Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā

Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 9.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"II nodaļa

Lauku atbalsta dienesta funkcijas un finansēšanas avoti".

2. 3.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus "pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde" ar vārdiem "padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde";

izslēgt otro, trešo un ceturto daļu.

3. 4.pantā:

izslēgt pirmās daļas 1., 3., 6., 7., 10., 11., 14. un 15.punktu;

papildināt pirmo daļu ar 19., 20., 21., 22. un 23.punktu šādā redakcijā:

"19) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē eksporta izdevumus;

20) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu;

21) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas;

22) veic ražotāju grupu atzīšanu un to atzīšanas kontroli;

23) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai.";

izslēgt otro, trešo un ceturto daļu.

4. 5.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus "valsts funkciju" ar vārdiem "valsts pārvaldes funkciju";

aizstāt pirmās daļas 2.punktā vārdus "zemkopības ministra apstiprinātu cenrādi" ar vārdiem "normatīvajiem aktiem par maksas pakalpojumiem".

5. Izslēgt 6.pantu.

6. Izteikt III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"III nodaļa

Dienesta amatpersonu un darbinieku tiesības".

7. Izslēgt 7., 8., 9. un 10.pantu.

8. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

"13.pants. Dienesta un tā amatpersonu izdoto administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

Dienesta un tā amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt un pārsūdzēt saskaņā ar Administratīvā procesa likumu šādā kārtībā:

1) pārvaldes struktūrvienību vadītāju izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu attiecīgās pārvaldes vadītājam;

2) Dienesta centrālā aparāta struktūrvienību amatpersonu un pārvalžu vadītāju izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Dienesta direktoram;

3) Dienesta direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā."

9. Pārejas noteikumos:

izslēgt 6.punktā skaitļus un vārdus "9.panta 8.punktā, 10.panta 3.punktā";

papildināt pārejas noteikumus ar 8. un 9.punktu šādā redakcijā:

"8. Likuma 4.panta pirmās daļas 19., 20., 21., 22. un 23.punkts stājas spēkā 2004.gada 1.maijā.

9. Līdz Lauku atbalsta dienesta nolikuma spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir piemērojami Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra noteikumi Nr.366 "Lauku atbalsta dienesta nolikums", ciktāl tie nav pretrunā ar likumu."

 

 

 

 

 

Zemkopības ministrs

M.Roze

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Kā tas deklarēts Latvijas Republikas iestāšanās Eiropas Savienībā (turpmāk – ES) oficiālajā dokumentu sadaļā “Lauksaimniecība”, Latvija ir gatava pilnībā pārņemt visu acquis communautaire un uzņemties dalībvalsts saistības ES Kopējās lauksaimniecības politikas jomā (turpmāk – KLP) līdz ar iestāšanās brīdi ES. Zemkopības ministrija lielāko daļu nacionālās likumdošanas ir harmonizējusi atbilstoši ES tiesību aktiem, tādējādi nodrošinot KLP mehānismu pārņemšanu.

Lai pilnībā sasniegtu deklarēto mērķi, lai nodrošinātu vienotas maksājumu aģentūras izveidošanas nosacījuma izpildi, Lauku atbalsta dienestam ir nepieciešams uzņemties noteiktu KLP funkciju administrēšanu.

2002.gada 6.jūnijā pieņemtais Valsts pārvaldes iekārtas likums maina valsts pārvaldes jēgas izpratni, iestāžu padotības noteikšanas sistēmu, pieprasa valsts pārvaldē nodrošināt hierarhisko saikni un realizēt to atbilstoši iestādes veicamajām funkcijām, maina jēdzienu par juridisko personu valsts pārvaldē, uzliek par pienākumu iestādēm realizēt savstarpējo sadarbību likumā noteiktajā kārtībā, pieprasa precizēt valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas kārtību, groza terminoloģiju. Ņemot vērā likuma Pārejas noteikumu 2. un 3.punktā noteikto, Ministru kabinetam līdz 2005.gada 1.janvārim jānodrošina valsts pārvaldes atbilstība Valsts pārvaldes iekārtas likumam un līdz 2004.gada 1.janvārim jāizstrādā un jāiesniedz Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos.

Lai ieviestu Valsts pārvaldes iekārtas likumu, panāktu vienotu pieeju valsts pārvaldes institucionālās un funkcionālās sistēmas sakārtošanai, ir sagatavoti grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā.

Šobrīd Lauku atbalsta dienesta likumā noteikta Lauku atbalsta dienesta (turpmāk – Dienests) struktūra un funkcijas, nosauktas amatpersonas un darbinieki, noteikti viņu pienākumi un tiesības, kā arī paredzēta amatpersonu lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts nosaka, ka Lauku atbalsta dienests:

1. administrē eksporta atmaksas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā:

2. administrē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu;

3. administrē augkopības produkcijas ražošanas kvotas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

4. veic ražotāju grupu atzīšanu un to darbības kontroli;

5. sniedz informāciju Eiropas Komisijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Likumprojekts paredz, ka augstāk minētās normas stāsies spēkā 2004.gada 1.maijā.

Likumprojekts izstrādāts, lai saskaņotu Lauku atbalsta dienesta likuma normas ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto. Tas cita starpā nosaka, ka Ministru kabineta iestādes nav juridiskas personas, kā arī to struktūra, amatpersonu tiesības un pienākumi ir nosakāmi iestāžu nolikumā.

Ar likumprojekta stāšanos spēkā tiks panākta Lauku atbalsta dienesta likuma atbilstība Valsts pārvaldes iekārtas likumam. Līdz šim likumā paredzētās funkcijas tiks paredzētas iestādes nolikumā un reglamentā.

Izstrādātais normatīvā akta projekts “Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā” precizē Dienesta padotību, paredz sakārtot likuma uzbūvi, papildina apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. Paredzēts svītrot likuma normas:

- kur noteikts, ka Dienests ir juridiska persona;

- par Dienesta struktūru (nolikumā regulējams jautājums);

- par vairākām Dienesta funkcijām (pārskatāmas un atrunājamas Lauku atbalsta dienesta nolikumā);

- par Dienesta direktoru un citu amatpersonu un darbinieku iecelšanu amatā, viņu tiesībām un pienākumiem (nolikuma un reglamenta jautājums).

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Koordinētā tirgū efektīvāk tiks izmantoti ražošanas resursi, tirdzniecības uzņēmumiem tiks atvieglota produkcijas pieprasījuma nodrošināšana, kā arī tiks nodrošināta atbalsta un kompensējošo maksājumu saņemšana. Palielināsies administratīvo procedūru daudzums.

Normatīvā akta projekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam apstiprināt Dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi. Šobrīd tādas tiesības ir zemkopības ministram.

Precizēta Dienesta amatpersonu lēmumu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. Ls)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

2004.

2005.

2006.

2007.

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

318,2

351,8

351,8

351,8

351,8

2.1. Ražotāju grupu atzīšana un darbības kontrole

16,3

18,0

18,0

18,0

18,0

2.2. Piena produkcijas kvotu administrēšana

16,3

18,0

18,0

18,0

18,0

2.3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana

24,5

27,1

27,1

27,1

27,1

2.4. Eksporta atmaksu administrēšana

204,0

225,5

225,5

225,5

225,5

2.5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai

57,1

63,2

63,2

63,2

63,2

3. Finansiālā ietekme

- 318,2

- 351,8

- 351,8

- 351,8

- 351,8

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

318,2

351,8

351,8

351,8

351,8

5.1. Veicot funkciju ražotāju grupu atzīšana un darbības kontrole, administrēšanai papildus nepieciešamas 2 štata vietas.

16,320

18,590

18,590

18,590

18,590

Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 2)

9,000

10,800

10,800

10,800

10,800

Pārējie kārtējie izdevumi

5,806

7,276

7,276

7,276

7,276

t.sk.

         

VSAO iemaksas (24,09 %)

2,168

2,602

2,602

2,602

2,602

Telpu īre (9 Ls/m2 x 9m2 mēnesī x 2)

1,502

1,944

1,944

1,944

1,944

Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 2)

0,460

0,720

0,720

0,720

0,720

Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/ gadā x 2)

0,200

0,240

0,240

0,240

0,240

Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 2)

0,280

0,336

0,336

0,336

0,336

Inventārs (48 Ls/gadā x 2)

0,080

0,096

0,096

0,096

0,096

Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 2)

0,367

0,440

0,440

0,440

0,440

Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 2)

0,027

0,032

0,032

0,032

0,032

Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 2)

0,467

0,560

0,560

0,560

0,560

Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 2)

0,117

0,140

0,140

0,140

0,140

Tipogrāfiskie pakalpojumi (administrēš. dok.) (68 Ls/gadā x 2)

0,113

0,136

0,136

0,136

0,136

Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 2)

0,025

0,030

0,030

0,030

0,030

Kapitālie izdevumi

1,514

0,514

0,514

0,514

0,514

t.sk.

         

Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta)

1,000

–

–

–

–

Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā)

0,514

0,514

0,514

0,514

0,514

5.2. soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu (informācijas saņemšana, debitoru uzskaite, parādu iekasēšana, atskaišu sagatavošana) papildus nepieciešamas 2 štata vietas.

16,320

18,590

18,590

18,590

18,590

Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 2)

9,000

10,800

10,800

10,800

10,800

Pārējie kārtējie izdevumi

5,806

7,276

7,276

7,276

7,276

t.sk.

         

VSAO iemaksas (24,09 %)

2,168

2,602

2,602

2,602

2,602

Telpu īre (9 Ls/m2 x 9 m2 mēnesī x 2)

1,502

1,944

1,944

1,944

1,944

Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 2)

0,460

0,720

0,720

0,720

0,720

Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 2)

0,200

0,240

0,240

0,240

0,240

Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 2)

0,280

0,336

0,336

0,336

0,336

Inventārs (48 Ls/gadā x 2)

0,080

0,096

0,096

0,096

0,096

Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 2)

0,367

0,440

0,440

0,440

0,440

Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 2)

0,027

0, 032

0, 032

0,032

0,032

Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 2)

0,467

0,560

0,560

0,560

0,560

Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 2)

0,117

0,140

0,140

0,140

0,140

Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 2)

0,113

0,136

0,136

0,136

0,136

Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 2)

0,025

0,030

0,030

0,030

0,030

Kapitālie izdevumi

1,514

0,514

0,514

0,514

0,514

t.sk.

         

Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta)

1,000

–

–

–

–

Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā)

0,514

0,514

0,514

0,514

0,514

5.3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšanai papildus nepieciešamas 3 štata vietas.

24,480

27,885

27,885

27,885

27,885

Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 3)

13,500

16,200

16,200

16,200

16,200

Pārējie kārtējie izdevumi

8,709

10, 914

10, 914

10,914

10,914

t.sk.

         

VSAO iemaksas (24,09 %)

3,252

3,903

3,903

3,903

3,903

Telpu īre (9 Ls/m2 x 9m2 mēnesī x 3)

2,254

2,916

2,916

2,916

2,916

Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 3)

0,690

1,080

1,080

1,080

1,080

Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 3)

0,300

0,360

0,360

0,360

0,360

Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 3)

0,420

0,504

0,504

0,504

0,504

Inventārs (48 Ls/gadā x 3)

0,120

0,144

0,144

0,144

0,144

Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 3)

0,550

0,660

0,660

0,660

0,660

Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 3)

0,040

0,048

0,048

0,048

0,048

Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 3)

0,700

0,840

0,840

0,840

0,840

Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 3)

0,175

0,210

0,210

0,210

0,210

Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 3)

0,170

0,204

0,204

0,204

0,204

Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 3)

0,038

0,045

0,045

0,045

0,045

Kapitālie izdevumi

2,271

0,771

0,771

0,771

0,771

t.sk.

         

Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta)

1,500

–

–

–

–

Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā)

0,771

0,771

0,771

0,771

0,771

5.4. Veicot eksporta kompensāciju administrēšanu papildus nepieciešamas 25 štata vietas.

203,993

232,371

232,371

232,371

232,371

Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 25)

112,500

135,000

135,000

135,000

135,000

Pārējie kārtējie izdevumi

72,568

90,946

90,946

90,946

90,946

t.sk.

         

VSAO iemaksas (24,09 %)

27,101

32,521

32,521

32,521

32,521

Telpu īre (9 Ls/m2 x 9 m2 mēnesī x 25)

18,780

24,300

24,300

24,300

24,300

Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 25)

5,750

9,000

9,000

9,000

9,000

Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 25)

2,500

3,000

3,000

3,000

3,000

Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 25)

3,500

4,200

4,200

4,200

4,200

Inventārs (48 Ls/gadā x 25)

1,000

1,200

1,200

1,200

1,200

Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 25)

4,583

5,500

5,500

5,500

5,500

Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 25)

0,333

0,400

0,400

0,400

0,400

Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 25)

5,833

7,000

7,000

7,000

7,000

Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 25)

1,458

1,750

1,750

1,750

1,750

Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 25)

1,417

1,700

1,700

1,700

1,700

Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 25)

0,313

0,375

0,375

0,375

0,375

Kapitālie izdevumi

18,925

6,425

6,425

6,425

6,425

t.sk.

         

Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta)

12,500

–

–

–

–

Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā)

6,425

6,425

6,425

6,425

6,425

5.5.Veicot funkciju informācijas sniegšana Eiropas Komisijai, administrēšanai papildus nepieciešamas 7 štata vietas.

57,117

65,064

65,064

65,064

65,064

Atalgojums (305 Ls/mēnesī x 7)

31,500

37,800

37,800

37,800

37,800

Pārējie kārtējie izdevumi

20,318

25,465

25,465

25,465

25,465

t.sk.

         

VSAO iemaksas (24,09 %)

7,588

9,106

9,106

9,106

9,106

Telpu īre (9 Ls/m2 x 9 m2 mēnesī 12 x 7)

5,258

6,804

6,804

6,804

6,804

Sakaru pakalpojumu apmaksa - telefoni, pasta pakalpojumi (30 Ls/mēnesī x 7)

1,610

2,520

2,520

2,520

2,520

Maksa par degvielu, transportlīdzekļu uzturēšana un remonts, apdrošināšana (120 Ls/gadā x 7)

0,700

0,840

0,840

0,840

0,840

Kancelejas preces un materiāli (14 Ls/mēnesī x 7)

0,980

1,176

1,176

1,176

1,176

Inventārs (48 Ls/gadā x 7)

0,280

0,336

0,336

0,336

0,336

Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa (220 Ls/gadā x 7)

1,283

1,540

1,540

1,540

1,540

Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana (16 Ls/gadā x 7)

0,093

0,112

0,112

0,112

0,112

Komandējuma izdevumi (280 Ls/gadā x 7)

1,633

1,960

1,960

1,960

1,960

Ēku, būvju un telpu remonts (70 Ls/gadā x 7)

0,408

0,490

0,490

0,490

0,490

Tipogrāfiskie pakalpojumi (68 Ls/gadā x 7)

0,397

0,476

0,476

0,476

0,476

Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu apmaksa (15 Ls/gadā x 7)

0,088

0,105

0,105

0,105

0,105

Kapitālie izdevumi

5,299

1,799

1,799

1,799

1,799

t.sk.

         

Darba vietas aprīkošana (500 Ls viena darba vieta)

3,500

–

–

–

–

Izdevumi pārējām kapitālajām iegādēm (faksi, dokumentu smalcinātāji, seifi u.c. - 257 Ls uz cilvēku gadā)

1,799

1,799

1,799

1,799

1,799

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts tiek finansēts Zemkopības ministrijai piešķirtā budžeta ietvaros.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

1. Eksporta atmaksu administrēšana

Pēc likumprojekta “Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību” pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks kārtību, kād ā tiek administrēts Eiropas Savienības Kopējās lauksaimniecības politikas importa un eksporta režīms.

2. Soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu

Pēc likumprojekta “Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību” pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks kārtību, kādā tiks veikti darījumi ar piena ražošanas kvotām, kā arī šo kvotu administrēšanas, kontroles kārtību un soda naudas aprēķināšanu un iekasēšanu.

3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana

Pēc likumprojekta “Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību” pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks kārtību, kādā tiks sadalītas, piešķirtas un administrētas kartupeļu cietes ražošanas kvotas, un noteiks nepieciešamos kontroles un uzraudzības pasākumus.

Pamatojoties uz likumu “Par cukuru”, ir izstrādāti Ministru kabineta 2002.gada 25.jūnija noteikumi Nr.269 “Cukura ražošanas kvotu veidi un to piešķiršanas kārtība, virskvotas cukura glabāšanas un realizācijas kārtība, cukurbiešu audzētāju reģistrā iekļaujamā informācija un reģistra uzturēšanas kārtība”.

4. Ražotāju grupu atzīšana un to darbības kontrole

Pēc likumprojekta “Likums par lauksaimniecību un lauku attīstību” pieņemšanas Saeimā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks atzīšanas kritērijus un kārtību, kādā tiek atzītas un kontrolētas ražotāju grupas.

5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai

Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma Pārejas noteikumu 4.punktā noteikto, līdz 2005.gada 1.janvārim nepieciešams izstrādāt jaunu Dienesta nolikumu. Tas ietvers Dienesta uzdevumus, funkcijas un kompetences.

Līdz tam paliks spēkā Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra noteikumi Nr.366 “Lauku atbalsta dienesta nolikums”.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

1. Eksporta atmaksu administrēšana

Likumprojekts paredz administrēt eksporta atmaksas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.

2. Soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu Likumprojekts paredz administrēt soda naudas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu.

3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana

Likumprojekts paredz administrēt augkopības produkcijas kvotas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.

4. Ražotāju grupu atzīšana un darbības kontrole

Likumprojekts paredz veikt ražotāju grupu atzīšanu un to darbības kontroli.

5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai

Likumprojekts paredz atbilstoši ES noteiktajai kārtībai sniegt nepieciešamo informāciju Eiropas Komisijai.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

1. Eksporta atmaksu administrēšana

Eiropas Komisijas 1999.gada 15.aprīļa regula (EK) Nr.800/1999, kas nosaka kopīgus detalizētus noteikumus eksporta atmaksas sistēmas piemērošana lauksaimniecības produktiem.

Eiropas Komisijas 2000.gada 13.jūlija regula (EK) Nr.1520/2000, kas nosaka kopīgus detalizētus noteikumus eksporta atmaksas sistēmas piemērošanai noteiktiem lauksaimniecības produktiem, ko eksportē tādu preču veidā, kas nav iekļautas līguma I pielikumā, kā arī atmaksas apjoma noteikšanas kritērijus.

2. Soda naudas administrēšana par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu

Eiropas Padomes 1999.gada 17.maija regula (EK) Nr.1255/1999 par piena un piena produktu tirgus kopējo organizāciju.

Eiropas Padomes 1992.gada 28.decembra regula (EEK) Nr.3950/1992, kas nosaka papildnodevas piena un piena produktu nozarē.

3. Augkopības produkcijas kvotu administrēšana

Eiropas Padomes 2000.gada 27.jūlija regula (EK) Nr.1673/2000 par šķiedras linu un kaņepju tirgu kopējo organizāciju.

Eiropas Padomes 1994.gada 27.jūlija regula (EK) Nr.1868/94 par kvotas sistēmas ieviešanu kartupeļu cietes ražošanā.

4. Ražotāju grupu atzīšana un to darbības kontrole

Eiropas Komisijas 1999.gada 22.decembra regula (EK) Nr.2759/1999, ar kuru izstrādāti noteikumi Padomes regulas Nr.1268/1999 piemērošanai par Kopienas atbalstu pirmspievienošanās pasākumiem lauksaimniecībā un lauku attīstībā Centrālās un Austrumeiropas kandidātvalstīs pirmspievienošanās laikā.

Eiropas Padomes 1996.gada 28.oktobra regula (EK) Nr.2200/96 par augļu un dārzeņu tirgus kopēju organizāciju;

Eiropas Komisijas 1997.gada 14.marta regula (EK) Nr.478/97, ar kuru izstrādāti detalizēti noteikumi Padomes regulas (EK) Nr.2200/96 piemērošanai par iepriekšēju ražotāju organizāciju atzīšanu.

Eiropas Komisijas 1998.gada 7.janvāra regula (EK) 20/98, ar kuru izstrādāti noteikumi Padomes regulas (EK) 2200/96 piemērošanai par atbalstu ražotāju organizācijām, kam piešķirta iepriekšēja atzīšana.

Eiropas Padomes 1999.gada 17.decembra regula (EK) Nr.104/2000 par zvejas un akvakultūras produktu tirgus kopējo organizāciju.

Eiropas Komisijas 2001.gada 29.novembra regula (EK) Nr.2318/2001, kas nosaka sīki izstrādātus noteikumus Padomes Regulas (EK) Nr.104/2000 piemērošanai par ražotāju organizāciju atzīšanu zivsaimniecības sektorā.

5. Informācijas sniegšana Eiropas Komisijai

Padomes 1999.gada 17.maija regula (EK) Nr.1259/1999, kas nosaka vienotus noteikumus tieša atbalsta plāniem saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku.

Padomes 1992.gada 27.novembra regula (EEK) Nr.3508/92, ar ko izveido integrētu administrācijas un kontroles sistēmu konkrētām Kopienas atbalsta shēmām.

Padomes 2001.gada 19.jūnija regula (EK) Nr.1244/2001, ar ko groza regulu (EK) Nr.1259/1999, ar ko ievieš kopīgus noteikumus tieša atbalsta shēmām saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku.

2.tabula

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/

neatbilst)

Komentāri

4.panta 19.punktu

Eiropas Komisijas regulas (EK) Nr.800/1999 49.pants.

Eiropas Komisijas regulas (EK) Nr.1520/2000 16.pants.

Atbilst

 

4.panta 20.punktu

Eiropas Padomes regula (EK) Nr.1255/1999 16.panta 1. un 3.punkts.

Eiropas Padomes regula (EEK) Nr.3950/1992 1.pants.

Atbilst

 

4.panta 21.punktu

Eiropas Padomes regula (EK) Nr.1673/2000 3.pants.

Eiropas Padomes regula (EK) Nr.1868/94 1.; 2.; 3.; 4.; 5.; 6.; 7.; 8.pants.

Atbilst

 

4.panta 22.punktu

Eiropas Padomes regula (EK) Nr.2200/96 par augļu un 11.panta 2., 3.punkts, 12.panta 1.punkts

Eiropas Komisijas 2001.gada 29.novembra regulas (EK) Nr.2318/2001, 1.panta 1.punkts

Atbilst

 

4.panta 23.punktu

Regula (EK) Nr.1259/1999 11.pants

Atbilst

 

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padome

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Grozījumu projekts tiek atbalstīts.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Ir informētas Latvijas lauksaimniecības sabiedriskās organizācijas un asociācijas, kuras grozījumus ir apspriedušas ar saviem biedriem.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Notikušas konsultācijas ar Zviedrijas, Vācijas, Holandes, Ungārijas ekspertiem, kā arī ar zivsaimniecības PHARE 2000 projekta īstermiņa ekspertiem.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Funkciju izpildi veiks Lauku atbalsta dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Grozījumi pēc to pieņemšanas tiks publicēti laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, tiks ievietota informācija internetā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Zemkopības ministrs M.Roze

 

 

04.03.26. 9:43

R.Zapereckis

7027370, Ritvars.Zapereckis@zm.gov.lv

Zemkopības ministrs

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

M.Roze

 

 

L.Straujuma

 

S.Grigaļūna

 

D.Malzubre

 

R.Zapereckis