Likumprojekts
Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozī
jumus:1. Papildināt kodeksu ar 204.13 pantu šādā redakcijā:
"
204.13 pants. Par heraldiskā simbola un atribūtikas ar valsts heraldisko simbolu nelikumīgu lietošanuPar heraldisko simbolu reģistrā nereģistrēta heraldiskā simbola lietošanu
uzliek naudas
sodu valsts vai pašvaldību iestādes vadītājam līdz divdesmit latiem.Par Heraldisko simbolu likumā paredzētajā kārtībā neapstiprinātas atribūtikas ar valsts heraldisko simbolu lietošanu
uzliek naudas sodu līdz divdesmit latiem.
Par heraldiskā simbola lietošanu bez heraldiskā simbola īpašnieka atļaujas, uz kura vārda reģistrēts heraldiskais simbols,
uzliek naudas sodu līdz divdesmit latiem."
2. Aizstāt 214.panta pirmajā daļā skaitļus un vārdu "202.1 un 204.6" ar skaitļiem un vārdu "202.1, 204.6 un
204.13".
Kultūras ministre
H.Demakova
Likumprojekta Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija (TA-443)
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums. |
2003.gada 21.augusta Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais Heraldisko simbolu likums paredz atbildību par šā likuma pārkāpumu. Pašlaik Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss neparedz atbildību par heraldiskā simbola nelikumīgu lietošanu. Tiesības lietot heraldisko simbolu Latvijas Republikā ir valsts pārvaldes institūcijām, pašvaldībām un citām juridiskām un fiziskām personām, kuru heraldiskie simboli ir apstiprināti un reģistrēti Heraldisko simbolu reģistrā, ko veic Heraldiskā komisija. Saskaņā ar likumprojektu Heraldisko simbolu likums heraldiskā simbola īpašniekam, uz kura vārda ir reģistrēts heraldiskais simbols, ir tiesības lietot šo simbolu, nodot lietošanas tiesības citām personām, kā arī aizliegt to lietot. Tiesības attiecībā pret citām personām iestājas nākamajā dienā pēc paziņojuma par heraldiskā simbola reģistrēšanu publicēšanas laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Heraldiskos simbolus kā ilustratīvu vai izziņas materiālu drīkst izmantot enciklopēdijās, mācību līdzekļos, kā arī citos zinātniska un izziņu rakstura izdevumos. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
Ar šiem grozījumiem paredzēts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu (APK) papildināt ar jaunu 204.13 pantu, kurā tiek noteikta atbildība par nereģistrēta heraldiskā simbola lietošanu, par heraldiskā simbola lietošanu bez heraldiskā simbola īpašnieka, uz kura vārda reģistrēts heraldiskais simbols, atļaujas un par heraldiskos simbolu likumā paredzētajā kārtībā neapstiprinātas atribūtikas ar valsts heraldisko simbolu lietošanu, kā arī papildināt APK 214. panta pirmo daļ u ar skaitli 204.13, nosakot, ka Valsts policijas iestādes ir pilnvarotas izskatīt šāda administratīvā pārkāpuma lietas. |
||||||||||
3. Cita informācija. |
- |
||||||||||
II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
|||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Grozījumi netieši ietekmēs sociālo vidi, kas izpaudīsies gan kā preventīvs pasākums, atturot potenciālos likumpārkāpējus no nelikumīgas rīcības, gan kā reāls sods par izdarīto pārkāpumu, kas varētu likuma pārkāpējus un citas personas atturēt no šādas rīcības. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija. |
- |
||||||||||
III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
|||||||||||
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Budžeta ieņēmumi nav aprēķināmi |
Budžeta ieņēmumi nav aprēķināmi |
Budžeta ieņēmumi nav aprēķināmi |
Budžeta ieņēmumi nav aprēķināmi |
Budžeta ieņēmumi nav aprēķināmi |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Normatīvā akta projekts š o jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Finansiālā ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta p rojekts ðo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
6. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Jauni normatīvie akti nav jāpieņem |
||||||||||
2. Cita informācija. |
- |
||||||||||
V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
|||||||||||
1. Ar kur ām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
- |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
|||||||||||
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS). |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo? |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt administratīvo procesu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija. |
- |
Ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
H.Demakova |
D.Pavļuts |
I.Millersone |
I.Bērziņa |
D.Āboliņa |
19.04.2004. 14:39
936
D.Āboliņa
Daina.abolina@km.gov.lv7078126