Projekts
Aizsardzības un iekšlietu komisija
Grozījumi Krimināllikumā
Izdarīt Krimināllikumā ( Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 001, 15.nr.; 2002,11.,16.nr.) šādus grozījumus:
1.Papildināts likuma 52.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:,
(6) Mājas arestu ieskaita izciestā brīvības atņemšanas soda termiņā, skaitot piecas dienas mājas aresta par vienu brīvības atņemšanas dienu.
2.Izteikt likuma 65.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Nepilngadīgajiem piemērojami šādi pamatsodu veidi:
kā arī paredzētie papildsodi.
Likumprojekta Grozījumi Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Eiropas cilvēktiesību tiesa savā spriedumā lietā Lavents pret Latviju atzinusi, ka Latvijas tiesa, izskatot krimināllietu, ir pārkāpusi Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 5.panta trešo un ceturto daļu, 6.panta pirmo un otro daļu un 8.pantu. Viens no šā pārkāpuma iemesliem ir nepilnības Krimināllikumā, nenosakot kārtību, kādā mājas arests kā drošības līdzeklis tiek ieskaitīts soda termiņā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Grozījumi sniedz atbildi par mājas aresta kā drošības līdzekļa ieskaitīšanu soda termiņā, kā arī par papildsodu piemērošanu nepilngadīgajiem. |
3. Cita informācija |
- |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
Likumprojekts tieši šo jomu neskar |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
Likumprojekts būtiski neietekmēs valsts budžetu un pašvaldību budžetus |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
Papildus normatīvo aktu izdošana nav nepieciešama. Likumprojekts nodrošina Latvijas tiesību sistēmas sakārtošanu atbilstoši starptautisko normatīvo aktu prasībām. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
Likumprojekts nodrošina Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas prasību ievērošanu Latvijas tiesu praksē. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
Notikušas konsultācijas ar Augstākās tiesas, Iekšlietu ministrijas, Tieslietu ministrijas un Latvijas Universitātes speciālistiem. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīva akta izpilde tiks nodrošināta esošo valsts institūciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts noteiktajā kārtībā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Kriminālprocesa kodeksa noteiktajā kārtībā. |