0 -860,0 - 180,0 |
|
Lielākais budžeta ieņēmumu samazinājums, kas saistīts ar zaudēto debitoru parādu norakstīšanas kārtības maiņu, izpaudīsies tikai pirmajos piecos līdz desmit gados pēc šīs kārtības spēkā stāšanās, jo vienlaikus atbilstoši vecajai kārtībai tiks norakstīti debitoru parādi (radušies līdz 2004.gada 1.janvārim) pēc bankrota procedūras pabeigšanas, gan arī atbilstoši jaunajai kārtībai ½ debitoru parāda summas, uzsākot bankrota procedūru. Turpmākajos gados norakstīto debitoru parādu summa, kas tiek norakstīta pēc bankrota procedūras pabeigšanas, samazināsies, jo tiks pabeigti uzsāktie maksātnespējas procesi un attiecīgi samazināsies debitoru parādi, kurus turpinās norakstīt saskaņā ar veco kārtību. Turpmākajos gados no jauna radušies zaudētie debitoru parādi tiks norakstīti atbilstoši jaunajai kārtībai. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
|
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Grozījumi
likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli veikti, lai likumā iestrādātu normas,
kas atbilstu Padomes Direktīvas 2003/49/EK Par kopīgu nodokļu sistēmu, ko
piemēro procentu un honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti uzņēmumi
dažādās dalībvalstīs un kā arī
precizētu likumu saskaņā ar izdarītajām izmaiņām minētajā direktīvā (Padomes
2004.gada 26.aprīļa Direktīvas 2004/66/EK, ar ko Eiropas
Parlamenta un Padomes Direktīvas 1999/45/EK, 2002/83/EK, 2003/37/EK un
2003/59/EK un Padomes Direktīvas 77/388/EEK, 91/414/EEK, 96/26/EK, 2003/48/EK
un 2003/49/EK pielāgo preču brīvas aprites, pakalpojumu sniegšanas brīvības,
lauksaimniecības, transporta un nodokļu politikas jomā saistībā ar Čehijas
Republikas, Igaunijas, Kipras, Latvijas, Lietuvas, Ungārijas, Maltas,
Polijas, Slovēnijas un Slovākijas pievienošanos Eiropas Savienībai, un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīvas 2004/76/EK, kas izdara
labojumus direktīvā 2003/49/EK attiecībā uz iespējām atsevišķām dalībvalstīm
piemērot pārejas periodu kopējas nodokļu aplikšanas sistēmas procentu un
autortiesību maksājumiem, kas veikti starp saistītiem uzņēmumiem dažādās
dalībvalstīs, piemērošanai). Grozījumi veikti, lai likumā iestrādātu
normas, kas atbilstu Padomes
Direktīvas 90/435/EEK Par kopēju sistēmu, ko piemēro mātesuzņēmumiem un
meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs grozījumiem (Padomes
2003.gada 22.decembra Direktīvas 2003/123/EK, ar ko groza
Direktīvu 90/435/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko piemēro
mātesuzņēmumiem un meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstī). |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
|
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Padomes 2003.gada 3.jūnija
Direktīva 2003/49/EK par kopīgu nodokļu sistēmu, ko piemēro procentu un
honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti uzņēmumi dažādās dalībvalstīs. (Official Journal L 157 , 26/06/2003 P. 0049 0054); Padomes 1990.gada 23.jūlija
Direktīva 90/435/EEK par kopēju sistēmu, ko piemēro mātesuzņēmumiem un
meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs. (Official Journal L 225 ,
20/08/1990 P. 0006 0009;) Padomes 2003.gada 22.decembra Direktīva 2003/123/EK ar ko groza Direktīvu 90/435/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko piemēro mātesuzņēmumiem un meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs. (Official Journal L 7 , 13/01/2004 P. 0041 0044); Padomes 2004.gada 29.aprīļa
Direktīva 2004/76/EK,
kas izdara labojumus direktīvā 2003/49/EK attiecībā uz iespējām atsevišķām
dalībvalstīm piemērot pārejas periodu kopējas nodokļu aplikšanas sistēmas
procentu un autortiesību maksājumiem, kas veikti starp saistītiem uzņēmumiem
dažādās dalībvalstīs, piemērošanai. (Official Journal L 157 ,
30/04/2004 P. 0106 0113); Akts par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas,
Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas
Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas
Republikas pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem Līgumos, kas ir
Eiropas Savienības pamatā (II pielikums). (Oficiālais Vēstnesis L 236,
23/09/2003 P. 0053 0791) |
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli 2.pants (likuma Par
uzņēmumu ienākuma nodokli 1.p.19.d.1.p. un 1.pielikums) Likumprojekta
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli 2.pants (likuma Par
uzņēmumu ienākuma nodokli 1.p.19.d.3.p. un 2.pielikums) Likumprojekta
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli 2.pants (likuma Par
uzņēmumu ienākuma nodokli 1.p.19.1.d. un 3.pielikums) Likumprojekta
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli 4.pants (likuma Par
uzņēmumu ienākuma nodokli 3.p.4.d.1.p.) Likumprojekta
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli 4.pants (likuma Par
uzņēmumu ienākuma nodokli 3.p.4.d.3.p.un 4.p) Likumprojekta
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli 15.pants (likuma Par
uzņēmumu ienākuma nodokli pārejas noteikumu 45.p.) Likumprojekta
Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli 15.pants (likuma Par
uzņēmumu ienākuma nodokli pārejas noteikumu 46.p. un 47.p. ) |
Padomes 2003.gada 22.decembra Direktīva 2003/123/EK, ar ko groza
Direktīvu 90/435/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko piemēro
mātesuzņēmumiem un meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs,
pielikums Akts par Čehijas Republikas, Igaunijas
Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas,
Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas
Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un
pielāgojumiem Līgumos, kas ir Eiropas Savienības pamatā (II pielikums). Padomes 1990.gada 23.jūlija Direktīva 90/435/EEK par kopēju sistēmu, ko
piemēro mātesuzņēmumiem un meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs
(2.panta c apakšpunkts) Padomes 2003.gada 3.jūnija Direktīva 2003/49/EK par kopīgu nodokļu
sistēmu, ko piemēro procentu un honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti
uzņēmumi dažādās dalībvalstīs (3.panta a apakšpunkta iii daļa). Akts par Čehijas Republikas, Igaunijas
Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas,
Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas
Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un
pielāgojumiem Līgumos, kas ir Eiropas Savienības pamatā (II pielikums). Padomes 2003.gada 3.jūnija Direktīva 2003/49/EK par kopīgu nodokļu
sistēmu, ko piemēro procentu un honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti
uzņēmumi dažādās dalībvalstīs, pielikums Padomes 2003.gada 22.decembra Direktīva 2003/123/EK, ar ko groza
Direktīvu 90/435/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko piemēro mātesuzņēmumiem
un meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs (1.panta trešās daļas
a apakšpunkts). Padomes 2003.gada 3.jūnija Direktīva 2003/49/EK par kopīgu nodokļu
sistēmu, ko piemēro procentu un honorāru maksājumiem, kurus veic asociēti
uzņēmumi dažādās dalībvalstīs (1.panta pirmā daļa). Padomes 2003.gada 22.decembra Direktīva 2003/123/EK, ar ko groza
Direktīvu 90/435/EEK par kopēju nodokļu sistēmu, ko piemēro
mātesuzņēmumiem un meitasuzņēmumiem, kas atrodas dažādās dalībvalstīs.
(3.panta pirmās daļas a apakšpunkts). Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīva 2004/76/EK, kas
izdara labojumus direktīvā 2003/49/EK attiecībā uz iespējām atsevišķām
dalībvalstīm piemērot pārejas periodu kopējas nodokļu aplikšanas sistēmas
procentu un autortiesību maksājumiem, kas veikti starp saistītiem uzņēmumiem
dažādās dalībvalstīs, piemērošanai (6.panta pirmā daļa). |
Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst |
|
|
|
||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas
ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas |
|
5. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos grozījumus likumā Par uzņēmumu ienākuma
nodokli, nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. Esošo valsts
institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
|
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M. Radeiko |
A.Kaļāne |