Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par cukuru"
Izdarīt likumā "Par cukuru" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 20./21.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1995, 20.nr.; 1996, 24.nr.; 1999, 19.nr.; 2000, 4.nr.; 2002, 7.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 13.1 panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Tirgus intervences pasākumus cukura ražošanas nozarē veic Zemkopības ministrijas pārraudzībā esošais Lauku atbalsta dienests."
2. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā:
"14.pants
Par šā likuma izpildi ir atbildīgs Ministru kabinets un tam padotās iestādes."
Pārejas noteikums
Likuma 1.pants stājas spēkā 2003.gada 1.maijā.
Likumprojekta Grozījumi likumā Par cukuru
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Tirgus intervence ir valsts mērķtiecīga iejaukšanās lauksaimniecības produktu tirgū, regulējot pieprasījuma - piedāvājuma attiecību, lai nodrošinātu minimālu produktu cenas līmeni valsts iekšējā tirgū. Tirgus intervence var izpausties kā produktu iepirkums intervencei vai kā uzglabāšana intervencei. Lai nodrošinātu Latvijas valsts iestāšanās Eiropas Savienības oficiālā dokumenta sadaļā Lauksaimniecība vienotas maksājumu aģentūras izveidošanas nosacījuma izpildi, apzinātu aģentūrai veicamās funkcijas un nodotu šīs funkcijas lauku atbalsta dienestam, kā arī veiktu LTIA reorganizāciju būtu jāizdara grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā. Veicot grozījumus Lauku atbalsta dienesta likumā jāveic grozījumi likumā Par cukuru |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Tiesību akta projekts paredz LTIA patreiz veicamo funkciju nodošanu Lauku atbalsta dienestam, tādējādi tiktu izveidota vienota maksājumu aģentūras izveidi un Eiropas savienības prasību izpilde. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
- |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts vienkāršos administrēšanas procesu, jo visa informācijas aprite notiks vienas iestādes ietvaros. Tiesību akta projekts neparedz tiešus vai netiešus ieguvumus. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Budžeta ieņēmumu daļa nepalielināsies |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||||||
6. Cita informācija |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Saskaņā ar grozījumiem likumā Par cukuru nepieciešams izdarīt grozījumus Lauku atbalsta dienesta likumā. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts izstrādāts, lai izpildītu Eiropas Padomes 1999.gada 17.maija Regulas Nr.1258/1999 un ES Komisijas 1995.gada 7.jūlija Regulas 1663/1995 prasības un ieteikumus. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā |
1) ES Regula 1258/1999 4.panta 5.punkts 2) ES Regula Nr.1663/1995 |
Atbilst |
Regulās izklāstīta nepieciešamība minimalizēt vienotās maksājumu aģentūras (pēc skaita) |
|||||||||
5. Cita informācija |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo nevalstiskās organizācijas tiesiskais akts saista netieši. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Tika informēta Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Šā likuma izpildes kontroli veiks normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par to atbildīgās institūcijas. Normatīvā akta izpilde iespējama ar 2003.gada 1.janvāri, jo ar šo datumu vajadzētu beigt LTIA reorganizāciju un funkciju nodošana Lauku atbalsta dienestam. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiks sagatavota informācija presei un internetam. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
S.Audzere |
G.Lanka |