Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā "Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem"

Izdarīt likumā "Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 1997, 14.nr.; 1998, 15.nr.; 1999, 8.nr.; 2001, 14.nr.) šādu grozījumu:

Aizstāt visā likumā vārdus "Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisija" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Tieslietu ministrija" (attiecīgā locījumā).

 

 

 

Tieslietu ministrs

A.Aksenoks

 

Likumprojekta “Grozījums likumā “Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

  Likumā “Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem” ir noteikta Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisijas (turpmāk – Komisija) kompetence politiski represētās personas statusa noteikšanā komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem. Saskaņā ar minēto likumu Komisijas atzinums ir nepieciešams, lai personai izsniegtu politiski represētās personas apliecību (3. un 5.pants) kā arī, Komisija piešķir politiski represētās personas statusu Latvijas pilsoņiem, kuru pastāvīgā dzīvesvieta ir ārvalstīs.

Izvērtējot Komisijas darbības apjomu atbilstoši šībrīža situācijai, Ministru kabineta 2002.gada 3.decembra sēdē tika pieņemts lēmums likvidēt Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisiju (protokols nr. 54, 12.§).

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

  Ar likumprojektu ir paredzēta kompetence Tieslietu ministrijai noteikt politiski represētās personas statusu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem Latvijas pilsoņiem, kuru pastāvīgā dzīvesvieta ir ārvalstīs.

3. Cita informācija

 Nav citas informācijas.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 

 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

 Nav citas informācijas.

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 0,0

 0,0

 0,0

0,0 

0,0 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

10,8*

0,0

 0,0

 0,0

 0,0

3. Finansiālā ietekme

 - 10,8

 0,0

 0,0

  0,0

 0,0

 1

 2

 3

 4

 5

 6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

 Likumpro-jekts šo jomu neskar

 Likumpro-jekts šo jomu neskar

 Likumpro-jekts šo jomu neskar

 Likumpro-jekts šo jomu neskar

 Likumpro-jekts šo jomu neskar

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

 

 

Kārtējie izdevumi

Atalgojumi, t.sk.,

Algas

Piemaksas pie algām

Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas

Komandējumu un dienesta braucienu izdevumi

Pakalpojumu apmaksa, t.sk.,

Valsts nozīmes datu pārraides tīkla pakalpojumu samaksa (pieslēguma punkta abonēšanas maksa, pieslēguma punkta ierīkošanas maksa)

Pārējo sakaru pakalpojumu apmaksa

Pārējie pakalpojumi

Telpu īre un noma

Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra vērtībā līdz Ls 50 par 1 vienību iegāde, t.sk.,

Kancelejas preces un inventārs

Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei

Uzturēšanas izdevumi - kopā

Izdevumi kapitālieguldījumiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4,4

4,4

0,0

 

1,0

 

0,2

 

 

4,2

 

 

 

 

 

3,2

0,8

0,2

0,2

 

 

 

1,0

0,8

 

 

 

0,1

 

 

10,8

 

0,0

 

Likumpro-jekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumpro-jekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumpro-jekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

 

Likumpro-jekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

 

* Apakšprogramma “Centrālais aparāts” ar 2003.gada 1.jūliju pārņem apakšprogrammas “Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisijas” finansējumu Ls 5,328

6. Cita informācija

 Likumprojekta “Grozījums likumā “Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem”” ieviešanai un realizēšanai nepieciešamais finansējums nodrošina arī šādu likumprojektu un Ministru kabineta noteikumu projektu ieviešanu:

“Grozījums likumā “Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu””;

“Grozījums Ministru kabineta 2000.gada 18.janvāra noteikumos Nr.29 “Kārtība, kādā politiski represētajām personām, dzēšot privatizācijas sertifikātus, izmaksā kompensāciju naudā””;

“Grozījums Ministru kabineta 2002.gada 23.aprīļa noteikumos Nr.165 “Apdrošināšanas periodu pierādīšanas, aprēķināšanas un uzskaites kārtība””;

“Grozījumi Ministru kabineta 1996.gada 22.oktobra noteikumos Nr.408 “Noteikumi par politiski represēto personu uzskaiti, politiski represēto personu apliecību izsniegšanu un minēto apliecību uzskaiti””.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Cita informācija

 

 Likumprojekts ir virzām izskatīšanai vienlaicīgi ar šādiem:

likumprojektiem

- Grozījumi likumā “Par bijušās Valsts drošības komitejas dokumentu saglabāšanu, izmantošanu un personu sadarbības fakta ar VDK konstatēšanu”;

- Grozījums likumā “Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu”.

MK noteikumu projektiem

- Grozījumi Ministru kabineta 1996.gada 22.oktobra noteikumos Nr.408 “Noteikumi par politiski represēto personu apliecību izsniegšanu un minēto apliecību uzskaiti”;

- Grozījums Ministru kabineta 2002.gada 23.aprīļa noteikumos nr.165 “Apdrošināšanas periodu pierādīšanas, aprēķināšanas un uzskaites kārtība”;

- Grozījums Ministru kabineta 2000.gada 18.janvāra noteikumos Nr.29 “Kārtība, kādā politiski represētajām personām, dzēšot privatizācijas sertifikātus, izmaksā kompensāciju naudā”.

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

 

 

 

 

5. Cita informācija

 Nav citas informācijas.

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

 Nav citas informācijas

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tieslietu ministrija veiks Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas komisijas funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 Publicējot normatīvo aktu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Cita informācija

 Nav citas informācijas.

 

Tieslietu ministra vietā

iekšlietu ministrs M.Gulbis

 

 

 

Valsts sekretārs

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

   

 

 

G.Kūtris

I.Brazauska

G.Kūtris

 

09.06.2003 11:05

982 vārdi

M.Strauss, TM Normatīvo aktu projektu izstrādes departamenta juriskonsulte

7036773, Marika.Strauss@tm.gov.lv

Aprēķinus anotācijas trešajai sadaļai veica

K.Timpars, TM Normatīvo aktu projektu izstrādes departamenta

juriskonsults likumdošanas seku prognozēšanas jautājumos

tel. 7036744