Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par nodokļiem un
nodevām"
Izdarīt likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.;
1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3.,
8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.) šādus
grozījumus:
11.panta otrajā daļā:
izslēgt 4.punktu;
izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
"5) par reģistrācijas darbībām Uzņēmumu reģistrā;";
izteikt 8.punktu šādā redakcijā:
"8) par reliģisko organizāciju un to iestāžu
reģistrāciju;";
izslēgt 20.punktu;
izslēgt 46. un 47.punktu.
Tieslietu ministre
V.Muižniece
Likumprojekta
Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Šobrīd likums Par nodokļiem un nodevām nosaka valsts nodevas
objektus par valsts sniegto nodrošinājumu, juridiskajiem pakalpojumiem un
likumos paredzētajiem speciāliem mērķiem.
Spēkā esošā Civilprocesa likuma redakcija neparedz kontroli pār
šķīrējtiesām un to reģistrāciju, jo likuma 486.pants paredz vienīgi
paziņojuma iesniegšanu Tieslietu ministrijā par šķīrējtiesas izveidošanu.
Tādējādi netiek aizsargātas trešo
personu intereses. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai sakārtotu šķīrējtiesu darbību, paredzot tiesības šķīrējtiesām
uzsākt darbību tikai pēc reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā, Civilprocesa likumā
ir sagatavoti grozījumi. Ar šķīrējtiesu reģistrāciju ir nolūks panākt
šķīrējtiesu reglamentu pārbaudi atbilstoši likumam un šo reglamentu
pieejamību trešajām personām. Līdz ar to personas, kas izmanto šķīrējtiesas
pakalpojumus, varēs iegūt no Uzņēmumu reģistra normatīvajos aktos paredzēto
informāciju par reģistrētajām šķīrējtiesām un to reglamentiem. Civilprocesa likuma grozījumu projekta
486.pantā ir noteikts, ka šķīrējtiesu reģistru ved Uzņēmumu reģistrs, kā arī
ir paredzēts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt valsts nodevas apjomu,
samaksas kārtību atvieglojumus par ierakstu izdarīšanu šķīrējtiesu reģistrā.
Līdz ar to likums Par nodokļiem un nodevām ir jāpapildina ar jaunu valsts
nodevas objektu par ierakstu izdarīšanu šķīrējtiesu reģistrā. Ņemot vērā
Finanšu ministrijas atzinumā izteikto priekšlikumu likumā Par nodokļiem un
nodevām noteikt vienu vienotu valsts nodevas objektu par visām Uzņēmumu
reģistrā veicamajām reģistrācijas darbībām, lai nevajadzētu katru reizi ar
jauna reģistra ieviešanu veikt grozījumus likumā Par nodokļiem un nodevām,
likumprojekts ir precizēts.
Minēto valsts nodevu maksās juridiskās personas, kas pieteikušas
šķīrējtiesu reģistrācijai. Nodevas apjomu, samaksas kārtību un atvieglojumus
noteiks Ministru kabinets.
Civilprocesa likuma grozījumu projekts tiek iesniegts kopā ar šo
likumprojektu. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija Nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
likumprojekts šo jomu neskar
|
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar
|
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
__________ |
||||||||||
6. Cita informācija |
Izmaiņas budžeta ieņēmumos, to finansiālā
ietekme, kompensējošie pasākumi un detalizēti aprēķini tiks norādīti
attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos, jo pagaidām nav apzināts, cik
liels būs valsts nodevas apjoms. Finansiālā ietekme uz budžetu ir
plānojama nenozīmīga, ņemot vērā to, ka Tieslietu ministrijā līdz šim ir
informācija par aptuveni 100 izveidotām šķīrējtiesām. Līdz ar reģistrācijas
procesu to skaits varētu būt vēl mazāks. Līdz ar to no šķīrējtiesu
reģistrācijas procesa nav plānojami būtiski ieņēmumi. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Ir
sagatavoti: 1) grozījumi Civilprocesa likumā; 2) grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru. Minētie projekti tiek virzīti kopā ar šo
likumprojektu. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||||
|
|
|
|
||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskām
organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
______ |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz veidot jaunas valsts
institūcijas. Uzņēmumu reģistram tiek paredzēta papildus funkcija
šķīrējtiesu reģistrācija. Uzņēmumu reģistrs šo papildus funkciju veiks esošā
finansējuma ietvaros. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Tiks sagatavota informācija Tieslietu
ministrijas un Uzņēmumu reģistra mājas lapā, normatīvais akts tiks iekļauts
Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds lēmumus varēs pārsūdzēt
likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
Tieslietu ministre V.Muižniece
17.06.2004. 11:13
929
K.Nešpora
7031735 kristinen@ur.gov.lv
Tieslietu
ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
V.Muižniece |
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Sparāne |
K.Nešpora |