Likumprojekts
Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā
Izdarīt Obligātā militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 1998, 1.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1., 10., 24.nr.; 2002, 14.nr.; 2003, 22.nr.; 2004, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 3.panta ceturto daļu pēc vārdiem "(turpmāk valsts militārā dienesta pārvaldes)" ar vārdiem " vadītājs vai Militārā dienesta iesaukšanas centra Rīgas militārā dienesta nodaļas vadītājs".
2. Aizstāt 19.panta pirmās daļas 4.punktā vārdus "trešo daļu" ar vārdiem "ceturto daļu".
3. Papildināt 26.pantu ar 11.punktu šādā redakcijā:
"11) Veselības ministrijas pilnvarotu pārstāvi."
LIKUMPROJEKTA
Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Obligātā militārā dienesta (OMD) likuma (Likums) 3.panta trešā daļa nosaka to personu loku, kas noteiktos gadījumos tiek ieskaitītas rezervē, savukārt šā panta ceturtajā daļā noteiktas iestādes un amatpersonas, kas tiesīgas OMD likuma 3.panta trešajā daļā minētās personas ieskaitīt dienestam rezervē. Sakarā ar to, ka likvidēta Militārā dienesta iesaukšanas centra (MDIC) Rīgas Valsts militārā dienesta pārvalde un tās funkcijas nodotas MDIC Rīgas Militārā dienesta nodaļai, nepieciešams izdarīt precizējumus Likuma 3.panta ceturtajā daļā attiecībā uz publiskās personas or gānu (iestādi, amatpersonu), kas tiesīgs iepriekš minētās personas ieskaitīt rezervē.Likuma normas paredz arī gadījumus un kārtību, kādā personas, kas atzītas par nederīgām militārajam dienestam tiek noņemtas no OMD uzskaites. Likuma 19.panta pirmās daļas 4.punkts paredz, ka MDIC vadītājs pieņem lēmumu iesaucamo noņemt no uzskaites veselības stāvokļa dēļ saskaņā ar Likuma 21.panta trešo daļu, taču personas, kas var tikt noņemtas no OMD uzskaites, minētas Likuma 21.panta ceturtajā daļā. Līdz ar to nepiec iešams precizēt likuma 19.panta pirmās daļas 4.punktā paredzēto atsauci uz 21.pantu.Pamatojoties uz Ministru kabineta sēdes 07.01.2003. protokola Nr.1 82.§ un Ministru kabineta 10.01.2003. rīkojumu Nr.7 Par Labklājības ministrijas reorganizāciju un Veselības ministrijas izveidošanu ar 01.02.2003. izveidota Veselības ministrija, kura ir Labklājības ministrijas tiesību un pienākumu pārņēmēja atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai Veselības ministrijas kompetencei. Reorganizējot Labklājības ministriju, Veselības ministrijai ir nodotas valsts politikas izstrādāšanas un īstenošanas funkcijas veselības aprūpes, sabiedrības veselības, vides veselības jomā. Likums paredz, ka Ministru kabineta izveidotā Militārā dienesta iesaukšanas kontroles komisija (M DIKK) ir tiesīga kontrolēt un pārskatīt MDIC pieņemtos lēmumus, tai skaitā iesaucamo veselības stāvokļa novērtēšanu. Lai īstenotu Veselības ministrijai nodotās valsts politikas funkcijas veselības aprūpes, sabiedrības veselības, vides veselības jomā, MDIKK sastāvs būtu papildināms ar Veselības ministrijas pilnvarotu pārstāvi. |
|||||
2. Likuma projekta būtība |
Likumprojekts paredz precizēt to amatpersonu loku, kas tiesīgas pieņemt lēmumu par personu ieskaitīšanu dienestam rezervē. Vienlaikus tiek precizēta atsauce uz likuma normām un papildināts Likuma 26.pants ar jaunu apakšpunktu, kurš paredz MDIKK sastāvā iekļaut Veselības ministrijas pilnvarotu pārstāvi. |
|||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
5.Cita informācija |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
tūkst. Ls |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņē mumos |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. Likumprojekta īstenošana ir paredzēta Valsts aizsardzības finansēšanas likumā noteiktā finansējuma ietvaros |
|||||
IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1.Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta N r.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
4. Cita informācija |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Likumprojekts ðo jomu neskar.
|
|||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde
|
||||||
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Papildus institūciju izveide nav nepieciešama. Visas saistības tiks veiktas esošo institūciju kompetences ietvaros. |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Aizsardzības ministrs A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Dokumenta autors |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
A.Rimða |
10.06.2004. 08:50
A.Rimða tel.:7335128
anita.rimsa@mod.gov.lv