Likumprojekts

Likumprojekts

 

 

Likums “Grozījumi likumā “Par muitas nodokli (tarifiem)””

 

Izdarīt likumā “Par muitas nodokli (tarifiem)” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 21.nr.; 1995, 21., 23., 24.nr.; 1996, 16.nr.; 1997, 14.nr.; 1998, 3., 9.nr.; 1999, 4., 12.nr.; 2000, 2., 7., 13., 23.nr.; 2002, 1., 14., 21.nr.) šādus grozījumus:

 

Izteikt 1.pielikuma “Ievedmuitas tarifs” atsevišķas pozīcijas šādā redakcijā:

 

Kods

Apraksts

Papild-

mērvienība

Pamat-

likme %

MFN likme %

0102 90 05 0

---ar svaru ne vairāk kā 80 kg

gab.

Ls 185

30

0102 90 21 0

----kaušanai

gab.

Ls 185

30

0102 90 29 0

----pārējie

gab.

Ls 185

30

0102 90 41 0

----kaušanai

gab.

Ls 185

30

0102 90 49 0

----pārējie

gab.

Ls 185

30

0102 90 51 0

-----kaušanai

gab.

Ls 185

30

0102 90 59 0

-----pārējās

gab.

Ls 185

30

0102 90 61 0

-----kaušanai

gab.

Ls 185

30

0102 90 69 0

-----pārējās

gab.

Ls 185

30

0102 90 71 0

-----kaušanai

gab.

Ls 185

30

0102 90 79 0

-----pārējie

gab.

Ls 185

30

0102 90 90 0

--pārējie

gab.

Ls 185

30

0103 91 10 0

--- mājdzīvnieku sugas

gab.

Ls 70

45

0103 91 90 0

---pārējās

gab.

Ls 70

45

0103 92 11 0

----sivēnmātes, kurām ir ne mazāk par vienu atnešanos, ar svaru ne mazāk kā 160 kg

gab.

Ls 70

45

0103 92 19 0

----pārējās

gab.

Ls 70

45

0103 92 90 0

---pārējās

gab.

Ls 70

45

0201 10 00 0

-liemeņi un liemeņa puses

-

Ls 1,05

30

0201 20 20 0

--priekšējās un pakaļējās liemeņa ceturtdaļas

-

Ls 1,05

30

0201 20 30 0

--nesadalītas vai sadalītas priekšējās liemeņa ceturtdaļas

-

Ls 1,05

30

0201 20 50 0

--nesadalītas vai sadalītas pakaļējās liemeņa ceturtdaļas

-

Ls 1,05

30

0201 20 90 0

--pārējie

-

Ls 1,05

30

0201 30 00 0

-bez kauliem

-

Ls 1,05

30

0202 10 00 0

-liemeņi un liemeņa puses

-

Ls 1,05

30

0202 20 10 0

--priekšējās un pakaļējās liemeņa ceturtdaļas

-

Ls 1,05

30

0202 20 30 0

--nesadalītas vai sadalītas priekšējās liemeņa ceturtdaļas

-

Ls 1,05

30

0202 20 50 0

--nesadalītas vai sadalītas pakaļējās liemeņa ceturtdaļas

-

Ls 1,05

30

0202 20 90 0

--pārējie

-

Ls 1,05

30

0202 30 10 0

--veselas priekšējās liemeņa ceturtdaļas vai sacirstas, lielākais, 5 izcirtņos, turklāt katrai ceturtdaļai jāveido veselums; priekšējās un pakaļējās liemeņa ceturtdaļas veido 2 puses (veselums), viena no tām ir vesela priekšējā liemeņa ceturtdaļa

vai sacirsta, lielākais, 5 izcirtņos, bet otra pakaļējā liemeņa ceturtdaļa, izņemot fileju, vienā gabalā

-

 

Ls 1,05

30

 

0202 30 50 0

--pakrūts, lāpstiņas un kakla daļas un lāpstiņas daļas ar krūšdaļu izcirtni

-

Ls 1,05

30

0202 30 90 0

--pārējie

-

Ls 1,05

30

0203 11 10 0

---mājas šķirņu cūku

-

Ls 1,05

36

0203 11 90 0

---pārējie

-

Ls 1,05

36

0203 12 11 0

----šķiņķis un tā izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 12 19 0

----lāpstiņas daļas (priekšējie šķiņķi) un to izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 12 90 0

---pārējie

-

Ls 1,05

36

0203 19 11 0

----priekšējās daļas un to izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 19 13 0

----filejas gabali un to izcirtņi, ar kauliem

-

Ls 1,05

36

0203 19 15 0

----krūtiņas un to izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 19 55 0

-----bez kauliem

-

Ls 1,05

36

0203 19 59 0

-----pārējie

-

Ls 1,05

36

0203 19 90 0

---pārējie

-

Ls 1,05

36

0203 21 10 0

---mājas šķirņu cūku

-

Ls 1,05

36

0203 21 90 0

---pārējie

-

Ls 1,05

36

0203 22 11 0

----šķiņķis un to izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 22 19 0

----lāpstiņas daļas (priekšējie šķiņķi) un to izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 22 90 0

---pārējie

-

Ls 1,05

36

0203 29 11 0

----priekšējās daļas un to izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 29 13 0

----filejas gabali un to izcirtņi, ar kauliem

-

Ls 1,05

36

0203 29 15 0

----krūtiņas un to izcirtņi

-

Ls 1,05

36

0203 29 55 0

-----bez kauliem

-

Ls 1,05

36

0203 29 59 0

-----pārējie

-

Ls 1,05

36

0203 29 90 0

---pārējie

-

Ls 1,05

36

1702 11 00 0

--kas satur 99% vai vairāk laktozes, kura izteikta kā bezūdens laktoze, pārrēķinot sausnā

-

Ls 0,12

50

1702 19 00 0

--pārējā

-

Ls 0,12

50

1702 20 10 0

--kļavu cukurs cietā stāvoklī, ar aromātiskām vai krāsojošām piedevām

-

Ls 0,12

10

1702 20 90 0

--pārējais

-

Ls 0,12

10

1702 30 10 0

--izoglikoze

-

Ls 0,12

50

1702 30 51 0

----aglomerēta vai neaglomerēta, balta kristāliska pulvera veidā

-

Ls 0,12

50

1702 30 59 0

----pārējā

-

Ls 0,12

50

1702 30 91 0

----aglomerēta vai neaglomerēta, balta kristāliska pulvera veidā

-

Ls 0,12

50

1702 30 99 0

----pārējā

-

Ls 0,12

50

1702 40 10 0

--izoglikoze

-

Ls 0,12

50

1702 40 90 0

--pārējā

-

Ls 0,12

50

1702 50 00 0

-ķīmiski tīra fruktoze

-

Ls 0,12

50

1702 60 10 0

--izoglikoze

-

Ls 0,12

50

1702 60 80 0

--inulīna sīrups

-

Ls 0,12

50

1702 60 95 0

--pārējā

-

Ls 0,12

50

1702 90 10 0

--ķīmiski tīra maltoze

-

Ls 0,12

10

1702 90 30 0

--izoglikoze

-

Ls 0,12

10

1702 90 50 0

--maltodekstrīns un maltodekstrīna sīrups

-

Ls 0,12

10

1702 90 60 0

--mākslīgais medus, sajaukts vai nesajaukts ar 0dabisko medu

-

Ls 0,12

10

1702 90 71 0

---kas sausā veidā satur 50% vai vairāk saharozes:

-

Ls 0,12

10

1702 90 75 0

----aglomerēta vai neaglomerēta pulvera veidā

-

Ls 0,12

10

1702 90 79 0

----pārējā

-

Ls 0,12

10

1702 90 80 0

--inulīna sīrups

-

Ls 0,12

10

1702 90 99 0

--pārējie

-

Ls 0,12

10

2106 90 51 0

----laktozes sīrups

 

Ls 0,12

10

2106 90 55 0

----glikozes sīrups un maltodekstrīna sīrups

 

Ls 0,12

10

2106 90 59 0

----pārējie

-

Ls 0,12

10

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par muitas nodokli (tarifiem)””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

  1. Dzīvu cūku un liellopu muitas nodoklis.
  2. Dzīvo cūku Latvijā importa apjomos ir vērojama progresīva tendence. Dzīvu cūku importa apjoma pieaugums 2001. gadā salīdzinoši ar 2002. gadu ir 180%, savukārt 2002. gadā salīdzinoši ar 2001. gadu ir 102%. Svarīgākās importētājvalstis ir Igaunija ar 68% īpatsvaru un Lietuva ar 32% īpatsvaru kopējā dzīvo cūku importā.

    Pieaugošais dzīvo cūku imports 2002. gadā ir ietekmējis cūku iepirkuma cenas valstī, kur jau sākot no 2001. gada novembra ir vērojama lejupslīde no 0,75 Ls/kg līdz 0,56 Ls/kg 2002. gada decembī. Iepirkuma cenu kritums ir cieši saistīts ar deklarētās muitas vērtības lejupslīdi. Vietējie cūkgaļas ražotāji nesspēj konkurēt ar lēto importa produkciju.

    Dzīvu liellopu importa apjoms Latvijā 2002. gadā ir palielinājies par 47%. Tai pašā laikā dzīvu liellopu importa apjomu piegums 2002. gadā ir veicinājis dzīvu liellopu vidējās iepirkuma cenas samazinājumu valstī par 3%.

    2. Cūkgaļas un liellopu gaļas muitas nodoklis.

    Cūkgaļas importa apjoms Latvijā 2002. gadā salīdzinājumā ar 2001. gadu ir palielinājies par 37%, bet savukārt salīdzinājumā ar 2000. gadu par 136%. Galvenās importētājvalstis : Igaunija, Lietuva, Vācija, Polija.

    Vidējā cūkgaļas iepirkuma cena 2002. gadā, salīdzinājumā ar 2001. gadu ir samazinājusies par 22%. Vidējā iepirkuma cena 2002. gada janvārī bija 1,03 Ls/kg, bet tā paša gada decembrī tikai 0,8 Ls/kg.

    Ilgstoši saglabājoties zemajām cūkgaļas iepirkuma cenām, daļa mazo fermu ir pārtraukušas darbību vai samazinājušas ražošanas apjomus.

    Liellopu gaļas importā saglabājas salīdzinoši stabila tendence un nav vērojamas krasas importa apjomu izmaiņas 2002. gadā salīdzinoši ar 2001. gadu. Neskatoties uz to, vidējas lieloopu gaļas iepirkumu cenas valstī 2002. gadā ir samazinājušās par 3%.

     

  3. Cukuru sīrupu muitas nodoklis

2002. gadā salīdzinot ar 2001.gadu ir būtiski (par 62%) pieaudzis cukura sīrupa imports, attiecīgi 6871 t un 11119 t. Cukura sīrups tiek izmantots kā cukura aizvietotājs pārtikas pārstrādes rūpniecībā un tā pieaugošais imports rada draudus Latvijas cukura rūpniecības attīstībai.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz grozīt likumu “Par muitas nodokli (tarifiem)”, nosakot tarifa izmaiņas atsevišķu dzīvu liellopu un cūku, cūkgaļas, liellopu gaļas un cukura sīrupu muitas nodokļa pamatlikmei, to paaugstinot un pārejot uz fiksētu likmi un paaugstinot vislielākās labvēlības režīma likmes atsevišķām cukuru sīrupu tarifa pozīcijām.

3. Cita informācija

-

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Nodrošinās Latvijas piena, gaļas un cukura ražotājiem godīgas konkurences apstākļus

Pēc likumprojekta stāšanās spēkā nav paredzams būtisks likumprojektā minēto preču importa apjoma samazinājums, taču tas ļaus efektīvāk veikt muitas kontroli īpaši gadījumos, kad tiks atklāti viltoti preču izcelsmes dokumenti.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekta pieņemšana pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo ievedmuitas tarifu, kā viena no uzņēmējdarbības vidi ietekmējošiem faktoriem, palielināšana likumprojektā minētiem produktiem, radīs labvēlīgāk us nosacījumus gaļas, piena un cukura ražošanas sektora attīstībai Latvijā.

Likumprojekti neparedz valsts administrējošo institūciju izmaksu izmaiņas un funkciju paplašināšanu.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst.Ls

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

+8,4 tūkst.Ls

nemainīsies

nemainīsies

nemainīsies

nemainīsies

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Papildu izdevumi nav paredzēti

3. Finansiālā ietekme

Budžeta ieņēmumi likuma darbības laikā palielināsies par 8,4 tūkst. Ls.

       

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Papildu izdevumi nav paredzēti

       

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Skat. III tabulas 1., 3.punktu.

6. Cita informācija

-

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Grozījumi citos normatīvajos aktos nav nepieciešami.

2. Cita informācija

-

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts nav pretrunā ar Latvijas un Eiropas Savienības saistībām.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts nav pretrunā ar Latvijas un citām starptautiskajām organizācijas saistībām.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts nav pretrunā ar Latvijas noslēgtajiem un spēkā esošajiem līgumiem par brīvo tirdzniecību, Latvijas Republikas un Marakešas protokolam “Par Latvijas pievienošanos Marakešas līgumam par Pasaules tirdzniecības organizācijas izveidošanu” un citiem starptautiskajiem līgumiem, kas attiecas uz lauksaimniecības precēm.

4. Atbilstības izvērtējums

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

-

-

-

-

5. Cita informācija

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Likumprojekta izstrādes gaitā ir notikušas konsultācijas ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes pārstāvjiem

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

-

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

-

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma administrēšanu veiks Valsts ieņēmumu dienesta Galvenā muitas pārvalde. Likumprojekts neparedz jaunu valsts institūciju izveidošanu vai esošo institūciju funkciju paplašināšanu.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobeco

Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

-