Likumprojekts
Grozījumi Meža likumā
Izdarīt Meža likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 2000, 8.nr.) šādus grozījumus:
1) Papildināt 1.pantu ar jaunu 27.punktu šādā redakcijā:
27) Īpašuma vai tiesiskā valdījuma sadalīšana- vairāku īpašumu vai tiesisko valdījumu izveidošana viena vietā, piešķirot jaunu nosaukumu .
2) Papildināt 9.pantu ar jaunu (3) daļu šādā redakcijā:
Ja īpašumā vai tiesiskā valdījumā esoša meža zeme tiesiska darījuma rezultātā tiek sadalīta divās vai vairākās daļās, tad 5 gadu laikā no īpašuma vai tiesiskā valdījuma sadalīšanas brīža šī likuma 9.panta (2) daļā noteiktie galvenās cirtes aizliegumi un 13.panta noteikumi attiecas kā uz apsaimniekošanas objektu pirms īpašuma vai tiesiskā valdījuma sadalīšanas.
3) Papildināt 29.pantu ar jaunu (4) daļu šādā redakcijā:
(4) Meža īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pienākums ir 2 nedēļu laikā pēc meža īpašuma vai tiesiskā valdījuma sadalīšanas informēt Valsts meža dienestu par īpašumā vai tiesiskajā valdījumā notikušajām izmaiņām, iesniedzot notikušā darījuma akta kopiju.
Likumprojekta Grozījumi Meža likumā
Anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Ar Meža likuma 9.panta pirmo un otro daļu ir noteikts galvenās cirtes aizliegums sakarā ar noteikto meža atjaunošanas prasību neievērošanu. Šī norma vairākumā gadījumos darbojas efektīvi, tomēr privātajos un pašvaldību mežos samērā bieži tika uzsākta meža zemes īpašuma mākslīga sadalīšana. Līdz ar to jaunajam meža zemes īpašumam nav saistoši galvenās cirtes aizlieguma nosacījumi. Pēc Valsts meža dienesta apkopotās informācijas privātajos un pašvaldību mežos pieļaujamais kailcirtes platums pārsniegts 137 gadījumos, pieļaujamā kailcirtes platība 191 gadījumā, prasība par neefektīvu meža atjaunošanu bijusi 179 gadījumos un līdz ar to tiek radīti draudi mežsaimniecībai. Meža zemju sadalīšanas procesu pašreiz normatīvie akti neregulē. |
||||||||||
2.Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz aizliegt galveno cirti 5 gadus pēc īpašuma sadalīšanas gadījumos, kad tiek veikta meža zemes sadalīšana vienas zemes vienības ietvaros un kāda no daļām tiek atsavināta citam īpašniekam. Uzliekot šādu aprobežojumu, īpašniekam zūd motivācija dalīt meža zemi, lai apietu Meža likuma prasības. |
||||||||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumā noteiktās izmaiņas administrēs Valsts meža dienests |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiks novērstas iespējas apiet meža atjaunošanas nosacījumus |
||||||||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
tūkst. Ls |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
3.Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav nepieciešami
Jāizdara precizējumi Ministru kabineta noteikumos, kas izdoti atbilstoši Meža likuma 34. panta trešās daļas prasībām. |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||||||||
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekta sagatavošanas laikā notikušas konsultācijas ar Meža konsultatīvās padomes locekļiem un kooperatīvās sabiedrības Meža īpašnieku apvienība pārstāvjiem. |
||||||||||
3.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||||||||
Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Papildus nodrošinājums nav nepieciešams |
||||||||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumdošanā noteiktā kārtībā. |