Likumprojekts
Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā
Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 9.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"II nodaļa
Lauku atbalsta dienesta funkcijas un finansēšanas avoti".
2. 3.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde" ar vārdiem "padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde";
izslēgt otro, trešo un ceturto daļu.
3. 4.pantā:
izslēgt pirmās daļas 1., 3., 6., 7., 10., 11., 14. un 15.punktu;
papildināt pirmo daļu ar 19., 20., 21., 22. un 23.punktu šādā redakcijā:
"19) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē eksporta izdevumus;
20) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu;
21) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas;
22) veic ražotāju grupu atzīšanu un to atzīšanas kontroli;
23) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai.";
izslēgt otro, trešo un ceturto daļu.
4. 5.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "valsts funkciju" ar vārdiem "valsts pārvaldes funkciju";
aizstāt pirmās daļas 2.punktā vārdus "zemkopības ministra apstiprinātu cenrādi" ar vārdiem "normatīvajiem aktiem par maksas pakalpojumiem".
5. Izslēgt 6.pantu.
6. Izteikt III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"III nodaļa
Dienesta amatpersonu un darbinieku tiesības".
7. Izslēgt 7., 8., 9. un 10.pantu.
8. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:
"13.pants. Dienesta un tā amatpersonu izdoto administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
Dienesta un tā amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt un pārsūdzēt saskaņā ar Administratīvā procesa likumu šādā kārtībā:
1) pārvaldes struktūrvienību vadītāju izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu attiecīgās pārvaldes vadītājam;
2) Dienesta centrālā aparāta struktūrvienību amatpersonu un pārvalžu vadītāju izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Dienesta direktoram;
3) Dienesta direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā."
9. Pārejas noteikumos:
izslēgt 6.punktā skaitļus un vārdus "9.panta 8.punktā, 10.panta 3.punktā";
papildināt pārejas noteikumus ar 8. un 9.punktu šādā redakcijā:
"8. Likuma 4.panta pirmās daļas 19., 20., 21., 22. un 23.punkts stājas spēkā 2004.gada 1.maijā.
9. Līdz Lauku atbalsta dienesta nolikuma spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir piemērojami Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra noteikumi Nr.366 "Lauku atbalsta dienesta nolikums", ciktāl tie nav pretrunā ar likumu."
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Kā tas deklarēts Latvijas Republikas iestāšanās Eiropas Savienībā (turpmāk ES) oficiālajā dokumentu sadaļā Lauksaimniecība, Latvija ir gatava pilnībā pārņemt visu acquis communautaire un uzņemties dalībvalsts saistības ES Kopējās lauksaimniecības politikas jomā (turpmāk KLP) līdz ar iestāšanās brīdi ES. Zemkopības ministrija lielāko daļu nacionālās likumdošanas ir harmonizējusi atbilstoši ES tiesību aktiem, tādējādi nodrošinot KLP mehānismu pārņemšanu. Lai pilnībā sasniegtu deklarēto mērķi, lai nodrošinātu vienotas maksājumu aģentūras izveidošanas nosacījuma izpildi, Lauku atbalsta dienestam ir nepieciešams uzņemties noteiktu KLP funkciju administrēšanu. 2002.gada 6.jūnijā pieņemtais Valsts pārvaldes iekārtas likums maina valsts pārvaldes jēgas izpratni, iestāžu padotības noteikšanas sistēmu, pieprasa valsts pārvaldē nodrošināt hierarhisko saikni un realizēt to atbilstoši iestādes veicamajām funkcijām, maina jēdzienu par juridisko personu valsts pārvaldē, uzliek par pienākumu iestādēm realizēt savstarpējo sadarbību likumā noteiktajā kārtībā, pieprasa precizēt valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas kārtību, groza terminoloģiju. Ņemot vērā likuma Pārejas noteikumu 2. un 3.punktā noteikto, Ministru kabinetam līdz 2005.gada 1.janvārim jānodrošina valsts pārvaldes atbilstība Valsts pārvaldes iekārtas likumam un līdz 2004.gada 1.janvārim jāizstrādā un jāiesniedz Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos. Lai ieviestu Valsts pārvaldes iekārtas likumu, panāktu vienotu pieeju valsts pārvaldes institucionālās un funkcionālās sistēmas sakārtošanai, ir sagatavoti grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā. Šobrīd Lauku atbalsta dienesta likumā noteikta Lauku atbalsta dienesta (turpmāk Dienests) struktūra un funkcijas, nosauktas amatpersonas un darbinieki, noteikti viņu pienākumi un tiesības, kā arī paredzēta amatpersonu lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nosaka, ka Lauku atbalsta dienests: 1. administrē eksporta atmaksas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā: 2. administrē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu; 3. administrē augkopības produkcijas ražošanas kvotas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 4. veic ražotāju grupu atzīšanu un to darbības kontroli; 5. sniedz informāciju Eiropas Komisijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Likumprojekts paredz, ka augstāk minētās normas stāsies spēkā 2004.gada 1.maijā. Likumprojekts izstrādāts, lai saskaņotu Lauku atbalsta dienesta likuma normas ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto. Tas cita starpā nosaka, ka Ministru kabineta iestādes nav juridiskas personas, kā arī to struktūra, amatpersonu tiesības un pienākumi ir nosakāmi iestāžu nolikumā. Ar likumprojekta stāšanos spēkā tiks panākta Lauku atbalsta dienesta likuma atbilstība Valsts pārvaldes iekārtas likumam. Līdz šim likumā paredzētās funkcijas tiks paredzētas iestādes nolikumā un reglamentā. Izstrādātais normatīvā akta projekts Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā precizē Dienesta padotību, paredz sakārtot likuma uzbūvi, papildina apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. Paredzēts svītrot likuma normas: - kur noteikts, ka Dienests ir juridiska persona; - par Dienesta struktūru (nolikumā regulējams jautājums); - par vairākām Dienesta funkcijām (pārskatāmas un atrunājamas Lauku atbalsta dienesta nolikumā); - par Dienesta direktoru un citu amatpersonu un darbinieku iecelšanu amatā, viņu tiesībām un pienākumiem (nolikuma un reglamenta jautājums). |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Koordinētā tirgū efektīvāk tiks izmantoti ražošanas resursi, tirdzniecības uzņēmumiem tiks atvieglota produkcijas pieprasījuma nodrošināšana, kā arī tiks nodrošināta atbalsta un kompensējošo maksājumu saņemšana. Palielināsies administratīvo procedūru daudzums. Normatīvā akta projekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam apstiprināt Dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi. Šobrīd tādas tiesības ir zemkopības ministram. Precizēta Dienesta amatpersonu lēmumu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2004. |
2005. |
2006. |
2007. |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: |
318,2 |
351,8 |
351,8 |
351,8 |
351,8 |
|||||||
2.1. Ražotāju grupu atzīšana un darbības kontrole |
16,3 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
|||||||
2.2. Piena produkcijas kvotu administrēšana |
16,3 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
|||||||
2.3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana |
24,5 |
27,1 |
27,1 |
27,1 |
27,1 |
|||||||
2.4. Eksporta atmaksu administrēšana |
204,0 |
225,5 |
225,5 |
225,5 |
225,5 |
|||||||
2.5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai |
57,1 |
63,2 |
63,2 |
63,2 |
63,2 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
- 318,2 |
- 351,8 |
- 351,8 |
- 351,8 |
- 351,8 |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
318,2 |
351,8 |
351,8 |
351,8 |
351,8 |
|||||||
5.1. Veicot funkciju ražotāju grupu atzīšana un darbības kontrole, administrēšanai papildus nepieciešamas 2 štata vietas. |
16,320 |
18,590 |
18,590 |
18,590 |
18,590 |
|||||||
Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 2) |
9,000 |
10,800 |
10,800 |
10,800 |
10,800 |
|||||||
Pārējie kārtējie izdevumi |
5,806 |
7,276 |
7,276 |
7,276 |
7,276 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
VSAO iemaksas (24,09 %) |
2,168 |
2,602 |
2,602 |
2,602 |
2,602 |
|||||||
Telpu īre (9 Ls/m2 x 9m2 mēnesī x 2) |
1,502 |
1,944 |
1,944 |
1,944 |
1,944 |
|||||||
Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 2) |
0,460 |
0,720 |
0,720 |
0,720 |
0,720 |
|||||||
Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/ gadā x 2) |
0,200 |
0,240 |
0,240 |
0,240 |
0,240 |
|||||||
Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 2) |
0,280 |
0,336 |
0,336 |
0,336 |
0,336 |
|||||||
Inventārs (48 Ls/gadā x 2) |
0,080 |
0,096 |
0,096 |
0,096 |
0,096 |
|||||||
Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 2) |
0,367 |
0,440 |
0,440 |
0,440 |
0,440 |
|||||||
Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 2) |
0,027 |
0,032 |
0,032 |
0,032 |
0,032 |
|||||||
Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 2) |
0,467 |
0,560 |
0,560 |
0,560 |
0,560 |
|||||||
Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 2) |
0,117 |
0,140 |
0,140 |
0,140 |
0,140 |
|||||||
Tipogrāfiskie pakalpojumi (administrēš. dok.) (68 Ls/gadā x 2) |
0,113 |
0,136 |
0,136 |
0,136 |
0,136 |
|||||||
Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 2) |
0,025 |
0,030 |
0,030 |
0,030 |
0,030 |
|||||||
Kapitālie izdevumi |
1,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta) |
1,000 |
|
|
|
|
|||||||
Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā) |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
|||||||
5.2. soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu (informācijas saņemšana, debitoru uzskaite, parādu iekasēšana, atskaišu sagatavošana) papildus nepieciešamas 2 štata vietas. |
16,320 |
18,590 |
18,590 |
18,590 |
18,590 |
|||||||
Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 2) |
9,000 |
10,800 |
10,800 |
10,800 |
10,800 |
|||||||
Pārējie kārtējie izdevumi |
5,806 |
7,276 |
7,276 |
7,276 |
7,276 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
VSAO iemaksas (24,09 %) |
2,168 |
2,602 |
2,602 |
2,602 |
2,602 |
|||||||
Telpu īre (9 Ls/m2 x 9 m2 mēnesī x 2) |
1,502 |
1,944 |
1,944 |
1,944 |
1,944 |
|||||||
Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 2) |
0,460 |
0,720 |
0,720 |
0,720 |
0,720 |
|||||||
Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 2) |
0,200 |
0,240 |
0,240 |
0,240 |
0,240 |
|||||||
Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 2) |
0,280 |
0,336 |
0,336 |
0,336 |
0,336 |
|||||||
Inventārs (48 Ls/gadā x 2) |
0,080 |
0,096 |
0,096 |
0,096 |
0,096 |
|||||||
Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 2) |
0,367 |
0,440 |
0,440 |
0,440 |
0,440 |
|||||||
Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 2) |
0,027 |
0, 032 |
0, 032 |
0,032 |
0,032 |
|||||||
Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 2) |
0,467 |
0,560 |
0,560 |
0,560 |
0,560 |
|||||||
Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 2) |
0,117 |
0,140 |
0,140 |
0,140 |
0,140 |
|||||||
Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 2) |
0,113 |
0,136 |
0,136 |
0,136 |
0,136 |
|||||||
Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 2) |
0,025 |
0,030 |
0,030 |
0,030 |
0,030 |
|||||||
Kapitālie izdevumi |
1,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta) |
1,000 |
|
|
|
|
|||||||
Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā) |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
0,514 |
|||||||
5.3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšanai papildus nepieciešamas 3 štata vietas. |
24,480 |
27,885 |
27,885 |
27,885 |
27,885 |
|||||||
Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 3) |
13,500 |
16,200 |
16,200 |
16,200 |
16,200 |
|||||||
Pārējie kārtējie izdevumi |
8,709 |
10, 914 |
10, 914 |
10,914 |
10,914 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
VSAO iemaksas (24,09 %) |
3,252 |
3,903 |
3,903 |
3,903 |
3,903 |
|||||||
Telpu īre (9 Ls/m2 x 9m2 mēnesī x 3) |
2,254 |
2,916 |
2,916 |
2,916 |
2,916 |
|||||||
Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 3) |
0,690 |
1,080 |
1,080 |
1,080 |
1,080 |
|||||||
Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 3) |
0,300 |
0,360 |
0,360 |
0,360 |
0,360 |
|||||||
Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 3) |
0,420 |
0,504 |
0,504 |
0,504 |
0,504 |
|||||||
Inventārs (48 Ls/gadā x 3) |
0,120 |
0,144 |
0,144 |
0,144 |
0,144 |
|||||||
Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 3) |
0,550 |
0,660 |
0,660 |
0,660 |
0,660 |
|||||||
Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 3) |
0,040 |
0,048 |
0,048 |
0,048 |
0,048 |
|||||||
Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 3) |
0,700 |
0,840 |
0,840 |
0,840 |
0,840 |
|||||||
Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 3) |
0,175 |
0,210 |
0,210 |
0,210 |
0,210 |
|||||||
Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 3) |
0,170 |
0,204 |
0,204 |
0,204 |
0,204 |
|||||||
Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 3) |
0,038 |
0,045 |
0,045 |
0,045 |
0,045 |
|||||||
Kapitālie izdevumi |
2,271 |
0,771 |
0,771 |
0,771 |
0,771 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta) |
1,500 |
|
|
|
|
|||||||
Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā) |
0,771 |
0,771 |
0,771 |
0,771 |
0,771 |
|||||||
5.4. Veicot eksporta kompensāciju administrēšanu papildus nepieciešamas 25 štata vietas. |
203,993 |
232,371 |
232,371 |
232,371 |
232,371 |
|||||||
Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 25) |
112,500 |
135,000 |
135,000 |
135,000 |
135,000 |
|||||||
Pārējie kārtējie izdevumi |
72,568 |
90,946 |
90,946 |
90,946 |
90,946 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
VSAO iemaksas (24,09 %) |
27,101 |
32,521 |
32,521 |
32,521 |
32,521 |
|||||||
Telpu īre (9 Ls/m2 x 9 m2 mēnesī x 25) |
18,780 |
24,300 |
24,300 |
24,300 |
24,300 |
|||||||
Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 25) |
5,750 |
9,000 |
9,000 |
9,000 |
9,000 |
|||||||
Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 25) |
2,500 |
3,000 |
3,000 |
3,000 |
3,000 |
|||||||
Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 25) |
3,500 |
4,200 |
4,200 |
4,200 |
4,200 |
|||||||
Inventārs (48 Ls/gadā x 25) |
1,000 |
1,200 |
1,200 |
1,200 |
1,200 |
|||||||
Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 25) |
4,583 |
5,500 |
5,500 |
5,500 |
5,500 |
|||||||
Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 25) |
0,333 |
0,400 |
0,400 |
0,400 |
0,400 |
|||||||
Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 25) |
5,833 |
7,000 |
7,000 |
7,000 |
7,000 |
|||||||
Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 25) |
1,458 |
1,750 |
1,750 |
1,750 |
1,750 |
|||||||
Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 25) |
1,417 |
1,700 |
1,700 |
1,700 |
1,700 |
|||||||
Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 25) |
0,313 |
0,375 |
0,375 |
0,375 |
0,375 |
|||||||
Kapitālie izdevumi |
18,925 |
6,425 |
6,425 |
6,425 |
6,425 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta) |
12,500 |
|
|
|
|
|||||||
Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā) |
6,425 |
6,425 |
6,425 |
6,425 |
6,425 |
|||||||
5.5.Veicot funkciju informācijas sniegšana Eiropas Komisijai, administrēšanai papildus nepieciešamas 7 štata vietas. |
57,117 |
65,064 |
65,064 |
65,064 |
65,064 |
|||||||
Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 7) |
31,500 |
37,800 |
37,800 |
37,800 |
37,800 |
|||||||
Pārējie kārtējie izdevumi |
20,318 |
25,465 |
25,465 |
25,465 |
25,465 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
VSAO iemaksas (24,09 %) |
7,588 |
9,106 |
9,106 |
9,106 |
9,106 |
|||||||
Telpu īre (9 Ls/m2 x 9 m2 mēnesī 12 x 7) |
5,258 |
6,804 |
6,804 |
6,804 |
6,804 |
|||||||
Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 7) |
1,610 |
2,520 |
2,520 |
2,520 |
2,520 |
|||||||
Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 7) |
0,700 |
0,840 |
0,840 |
0,840 |
0,840 |
|||||||
Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 7) |
0,980 |
1,176 |
1,176 |
1,176 |
1,176 |
|||||||
Inventārs (48 Ls/gadā x 7) |
0,280 |
0,336 |
0,336 |
0,336 |
0,336 |
|||||||
Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 7) |
1,283 |
1,540 |
1,540 |
1,540 |
1,540 |
|||||||
Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 7) |
0,093 |
0,112 |
0,112 |
0,112 |
0,112 |
|||||||
Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 7) |
1,633 |
1,960 |
1,960 |
1,960 |
1,960 |
|||||||
Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 7) |
0,408 |
0,490 |
0,490 |
0,490 |
0,490 |
|||||||
Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 7) |
0,397 |
0,476 |
0,476 |
0,476 |
0,476 |
|||||||
Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 7) |
0,088 |
0,105 |
0,105 |
0,105 |
0,105 |
|||||||
Kapitālie izdevumi |
5,299 |
1,799 |
1,799 |
1,799 |
1,799 |
|||||||
t.sk. |
||||||||||||
Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta) |
3,500 |
|
|
|
|
|||||||
Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā) |
1,799 |
1,799 |
1,799 |
1,799 |
1,799 |
|||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts tiek finansēts Zemkopības ministrijai piešķirtā budžeta ietvaros. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1. Eksporta atmaksu administrēšana Pēc likumprojekta Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks kārtību, kād ā tiek administrēts Eiropas Savienības Kopējās lauksaimniecības politikas importa un eksporta režīms. 2. Soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu Pēc likumprojekta Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks kārtību, kādā tiks veikti darījumi ar piena ražošanas kvotām, kā arī šo kvotu administrēšanas, kontroles kārtību un soda naudas aprēķināšanu un iekasēšanu. 3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana Pēc likumprojekta Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks kārtību, kādā tiks sadalītas, piešķirtas un administrētas kartupeļu cietes ražošanas kvotas, un noteiks nepieciešamos kontroles un uzraudzības pasākumus. Pamatojoties uz likumu Par cukuru, ir izstrādāti Ministru kabineta 2002.gada 25.jūnija noteikumi Nr.269 Cukura ražošanas kvotu veidi un to piešķiršanas kārtība, virskvotas cukura glabāšanas un realizācijas kārtība, cukurbiešu audzētāju reģistrā iekļaujamā informācija un reģistra uzturēšanas kārtība. 4. Ražotāju grupu atzīšana un to darbības kontrole Pēc likumprojekta Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks atzīšanas kritērijus un kārtību, kādā tiek atzītas un kontrolētas ražotāju grupas. 5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma Pārejas noteikumu 4.punktā noteikto, līdz 2005.gada 1.janvārim nepieciešams izstrādāt jaunu Dienesta nolikumu. Tas ietvers Dienesta uzdevumus, funkcijas un kompetences. Līdz tam paliks spēkā Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra noteikumi Nr.366 Lauku atbalsta dienesta nolikums. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
1. Eksporta atmaksu administrēšana Likumprojekts paredz administrēt eksporta atmaksas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai. 2. Soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu Likumprojekts paredz administrēt soda naudas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu. 3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana Likumprojekts paredz administrēt augkopības produkcijas kvotas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai. 4. Ražotāju grupu atzīšana un darbības kontrole Likumprojekts paredz veikt ražotāju grupu atzīšanu un to darbības kontroli. 5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai Likumprojekts paredz atbilstoši ES noteiktajai kārtībai sniegt nepieciešamo informāciju Eiropas Komisijai. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
1. Eksporta atmaksu administrēšana Eiropas Komisijas 1999.gada 15.aprīļa regula (EK) Nr.800/1999, kas nosaka kopīgus detalizētus noteikumus eksporta atmaksas sistēmas piemērošana lauksaimniecības produktiem. Eiropas Komisijas 2000.gada 13.jūlija regula (EK) Nr.1520/2000, kas nosaka kopīgus detalizētus noteikumus eksporta atmaksas sistēmas piemērošanai noteiktiem lauksaimniecības produktiem, ko eksportē tādu preču veidā, kas nav iekļautas līguma I pielikumā, kā arī atmaksas apjoma noteikšanas kritērijus. 2. Soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu Eiropas Padomes 1999.gada 17.maija regula (EK) Nr.1255/1999 par piena un piena produktu tirgus kopējo organizāciju. Eiropas Padomes 1992.gada 28.decembra regula (EEK) Nr.3950/1992, kas nosaka papildnodevas piena un piena produktu nozarē. 3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana Eiropas Padomes 2000.gada 27.jūlija regula (EK) Nr.1673/2000 par šķiedras linu un kaņepju tirgu kopējo organizāciju. Eiropas Padomes 1994.gada 27.jūlija regula (EK) Nr.1868/94 par kvotas sistēmas ieviešanu kartupeļu cietes ražošanā. 4. Ražotāju grupu atzīšana un to darbības kontrole Eiropas Komisijas 1999.gada 22.decembra regula (EK) Nr.2759/1999, ar kuru izstrādāti noteikumi Padomes regulas Nr.1268/1999 piemērošanai par Kopienas atbalstu pirmspievienošanās pasākumiem lauksaimniecībā un lauku attīstībā Centrālās un Austrumeiropas kandidātvalstīs pirmspievienošanās laikā. Eiropas Padomes 1996.gada 28.oktobra regula (EK) Nr.2200/96 par augļu un dārzeņu tirgus kopēju organizāciju; Eiropas Komisijas 1997.gada 14.marta regula (EK) Nr.478/97, ar kuru izstrādāti detalizēti noteikumi Padomes regulas (EK) Nr.2200/96 piemērošanai par iepriekšēju ražotāju organizāciju atzīšanu. Eiropas Komisijas 1998.gada 7.janvāra regula (EK) 20/98, ar kuru izstrādāti noteikumi Padomes regulas (EK) 2200/96 piemērošanai par atbalstu ražotāju organizācijām, kam piešķirta iepriekšēja atzīšana. Eiropas Padomes 1999.gada 17.decembra regula (EK) Nr.104/2000 par zvejas un akvakultūras produktu tirgus kopējo organizāciju. Eiropas Komisijas 2001.gada 29.novembra regula (EK) Nr.2318/2001, kas nosaka sīki izstrādātus noteikumus Padomes Regulas (EK) Nr.104/2000 piemērošanai par ražotāju organizāciju atzīšanu zivsaimniecības sektorā. |
|||||||||||
5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai Padomes 1999.gada 17.maija regula (EK) Nr.1259/1999, kas nosaka vienotus noteikumus tieša atbalsta plāniem saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku. Padomes 1992.gada 27.novembra regula (EEK) Nr.3508/92, ar ko izveido integrētu administrācijas un kontroles sistēmu konkrētām Kopienas atbalsta shēmām. Padomes 2001.gada 19.jūnija regula (EK) Nr.1244/2001, ar ko groza regulu (EK) Nr.1259/1999, ar ko ievieš kopīgus noteikumus tieša atbalsta shēmām saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku. |
||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
4.panta 19.punktu |
Eiropas Komisijas regulas (EK) Nr.800/1999 49.pants. Eiropas Komisijas regulas (EK) Nr.1520/2000 16.pants. |
Atbilst |
||||||||||
4.panta 20.punktu |
Eiropas Padomes regula (EK) Nr.1255/1999 16.panta 1. un 3.punkts. Eiropas Padomes regula (EEK) Nr.3950/1992 1.pants. |
Atbilst |
||||||||||
4.panta 21.punktu |
Eiropas Padomes regula (EK) Nr.1673/2000 3.pants. Eiropas Padomes regula (EK) Nr.1868/94 1.; 2.; 3.; 4.; 5.; 6.; 7.; 8.pants. |
Atbilst |
||||||||||
4.panta 22.punktu |
Eiropas Padomes regula (EK) Nr.2200/96 par augļu un 11.panta 2., 3.punkts, 12.panta 1.punkts Eiropas Komisijas 2001.gada 29.novembra regulas (EK) Nr.2318/2001, 1.panta 1.punkts |
Atbilst |
||||||||||
4.panta 23.punktu |
Regula (EK) Nr.1259/1999 11.pants |
Atbilst |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padome |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Grozījumu projekts tiek atbalstīts. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Ir informētas Latvijas lauksaimniecības sabiedriskās organizācijas un asociācijas, kuras grozījumus ir apspriedušas ar saviem biedriem. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Notikušas konsultācijas ar Zviedrijas, Vācijas, Holandes, Ungārijas ekspertiem, kā arī ar zivsaimniecības PHARE 2000 projekta īstermiņa ekspertiem. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Funkciju izpildi veiks Lauku atbalsta dienests. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Grozījumi pēc to pieņemšanas tiks publicēti laikrakstā Latvijas Vēstnesis, tiks ievietota informācija internetā. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Zemkopības ministrs M.Roze
04.03.26. 9:43
R.Zapereckis
7027370, Ritvars.Zapereckis@zm.gov.lv
Zemkopības ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
M.Roze |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
D.Malzubre |
R.Zapereckis |