Likumprojekts
Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā
Izdarīt Personu apliecinošu dokumentu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 2.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Personas apliecība vai pase ir obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kas dzīvo Latvijā un ir sasniedzis 15 gadu vecumu."
2. 3.pantā:
papildināt pirmās daļas 3.punktu aiz vārdiem "ārvalstnieka, bezvalstnieka, bēgļa vai personas, kurai piešķirts alternatīvais statuss" ar vārdiem "(turpmāk ārzemnieks)";
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Uzturēšanās atļauja ir obligāts personu apliecinošs dokuments ārzemniekam, kurš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saņēmis atļauju uzturēties Latvijā."
3. Svītrot 3.panta otrajā daļā vārdus "Latvijas pilsonim un nepilsonim, kas dzīvo Latvijā un ir sasniedzis 15 gadu vecumu, kā arī".
4. 5.pantā:
izteikt pirmās daļas 1.punkta "h" un "i" apakšpunktu šādā redakcijā:
"h) fotoattēls;
i) paraksta attēls;";
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ārzemnieka uzturēšanās atļaujā ir iekļauta informācija par uzturēšanās atļaujas turētāja dzīvesvietu. Pilsoņa vai nepilsoņa personas apliecībā informācija par apliecības turētāja dzīvesvietu ir iekļauta pēc apliecības turētāja vēlēšanās."
5. 11.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Latvijas pilsonim un nepilsonim, kas dzīvo Latvijā un ir sasniedzis 15 gadu vecumu, ir pienākums saņemt personas apliecību vai pasi, ja viņa rīcībā nav derīgas personas apliecības vai pases.";
aizstāt otrajā daļā vārdus "Ārvalstniekam, bezvalstniekam, bēglim" ar vārdu "Ārzemniekam".
6. Pārejas noteikumos:
izteikt 1.punktu šādā redakcijā:
"1. Šā likuma 2.panta piektā daļa un 3.panta otrā un trešā daļa stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.";
svītrot 2.punktu;
aizstāt 3.punktā vārdu "elektroniskas" ar vārdu "jaunas".
Pārejas noteikums
Šā likuma 3.pants stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.
Likums stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.
Iekšlietu ministrs
M.Gulbis
Normatīvā akta projekta
Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Personu apliecinošu dokumentu likumā noteikts, ka Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu un dzīvo Latvijā, obligāts personu apliecinošs dokuments ir personas apliecība. Ministru kabinets ar 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 Par vienotas personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanu (protokols Nr.47 49.§) ir uzdevis Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem Personu apliecinošu dokumentu likumā, paredzot, ka obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kas sasniedzis 15 gadu vecumu, ir attiecīgi pilsoņa vai nepilsoņa pase vai personas apliecība. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Sagatavotais likumprojekts paredz, ka: 1.obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim, kas sasniedzis 15 gadu vecumu, ir pilsoņa pase vai personas apliecība un šī norma stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī; 2. obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas nepilsonim, kas sasniedzis 15 gadu vecumu, ir nepilsoņa pase vai personas apliecība un šī norma stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī; 3. pēc 15 gadu vecuma sasniegšanas: 3.1. Latvijas pilsoņa pienākums ir saņemt pilsoņa pasi vai personas apliecību; 3.2. Latvijas nepilsoņa pienākums ir saņemt nepilsoņa pasi vai personas apliecību. |
|
3. Cita informācija |
|
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojektā saglabātas līdzšinējās administratīvās procedūras. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts neizraisa sociālā stāvokļa pasliktināšanos personām. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
464,2 |
319,5 |
345,3 |
322,9 |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
276,8 |
836,5 |
849,0 |
457,7 |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
932,4 |
187,4 |
-517,0 |
-503,7 |
-134,8 |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 5.1.Valsts budžeta ieņēmumi 5.1.1. Plānotie ieņēmumi par personas apliecību izsniegšanu Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 Par vienotas personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanu (protokols Nr.47, 49.§) paredzēts ka, Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem, kas sasnieguši 15 gadu vecumu, obligāts būs viens no dokumentiem personas apliecība vai pase. 2004.gads 92 168 x 2,3 Ls = 211 986 Ls 2005.gads 138 855 x 2,3 Ls = 319 366 Ls 2006.gads 112 848 x 2,3 Ls = 259 551 Ls 2007.gads 92 222 x 2,3 Ls = 212 110 Ls 2008.gads 81 892 x 2,3 Ls = 188 351 Ls |
2 072,4
|
464,2
211,9 |
319,8
319,4 |
345,3
259,6 |
322,9
238,3 |
|||||
5.1.2. Plānotie ieņēmumi par pasu izsniegšanu* Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 Par vienotas personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanu (protokols Nr.47, 49.§), paredzot, ka Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem, kas sasnieguši 15 gadu vecumu, obligāts ir viens no dokumentiem personas apliecība vai pase un vidējais iekasētās valsts nodeva apmērs līdz 2004.gada 1.maijam ir 5,8 Ls (pašlaik iekasētā vidējā valsts nodeva), no 2004.gada 1.maija 11,6 Ls, plānojamie ieņēmumi ir šādi: 2003.gads 2 072 445 Ls (Saskaņā ar likumu Grozījumi likumā par valsts budžetu 2003.gadam 2.pielikumu 2 072 445 Ls.). 2004.gadā pavisam paredzēts izsniegt 351 840 personu apliecinošus dokumentus, tai skaitā, no janvāra līdz 1.maijam 117 280 pases, no 1.maija līdz gada beigām 142 392 pases un 92168 personas apliecības. Izsniedzamo pasu skaits laikā no 1.maija līdz gada beigām aprēķināts, prognozējot, ka 30% no personām kā obligāto personu apliecinošu dokumentu izvēlēsies personas apliecības, pārējie pases. Prognozētie valsts nodevas ieņēmumi par pasu izsniegšanu 2004.gadā: No janvāra līdz 1.maijam: 117 280 x 5,8 Ls = 678 774 Ls No 1.maija līdz decembrim: 142 392 x 11,6Ls=1 645 947Ls Kopā: 678 774 Ls + 1 645 947 Ls = 2 324 721 Ls Papildus 2004.gadā 2 324 721 2 072 445 Ls = 252 276 Ls 2005.gads 179 327x11,6Ls = 2 072 078Ls Papildus 2005.gadā 2 072 078 2 072 445 = 367 Ls 2006.gads 186 646x11,6Ls = 2 158131Ls Papildus 2006.gadā 2 158 131 2 072 445 = 85 686 Ls 2007.gads 183 184x11,6Ls = 2 119137Ls Papildus 2007.gadā 2 119 137 2 072 445 = 46 692 Ls 2008.gads 182 414x11,6Ls = 2 110205Ls Papildus 2008.gadā 2 110 205 2 072 445 = 37 760 Ls |
2 072,4 |
252,3 |
0,4 |
85,7 |
84,6 |
|||||
5.2. Izdevumi Izdevumi personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanai (pasu izgatavošanas nodrošināšanai un personas apliecību ieviešanai): 2003.gads 1 140 000 Ls 2004.gads** 1 416 821 Ls Papildus 2004.gadā 1 416 821 1 140 000 = 276 821 Ls 2005.gads** 1 976 496 Ls Papildus 2005.gadā 1 976 496 1 140 000 = 836 496 Ls 2006.gads** 1 989 020 Ls Papildus 2006.gadā 1 989 020 1 140 000 = 849 020 Ls 2007.gads** 2 001 892 Ls Papildus 2007.gadā 2 001 892 1 140 000 = 861 892 Ls 2008.gads** 604 168 Ls Papildus 2008.gadā 604 168 1 140 000 = - 535 832 Ls |
1 140,0 |
276,8 |
836,5 |
849,0 |
457,7 |
|||||
6. Cita informācija *Aprēķinot valsts budžeta ieņēmumus no valsts nodevas par pasu izsniegšanu, ņemts vērā izdevējiestādes vainas dēļ bojātais dokumentu skaits. **Nepieciešamie izdevumi personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanai un uzturēšanai ir iekļauti likuma Par valsts budžetu 2004.gadam pielikumā Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, valsts ilgtermiņa saistību limiti un valsts investīciju projekti. Likumprojekta īstenošanai papildus valsts budžeta līdzekļi 2005. un 2006.gadā nebūs nepieciešami. |
|
|
|
|
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ministru kabinets ar 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 uzdevis Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā līdz 2004.gada 1.janvārim noteikumu projektu par pilsoņu personas apliecībām, nepilsoņu personas apliecībām, personas apliecībām ārvalstniekiem, bezvalstniekiem, bēgļiem un personām, kurām piešķirts alternatīvais statuss, kā arī par pilsoņu pasēm, nepilsoņu pasēm un bezvalstnieku ceļošanas dokumentiem, paredzot, ka: 1. personas apliecības mikroshēmā iekļauj digitālu informāciju par personas sejas attēlu, personas kodu, personas vārdu (vārdiem), uzvārdu un personas dzimumu; 2. personas apliecības mikroshēmu persona var izmantot par sava elektroniskā paraksta radīšanas līdzekli; 3. personas apliecību izsniegšanu pilsoņiem un nepilsoņiem, kā arī ārvalstniekiem, bezvalstniekiem, bēgļiem un personām, kurām piešķirts alternatīvais statuss, sāk ar 2004.gada 1.maiju. Izpildot šo Ministru kabineta doto uzdevumu, tiks apvienoti un atbilstoši precizēti Ministru kabineta 2002.gada 18.jūnija noteikumi Nr.245 Noteikumi par Latvijas pilsoņu pasēm, nepilsoņu pasēm un bezvalstnieku ceļošanas dokumentiem un Ministru kabineta 2002.gada 4.novembra noteikumi Nr.507 Noteikumi par pilsoņu personas apliecībām un nepilsoņu personas apliecībām. |
2. Cita informācija |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
5. Cita informācija |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanai izmantoti plašsaziņas informācijas līdzekļi, ievietojot relīzes Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Iekšlietu ministrijas un Ministru kabineta interneta mājas lapās, kā arī nodrošinot informācijas pieejamību Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās iestādēs, kuras sniedz konkrētos pakalpojumus. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
5. Cita informācija |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Sabiedrības informēšana par likumprojekta ieviešanu notiks publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS. Sabiedrības informēšanai paredzēts izmantot plašsaziņas informācijas līdzekļus Latvijas televīziju, radio, lielākos dienas laikrakstus, ievietojot relīzes Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Iekšlietu ministrijas un Ministru kabineta interneta mājas lapās, kā arī nodrošinot informācijas pieejamību Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās iestādēs, kuras sniedz konkrētos pakalpojumus. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
|
Iekšlietu ministrs M.Gulbis
11.12.2003.
1473
Dz.Peneze
7219521, dzintra.peneze@pmlp.gov.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
S.Vecvagare |
Dz.Peneze |