Likumprojekts
Grozījums Obligātā militārā dienesta likumā
Izdarīt Obligātā militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 1998, 1.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1., 10., 24.nr.; 2002, 14.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 37.pantu šādā redakcijā:
"37.pants. Obligātajā aktīvajā militārajā dienestā iesauktajām personām darba devējs izmaksā atlaišanas pabalstu mēneša vidējās izpeļņas apmērā, un tām vienu mēnesi pēc atvaļināšanas dienas tiek garantētas tiesības atgriezties iepriekšējā darba vietā (amatā)."
Labklājības ministre
D.Staķe
Likumprojekta
Grozījums Obligātā militārā dienesta likumā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Saskaņā ar Obligātā militārā dienesta likuma 37.pantu obligātajā aktīvajā militārajā dienestā iesauktajām personām darba devējs izmaksā atlaišanas pabalstu mēneša vidējās izpeļņas apmērā un tām tiek garantētas tiesības pēc dienesta pabeigšanas atgriezties iepriekšējā darbavietā (amatā). Tiesības pēc dienesta pabeigšanas atgriezties iepriekšējā darbavietā (amatā) diemžēl nav terminētas, kas darba devējiem rada neprognozējamību saistībā ar darba vietu plānošanu. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Grozījums nosaka termiņu, kura laikā jāizlieto tiesības atgriezties darbavietā (amatā), proti, vienu mēnesi pēc atvaļināšanās dienas. |
3. Cita informācija |
Grozījumu ierosinājuši sociālie partneri Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekta ieviešanai būs pozitīva ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, jo darba devēji vairs nebūs saistīti ar līdz šim likumā uzlikto pienākumu obligāti saglabāt darbavietu (amatu) šādiem darbiniekiem un varēs savlaicīgi plānot izmaksas saistībā ar brīvajām darba vietām. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Normatīvā akta projektam nav ietekmes uz iedzīvotāju dzīves līmeni un uz darba tirgu, jo personām garantētās tiesības joprojām saglabājas. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
2. Cita informācija |
Analoģisks grozījums vienlaicīgi tiek izdarīts arī Alternatīvā dienesta likumā (VSS-1017). |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
|
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Grozījumu ierosinājuši sociālie partneri Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Grozījumu ierosinājuši sociālie partneri Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Likumprojekta normu izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas. Normatīvā akta izpildes uzraudzība tiks veikta saskaņā ar Valsts darba inspekcijas likumu. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas Saeimā tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobeco
|
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Labklājības ministre D.Staķe
27.08.2003 14:58
616
Sanita Skripka
7021570, Sanita.Skripka@lm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Atbildīgā amatpersona |
B.Paševica |
Z.Uzuliņa |
M.Badovskis |
S.Skripka |