Likumprojekts
Grozījums likumā "Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem"
Izdarīt likumā "Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 1997, 14.nr.; 1998, 15.nr.; 1999, 8.nr.; 2001, 14.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt visā likumā vārdus "Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisija" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Tieslietu ministrija" (attiecīgā locījumā).
Tieslietu ministrs
A.Aksenoks
Likumprojekta Grozījums likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem ir noteikta Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisijas (turpmāk Komisija) kompetence politiski represētās personas statusa noteikšanā komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem. Saskaņā ar minēto likumu Komisijas atzinums ir nepieciešams, lai personai izsniegtu politiski represētās personas apliecību (3. un 5.pants) kā arī, Komisija piešķir politiski represētās personas statusu Latvijas pilsoņiem, kuru pastāvīgā dzīvesvieta ir ārvalstīs. Izvērtējot Komisijas darbības apjomu atbilstoši šībrīža situācijai, Ministru kabineta 2002.gada 3.decembra sēdē tika pieņemts lēmums likvidēt Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisiju (protokols nr. 54, 12.§). |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Ar likumprojektu ir paredzēta kompetence Tieslietu ministrijai noteikt politiski represētās personas statusu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem Latvijas pilsoņiem, kuru pastāvīgā dzīvesvieta ir ārvalstīs. |
|||||||||||||
3. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita informācija
|
Nav citas informācijas. |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
10,8* |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
- 10,8 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
Kārtējie izdevumi Atalgojumi, t.sk., Algas Piemaksas pie algām Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Komandējumu un dienesta braucienu izdevumi Pakalpojumu apmaksa, t.sk., Valsts nozīmes datu pārraides tīkla pakalpojumu samaksa (pieslēguma punkta abonēšanas maksa, pieslēguma punkta ierīkošanas maksa) Pārējo sakaru pakalpojumu apmaksa Pārējie pakalpojumi Telpu īre un noma Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra vērtībā līdz Ls 50 par 1 vienību iegāde, t.sk., Kancelejas preces un inventārs Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei Uzturēšanas izdevumi - kopā Izdevumi kapitālieguldījumiem
|
4,4 4,4 0,0
1,0
0,2
4,2
3,2 0,8 0,2 0,2
1,0 0,8
0,1
10,8
0,0 |
Likumpro-jekts šo jomu neskar
|
Likumpro-jekts šo jomu neskar
|
Likumpro-jekts šo jomu neskar
|
Likumpro-jekts šo jomu neskar
|
|||||||||
* Apakšprogramma Centrālais aparāts ar 2003.gada 1.jūliju pārņem apakšprogrammas Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisijas finansējumu Ls 5,328 |
||||||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta Grozījums likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem ieviešanai un realizēšanai nepieciešamais finansējums nodrošina arī šādu likumprojektu un Ministru kabineta noteikumu projektu ieviešanu: Grozījums likumā Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu; Grozījums Ministru kabineta 2000.gada 18.janvāra noteikumos Nr.29 Kārtība, kādā politiski represētajām personām, dzēšot privatizācijas sertifikātus, izmaksā kompensāciju naudā; Grozījums Ministru kabineta 2002.gada 23.aprīļa noteikumos Nr.165 Apdrošināšanas periodu pierādīšanas, aprēķināšanas un uzskaites kārtība; Grozījumi Ministru kabineta 1996.gada 22.oktobra noteikumos Nr.408 Noteikumi par politiski represēto personu uzskaiti, politiski represēto personu apliecību izsniegšanu un minēto apliecību uzskaiti. |
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Cita informācija
|
Likumprojekts ir virzām izskatīšanai vienlaicīgi ar šādiem: likumprojektiem - Grozījumi likumā Par bijušās Valsts drošības komitejas dokumentu saglabāšanu, izmantošanu un personu sadarbības fakta ar VDK konstatēšanu; - Grozījums likumā Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu. MK noteikumu projektiem - Grozījumi Ministru kabineta 1996.gada 22.oktobra noteikumos Nr.408 Noteikumi par politiski represēto personu apliecību izsniegšanu un minēto apliecību uzskaiti; - Grozījums Ministru kabineta 2002.gada 23.aprīļa noteikumos nr.165 Apdrošināšanas periodu pierādīšanas, aprēķināšanas un uzskaites kārtība; - Grozījums Ministru kabineta 2000.gada 18.janvāra noteikumos Nr.29 Kārtība, kādā politiski represētajām personām, dzēšot privatizācijas sertifikātus, izmaksā kompensāciju naudā. |
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||
|
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tieslietu ministrija veiks Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisijas funkcijas. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot normatīvo aktu laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
Tieslietu ministra vietā
iekšlietu ministrs M.Gulbis
Valsts sekretārs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||
G.Kūtris |
I.Brazauska |
G.Kūtris |
09.06.2003 11:05
982 vārdi
M.Strauss, TM Normatīvo aktu projektu izstrādes departamenta juriskonsulte
7036773, Marika.Strauss@tm.gov.lv
Aprēķinus anotācijas trešajai sadaļai veica
K.Timpars, TM Normatīvo aktu projektu izstrādes departamenta
juriskonsults likumdošanas seku prognozēšanas jautājumos
tel. 7036744