2002

2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.563

Rīgā (prot. Nr.60 43.§)

Grozījums Dzīvesvietas deklarēšanas likumā

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

1. Izdarīt Dzīvesvietas deklarēšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 16.nr.) grozījumu un izteikt norādi par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā:

"Likums stājas spēkā 2003.gada 1.jūlijā."

2. Noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 1.janvāri.

 

 

Ministru prezidents E.Repše

 

 

Iekšlietu ministrs M.Gulbis

 

 

 

Ministru kabineta noteikumu projekts

“Grozījums Dzīvesvietas deklarēšanas likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzīvesvietas deklarēšanas likums (pieņemts Saeimā 20.06.2002. ) stājas spēkā ar 2003.gada 1.janvāri. Uz likuma spēkā stāšanās brīdi vairumā pašvaldību nav iespējams nodrošināt likuma prasību izpildi šādu iemeslu dēļ:

  • nav ieviesta vienota programmatūra un pilnībā ierīkotas 600 datorizētas darba vietas, kā paredzēts valsts investīciju programmā Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas ieviešanā (PVIS, kods EV 63),
  • PVIS un Adrešu reģistrs nav saslēgti integrētajā valsts nozīmes informatīvajā sistēmā (Megasistēmā) ar Iedzīvotāju reģistru,
  • informācijas apmaiņas nodrošināšanai ar PVIS un Adrešu reģistru nav pilnībā piešķirti 2001.-2002.gadā nepieciešamie līdzekļi (Valsts investīciju programmas projekta pieteikums (IA-30), ko sagatavojusi Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP)). Investīciju projekta ietvaros Datortehnikas uzturēšanai (73 komplekti) nav piešķirti Ls 17 500.
  • nav piešķirti līdzekļi pārējās Iedzīvotāju reģistra infrastruktūras nodrošināšanai un attīstībai.

Noteikumu projekts izstrādāts, lai vairums pašvaldību varētu kvalitatīvi PVIS projekta ietvaros ieviest tehnisko risinājumu Dzīvesvietas deklarēšanas likuma prasību izpildei, jo PVIS risinājums lielākajā vairumā pašvaldību tiks ieviests tikai 2002.gada decembra beigās un 2003.gada pirmajā ceturksnī. Turklāt tas ļaus veikt visaptverošu un kvalitatīvu pašvaldību darbinieku apmācību, saskaņā ar likumā un Ministru kabineta noteikumos paredzēto deklarēšanas procedūru.

Noteikumu projektu nepieciešams pieņemt steidzamības kārtā, jo Dzīvesvietas deklarēšanas likums spēkā stājas 2003.gada 1.janvārī.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz atlikt Dzīvesvietas deklarēšanas likuma stāšanos spēkā uz sešiem mēnešiem.

3. Cita informācija 

 

 

 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 

Normatīvais akts neradīs izmaiņas šajā jomā.

3. Sociālo seku izvērtējums 

 Normatīvais akts neradīs izmaiņas šajā jomā.

4. Ietekme uz vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā

pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 

Tā kā tiek saglabāts personas pienākums, mainot dzīvesvietu, sniegt ziņas pašvaldības dzīvesvietas reģistrācijas iestādei, normatīvais akts neradīs izmaiņas šajā jomā.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos 

Normatīvais akts neradīs izmaiņas šajā jomā. 

3. Finansiālā ietekme 

 Normatīvais akts neradīs izmaiņas šajā jomā

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 Normatīvais akts neradīs izmaiņas šajā jomā

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 

Normatīvais akts neradīs izmaiņas šajā jomā

6. Cita informācija

 

 

 

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Papildus normatīvo aktu izstrāde nav nepieciešama

2. Cita informācija

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību 

 

 

 

Noteikumu projekts nav saistīts ar Eiropas līguma prasībām

likumdošanas saskaņošanas jomā. Eiropas Savienībā personas dzīvesvietas reģistrācijas jautājumu regulēšana ir atstāta nacionālās likumdošanas ziņā, izņemot vienīgi prasības attiecībā uz personas datu aizsardzību.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas 

 Notikušas konsultācijas ar Latvijas

Pašvaldību savienību (LPS).

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) 

 LPS konsultācijās un sarunās ir ierosinājusi šo risinājumu. Likums tiek grozīts pašvaldību interesēs.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis 

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas viedoklis nav noskaidrots

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem 

 Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas 

 Jaunas valsts institūcijas netiks izveidotas, funkcijas veiks jau esošās pašvaldību iestādes.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. Informāciju plašsaziņas līdzekļiem sniegs Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo 

 Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo

4. Cita informācija

 

 

 

Iekšlietu ministrs M.Gulbis

 

Iekšlietu ministrs

Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs

Juridiskā departamenta direktores pienākumu izpildītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā

amatpersona

 

 

       

M.Gulbis

J.Ļabis

I.Šnepsta

T.Stragova

M.Bičevskis

         

 

 

 

 

13.12.2002. 11.00

803

J.Citskovskis

7219583, janis.citskovskis@pmlp.gov.lv