Likumprojekts
Grozījums Robežsardzes likumā
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2002, 161.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt 46.panta pirmo daļu.
Likumprojekta Grozījums Robežsardzes likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Robežsardzes likuma 46.panta pirmajā daļā paredzēts, ka robežsargs ir pakļauts obligātajai valsts apdrošināšanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Šobrīd robežsargi obligātās veselības apdrošināšanas ietvaros saņem apdrošināšanas atlīdzības pamatojoties uz Ministru Padomes 1993.gada 18.janvāra lēmumu Nr.27 Par Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas un civilās aizsardzības struktūrvienību ierindas, komandējošā sastāva personu un uz līguma pamata strādājošo darbinieku valsts obligāto apdrošināšanu. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz š.g.19.novembra Ministru kabineta sēdē doto uzdevumu (prot.Nr.50, 12.§, 8.p.) ministrijām sagatavot grozījumus tiesību aktos, kuriem nav finansiālā nodrošinājuma 2003.gadā. 2002.gada 20.jūnijā Robežsardzes likumā tika izdarīti grozījumi, un paredzēts, ka, ja robežsargs, pildot dienesta pienākumus, ir guvis ievainojumu vai sakropļojumu vai saistībā ar dienesta pienākumu veikšanu viņa veselībai ir nodarīts citāds kaitējums, viņam papildus likumā noteiktajām kompensācijām un pabalstiem izmaksā vienreizēju kompensāciju Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā. Pamatojoties uz minēto un svītrojot no Robežsardzes likuma normu, kas paredz, ka robežsargs ir pakļauts obligātajai valsts apdrošināšanai, netiek pasliktināts šobrīd esošais robežsargu stāvoklis sociālo garantiju jomā. |
|
3. Cita informācija |
|
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2002 |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
- |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
15,0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
3. Finansiālā ietekme
|
- |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 3 000 cilv. x Ls 5 = Ls 15 000 |
15,0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
6. Cita informācija 46.panta 1.punkts tiek svītrots, lai nodrošinātu 46.panta 5.punktā paredzēto normu izpildi, jo 46.panta 1.punkts nosaka, ka robežsargs ir pakļauts obligātajai valsts apdrošināšanai, kuru saskaņā ar Ministru Padomes 18.01.1993.lēmumu Nr.27 Par Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas un civilās aizsardzības struktūrvienību ierindas, komandējošā sastāva personu un uz līguma pamata strādājošo darbinieku valsts obligāto apdrošināšanu izmaksā, ja robežsargs guvis ievainojumu vai sakropļojumu, vai kura veselībai saistībā ar dienesta pienākumu veikšanu nodarīts citāds kaitējums, un 46.panta 5.punktā šī norma tiek atkārtota. |
|
|
|
|
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams atzīt par spēku zaudējušu Ministru Padomes 18.01.1993. lēmumu Nr.27 Par Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas un civilās aizsardzības struktūrvienību ierindas, komandējošā sastāva personu un uz līguma pamata strādājošo darbinieku valsts obligāto apdrošināšanu. |
|
2. Cita informācija |
|
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
5. Cita informācija |
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas. |
|||
5. Cita informācija |
|
|||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā, jaunas valsts institūcijas netiks radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo funkcijas. |
|||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks informēta publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||
4. Cita informācija |
|
Iekšlietu ministrs M.Gulbis
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktores p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
R.Bluķis |
I.Šnepsta |
T.Stragova |
A.Bērziņš |
02.12.2002. 11:12
781
Kurme
7219310, Gunta.Kurme@iem.gov.lv